Citat:
Att du inte kan acceptera att du filtrerar världen genom dina sinnen och därmed skapar din egen verklighet - utan att du måste ha objektiva "svar" ifrån andra för att bekräfta din verklighet. Därmed går du steget längre än "pöbeln", även fast du inte explicit skriver det, och vill förstå saker "djupare", för du är ju en sån missförstådd geni som bara är nyfiken på livets alla goa hemligheter.
Det har jag accepterat för länge sen. Och även att alla andra har sin egen verklighetsuppfattning.
Ingen behöver bekräfta min uppfattning om hur jag tycker världen fungerar eller inte fungerar.
Det som jag gjort i den här tråden är att ställa frågor. Frågor som folk med samma eller liknande uppfattning som mig kan diskutera med mig. Du är uppenbarligen inte en av dom så jag förstår inte vad du gör i tråden mer än att häckla mig som person.
Citat:
Du är en viktigpetter för att du inte söker svar, du vill bara framhäva din egen förmåga att kunna distansifiera dig ifrån sakerna du frågar och göra frågorna mera och mera abstrakta.
Har jag raserat några av dina egna tankar eller vad är det som är nageln i ögat? Jag tror du behöver en kram. Sen undrar jag vad distansifiera är för något? Psykolgistuderarn där! Behövdes det inte svenska a åtminstone för att komma in?
Citat:
-Varför andas man?
-För att transportera luft till ens lungor.
-Varför?
-Eh...? Så att vi liksom, du vet, kan andas och ta in syra.
-Varför?
-Eh...för att...ja, överleva liksom, måste ju ha syra för att leva.
-Varför?
-Varför vi måste leva?
-VARFÖR
etc etc
Detta tyckte jag bara var löjligt. Dock kan jag hålla med om att det behövs syra. Syra åt alla.
Citat:
Just faktum att du inte har INSETT denna otroligt jobbiga drag hittills i ditt liv är enastående, har inga poängterat för dig någonsin att du är en jobbig människa?
Tycker
DU och säkert några fler. Det är din och deras verklighetsuppfattning. Right?
?