2011-02-14, 16:57
Citat:
Jag skulle vända mig till exempelvis internet och söka upp likasinnade som kunde föra en diskussion med mig om detta. Hejja psykvården!!!
Så, någon likasinnad som vill bolla idéer?
Ursprungligen postat av ...as...
Citat:
Dessa frågor ställde jag och fick som svar att det var för djupa frågor och att hon inte var utbildad att svara på sådant!
Hur kan man äga mark? Och hur långt ner i jorden äger man marken? Kan man köpa samma mark under den tidigare köpta?
Vad är historia?
Vad är en tradition?
Varför får vissa människor bestämma över andra människor?
Varför påstår vi oss vara det smartaste djuret när vi beter oss som vi gör?
Varför arbetar folk när de flesta helt uppenbart inte vill arbeta? (För att kunna köpa mat köper jag inte som argument, man kan bo där det finns mat tillgängligt året runt, ÅT ALLA!)
Varför finns det länder när de i själva verket inte finns förutom på papper i en kartbok?
Varför lever folk i en demokrati när det inte är demokrati? (vi kan folkomrösta men regeringen tar sista beslutet ändå)
Vad är historia?
Vad är en tradition?
Varför får vissa människor bestämma över andra människor?
Varför påstår vi oss vara det smartaste djuret när vi beter oss som vi gör?
Varför arbetar folk när de flesta helt uppenbart inte vill arbeta? (För att kunna köpa mat köper jag inte som argument, man kan bo där det finns mat tillgängligt året runt, ÅT ALLA!)
Varför finns det länder när de i själva verket inte finns förutom på papper i en kartbok?
Varför lever folk i en demokrati när det inte är demokrati? (vi kan folkomrösta men regeringen tar sista beslutet ändå)
Jag skulle vända mig till exempelvis internet och söka upp likasinnade som kunde föra en diskussion med mig om detta. Hejja psykvården!!!
Så, någon likasinnad som vill bolla idéer?
Menar du typ vad är en stol, eller en lampa som i whatever? Naming is not knowing?
Det är väl ingen som får bestämma över någon annan, vissa gör det ändå.
Vissa människor påstår allt möjligt, lyssna inte då?

Flytta dit

Större makter än du har bestämt sig för att dra gränserna där dom går. Allting här är en illusion ändå, live with it.
Varför en demokrati för gallerierna? Ja du.. dina föräldrar borde ha berättat den här skiten för dig!

Ärligt chilla, varför går du hos en psykolog från början?