2014-01-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Sjukt bra tips. Med tanke på att jag gått över till Hallon så har jag nu äntligen användning för mitt saldo på typ 1000 kronor hos telenor för appköp
Och tack vare cdon så är det ju ännu bättre deal
Varsågod!
Men du måste ha ett Telenor kontantkort för att det skall fungera! Ifall du har det så är det ju bara köpa apparna med den mobilen där du har Telenor, borde ju funka i alla fall. Däremot går dom inte köpa med Hallon för där har du ingen saldo ens.
Ett anna alternativ är ju att du byter bolag, när din "friperiod" hos hallon tar slut, porterar numret till Telenor kontant. Kontantkortet kostar 99kr (vilket jag dock inte kan förstå, då alla andra erbjuder gratis) men hursom så erbjuder dom ju 200kr porteringsbonus så du går ändå 100kr med vinst! Sen går det ju alltid byta operatör tillbaka om man inte är nöjd. Det är det som är så bra i Sverige när vi kan registrera våra kontantkort att man behöver aldrig förlora sitt nummer om man blir missnöjd med en viss operatör eller vill testa annat!
Senast redigerad av sathulken 2014-01-01 kl. 22:43.
Citera
2014-01-05, 00:06
Medlem
Jag beställde nyss ett microsim från hemsidan, men bestämde mig sen för att imorgon gå till en butik istället och fixa det där så jag kan använda telefonen snabbare. Behöver liksom det ganska snabbt. Kan man bara skicka ett email till kundtjänst för att avbeställa simkortet? Vill helst slippa den fakturan på 250kr för ett sketet microsim.
Citera
2014-01-05, 22:58
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffis
Jag beställde nyss ett microsim från hemsidan, men bestämde mig sen för att imorgon gå till en butik istället och fixa det där så jag kan använda telefonen snabbare. Behöver liksom det ganska snabbt. Kan man bara skicka ett email till kundtjänst för att avbeställa simkortet? Vill helst slippa den fakturan på 250kr för ett sketet microsim.

I längden kan det bli billigare med en en stans för microsim. 99kr från Kjell & Company

http://www.kjell.com/sortiment/telef...cro-sim-p35093
Citera
2014-01-06, 00:13
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
I längden kan det bli billigare med en en stans för microsim. 99kr från Kjell & Company

http://www.kjell.com/sortiment/telef...cro-sim-p35093
Ja, och den fungerar dessutom helt perfekt.
Citera
2014-01-10, 22:08
Medlem
Bestebrors avatar
Provar frågar här,

Har fått en xperia av Bruno som kunde surfa utan problem. Nu när jag tagit över den kommer jag inte ens ut på nätet. Båda har telenor kontantkort men hur kommer det sig att det ej fungerar för min del. Vad bör jag kolla/ändra för inställning eller liknande för att få det fungera?
Citera
2014-01-21, 16:32
Medlem
JohnniePumas avatar
Vad är det här för trams? Vad är det för värdelösa abonnemang de har skaffat?

Jag har ett abonnemang som heter någonting med Flex. Det kostar 199 kronor i månaden, har fri surf och jag får ringa för 199 kronor. Vem fan ringer så mycket, en tonårstjej?

Inget av dessa abonnemang har fri surf. Inte för att jag surfar så vansinnigt mycket men det här gjorde mig ändå förbannad. Mitt abonnemang går ut strax, jag kanske kan stanna på det jag har? Det gör detsamma. Jag säger upp mitt mobilabonnemang i väntan på att T-mobile eller Orange etablerar sig i Sverige.
Citera
2014-01-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Vad är det här för trams? Vad är det för värdelösa abonnemang de har skaffat?

Jag har ett abonnemang som heter någonting med Flex. Det kostar 199 kronor i månaden, har fri surf och jag får ringa för 199 kronor. Vem fan ringer så mycket, en tonårstjej?

Inget av dessa abonnemang har fri surf. Inte för att jag surfar så vansinnigt mycket men det här gjorde mig ändå förbannad. Mitt abonnemang går ut strax, jag kanske kan stanna på det jag har? Det gör detsamma. Jag säger upp mitt mobilabonnemang i väntan på att T-mobile eller Orange etablerar sig i Sverige.

Operatörerna tar betalt för vad de kan tjäna pengar på, vilket nu är mobildata. Idag finns det ingen operatör med obegränsad surf för privatkunder.

Kolla runt hos andra operatörer och se om du hittar ett abonnemang som passar dig bättre, det skiljer sig nämligen mellan operatörerna hur mycket de tar. 3 har väl de mest surfanpassade abonnemangen också för de som ringer lite.

Om du ska vänta på det, lär du få vänta länge. Orange var på väg att etablera sig i Sverige samtidigt som 3 i samband med utbyggnaden av 3G-näten - men de valde att lämna tillbaka sin licens. Sen känns det inte troligt att vi skulle få en operatör till, eftersom T-Mobile säkerligen vill ha tillgång till sina egna frekvenstillstånd och inte vara MVNO i någon annan operatörs nät. Att Hi3G även flaggat för att de vill köpa upp Tele2, ökar ju inte chansen heller eftersom man då anser att det finns för många operatörer på marknaden som det är idag.

Men vänta du och hoppas på det bästa.
Citera
2014-01-21, 18:18
Medlem
JohnniePumas avatar
Tack för svar. Jag ska fundera på det här och skälla lite på kundservicen, sedan kritar jag kanske på för ett år till hos Telenor. Egentligen är det bara Telenor och Telia det står mellan i Sverige då. De andra ungdomsoperatörerna besparar jag mig.
Citera
2014-01-21, 19:28
Medlem
Citat:
Tack för svar. Jag ska fundera på det här och skälla lite på kundservicen, sedan kritar jag kanske på för ett år till hos Telenor. Egentligen är det bara Telenor och Telia det står mellan i Sverige då. De andra ungdomsoperatörerna besparar jag mig.

Du kommer inte att kunna förlänga ditt abonnemang med samma abonnemang du har idag utan du behöver välja en av deras nya prisplaner.

Då väljer du alltså mellan de två operatörerna med minst anpassade prisplaner för surf! Grattis!
Citera
2014-01-21, 19:42
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Du kommer inte att kunna förlänga ditt abonnemang med samma abonnemang du har idag utan du behöver välja en av deras nya prisplaner.

Då väljer du alltså mellan de två operatörerna med minst anpassade prisplaner för surf! Grattis!
Vad föreslår du Glocalnet, Hallon, Halebop, Djuice, 3..? Jag hade inte valt några av dessa om jag så fick betalt.
Citera
2014-01-21, 19:53
Medlem
Citat:
Vad föreslår du Glocalnet, Hallon, Halebop, Djuice, 3..? Jag hade inte valt några av dessa om jag så fick betalt.

Halebop är samma operatör och företag som Telia - bara två olika varumärken som ägs av TeliaSonera. Glocalnet är uppköpt av Telenor. Djuice finns inte längre, men var på slutet ett Telenorägt bolag. Så, du har ju fortfarande två alternativ - Halebop och Glocalnet.

Jag skulle föreslå den operatör som kan ge dig bäst pris för dina behov.
Citera
2014-01-21, 19:58
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Halebop är samma operatör och företag som Telia - bara två olika varumärken som ägs av TeliaSonera. Glocalnet är uppköpt av Telenor. Djuice finns inte längre, men var på slutet ett Telenorägt bolag. Så, du har ju fortfarande två alternativ - Halebop och Glocalnet.

Jag skulle föreslå den operatör som kan ge dig bäst pris för dina behov.

Man får snart kasta mobiltelefonen i sjön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in