2011-02-14, 03:05
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Som sagt, ta inte åt dig, är väldigt nyfiken. Skulle du kunna svara på följande frågor och var helst brutalt ärlig, om du ljuger för internet-status på ett anonymt forum, då borde du fundera över ditt liv.

1) Får du ligga ofta? Förstår att det känns "tacky" att publicera statistik här men i runda slängor?
2010? Inga(0) Lite(1-3) Mellan (4-8) Ganska mycket (10-15) You go girl (20)

Jag får ligga så ofta jag vill i stort sett då jag har ett förhållande.

2) Var du såhär i högstadiet/gymnasiet? Var du populär då?

Hur då? Frågvis? Jag var både hatad och hyllad i gymnasiet. Och har så varit hela livet.

3) Tränar du någon sport?

Inte just nu. Har varit mycket aktiv innan.

4) Vad har du för kroppsform?

Smidig och uthållig.

5) Är du attraktiv?

Det är upp till betraktaren att avgöra. Jag har aldrig haft några problem att få fina tjejer i alla fall.

6) Har du komplex för något?

Nej faktiskt inte (satt och tänkte en bra stund)

7) Jobbar du?

Nej

Jag har svarat superärligt.
Vad får vi ut av detta lilla test?
Citera
2011-02-14, 03:08
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Fan, jag hittar inte benämningen. Grabbar kan ni hjälpa mig? Om ni skulle ge en diagnos på TS, vad skulle ni diagnostisera honom med förutom han själv skrivit att han lider av ADHD.

besserwisserissssch
varför-då-syndrom
fyll på!

Jag lider inte av ADHD. Jag trivs rätt bra med den diagnosen.
Vad i mina tankebanor och funderingar gör mig till en besserwisser?
Citera
2011-02-14, 03:16
Medlem
-snW-s avatar
Att du inte kan acceptera att du filtrerar världen genom dina sinnen och därmed skapar din egen verklighet - utan att du måste ha objektiva "svar" ifrån andra för att bekräfta din verklighet. Därmed går du steget längre än "pöbeln", även fast du inte explicit skriver det, och vill förstå saker "djupare", för du är ju en sån missförstådd geni som bara är nyfiken på livets alla goa hemligheter.

Du är en viktigpetter för att du inte söker svar, du vill bara framhäva din egen förmåga att kunna distansifiera dig ifrån sakerna du frågar och göra frågorna mera och mera abstrakta.

-Varför andas man?
-För att transportera luft till ens lungor.
-Varför?
-Eh...? Så att vi liksom, du vet, kan andas och ta in syra.
-Varför?
-Eh...för att...ja, överleva liksom, måste ju ha syra för att leva.
-Varför?
-Varför vi måste leva?
-VARFÖR
etc etc

Just faktum att du inte har INSETT denna otroligt jobbiga drag hittills i ditt liv är enastående, har inga poängterat för dig någonsin att du är en jobbig människa?

Se: http://www.youtube.com/watch?v=4u2ZsoYWwJA (Handlar EXAKT om dig)
Citera
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
1. Det är din syn på mig. Mycket intressant att en som studerar psykologi dömer en människa genom lite texter på ett nätforum. Och kommer till en sådan slutsats.

2. Jag anser mig inte vara mer upplyst än medelsvennson. Vad är upplyst enligt dig? Och jag anser mig absolut inte vara bättre än någon annan männsika. Då skulle det ju vara dumt av mig att ha frågan "varför får vissa människor bestämma över andra människor" på min dagordning.

3. På denna punkt har jag ingen input alls. Jag är bara en enkel männsika. Att vara agnostiker är också att tro. Och att tro är att inte veta. Och hur vet man att man vet.. Nu kom det ju lite input ändå.

Citat:
Svara på mina andra frågor så är du en ängel.

Du svarar inte på mina?
Citera
Bannlyst
Citat:
Då jag pluggar psykologi tänker jag, utan kostnad, redovisa mina tankar om dig.

1) Tillåt mig småle. | Du framhäver bara min poäng genom att vara arrogant. Med andra ord, beter du dig som en fitta.

2) Har mina tankar på något sätt upprört dig? Det verkar som det. | Du försöker antyda på att du inte alls är ute efter att provocera, utan att det är jag subjektivt som tolkar dina handlingar som det - att folk är rädda för "sanningen". För svara på denna fråga: Anser inte du dig vara mera "spirituellt upplyst" än medelsvensson? Lite bättre, liksom. Eller anser du att det inte skiljer något mellan dig och Britt-Marie 43 som just läst ut valfri Eckhart Tolle eller "fånga nuet"-bok?

3) Hur kan du säga att INGEN vet svaret på livets fråga eller ens vad frågan är? | Vem avgör vad som är rätt. Rätt fråga eller svar, det är ju en subjektiv tolkning, att antyda att det finns en "rätt" svar och "rätt" fråga antyder ju på en som då HAR svaret, en Gud - med andra ord är man troende, finns det ett "rätt" svar måste ju någon allvetande(Gud är det enda tinget som kan vara objektiv, då han är allsmäktig.)

Vill för övrigt poängtera att jag är agnostiker.
Fittan, det är du det. Du läser psy A på komvux förstår jag. Det finns rätta svar. Men bara för att man ställer en fråga måste det inte finnas en lösning.
Citera
2011-02-14, 03:27
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Att du inte kan acceptera att du filtrerar världen genom dina sinnen och därmed skapar din egen verklighet - utan att du måste ha objektiva "svar" ifrån andra för att bekräfta din verklighet. Därmed går du steget längre än "pöbeln", även fast du inte explicit skriver det, och vill förstå saker "djupare", för du är ju en sån missförstådd geni som bara är nyfiken på livets alla goa hemligheter.

Det har jag accepterat för länge sen. Och även att alla andra har sin egen verklighetsuppfattning.
Ingen behöver bekräfta min uppfattning om hur jag tycker världen fungerar eller inte fungerar.
Det som jag gjort i den här tråden är att ställa frågor. Frågor som folk med samma eller liknande uppfattning som mig kan diskutera med mig. Du är uppenbarligen inte en av dom så jag förstår inte vad du gör i tråden mer än att häckla mig som person.

Citat:
Du är en viktigpetter för att du inte söker svar, du vill bara framhäva din egen förmåga att kunna distansifiera dig ifrån sakerna du frågar och göra frågorna mera och mera abstrakta.

Har jag raserat några av dina egna tankar eller vad är det som är nageln i ögat? Jag tror du behöver en kram. Sen undrar jag vad distansifiera är för något? Psykolgistuderarn där! Behövdes det inte svenska a åtminstone för att komma in?

Citat:
-Varför andas man?
-För att transportera luft till ens lungor.
-Varför?
-Eh...? Så att vi liksom, du vet, kan andas och ta in syra.
-Varför?
-Eh...för att...ja, överleva liksom, måste ju ha syra för att leva.
-Varför?
-Varför vi måste leva?
-VARFÖR
etc etc

Detta tyckte jag bara var löjligt. Dock kan jag hålla med om att det behövs syra. Syra åt alla.

Citat:
Just faktum att du inte har INSETT denna otroligt jobbiga drag hittills i ditt liv är enastående, har inga poängterat för dig någonsin att du är en jobbig människa?

Tycker DU och säkert några fler. Det är din och deras verklighetsuppfattning. Right?

Citat:
Se: http://www.youtube.com/watch?v=4u2ZsoYWwJA (Handlar EXAKT om dig)
?
Senast redigerad av ...as... 2011-02-14 kl. 03:33.
Citera
2011-02-14, 03:31
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Vad är historia? Berättelser. Allting händer samtidigt, sa einstein. Vad menade han med det?

Är det pararelluniversums du tänker på?
Citera
2011-02-14, 03:33
Medlem
-snW-s avatar
Accepterar du någonting?

Om jag säger att 1+1 blir 2, accepterar du det som en sanning eller ställer du frågan "varför?". Jag är fascinerad.
Citera
2011-02-14, 03:36
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Accepterar du någonting?

Om jag säger att 1+1 blir 2, accepterar du det som en sanning eller ställer du frågan "varför?". Jag är fascinerad.

Jag accepterar att få gåvor.

Matematik är för mig som en kalender. Något människan har uppfunnit. Således varken håller jag med eller säger emot att 1+1=2. Jag bryr mig helt enkelt inte.
Citera
2011-02-14, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Är det pararelluniversums du tänker på?
Nej. Han bara sa att allt händer samtidigt, utan vidare förklaring.
Citera
2011-02-14, 09:09
Medlem
brajzillas avatar
Vad historia och tradition är ansåg din psykolog som djupa och filosofiska frågor?

Senast redigerad av brajzilla 2011-02-14 kl. 09:11.
Citera
2011-02-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metaknight

Att äga mark innebär att du äger rätten att göra vissa saker som andra saknar. Rättigheter kan vara att t ex bygga ett hus på din mark. Rätten innebär dock inte att du kan bygga vad som helst, då du måste t ex kräva speciella tillstånd för att bygga höghus eller byggnader som avviker från arkitekturen mm. Du äger rätten hur långt ner som helst under marken men kräver med all sannolikhet även där ett tillstånd för att få gräva upp din mark. Bor du långt ute i ödemarken har du större chans att få ditt tillstånd beviljat än om du äger mark mitt inne i centrala staden.

Ja, det är vad det innebär, men frågan är varför det är tillåtet och möjligt ? Varför kan man inte äga vatten ? eller luft ?

Citat:
Ursprungligen postat av metaknight
Folk arbetar för att upprätthålla samhällsstrukturen. De flesta folk vill arbeta, tro det eller ej, då varje människa som arbetar känner att h*n tillför sin bit till samhället. Samhället kan t ex vara det vatten du får från dina kranar, energin som du har tillgång till, och alla valmöjligheter du har rätt till(bara till mat har du t ex miljoner olika rätter du kan laga med det som erbjuds).

Vart har du fått att de flesta VILL arbeta ?. Enligt min egna uppfattning och vad jag läst så vill dem flesta inte arbeta. Källa till detta är boken "Arbeta mindre, lev mer - Christian Venneröd".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in