Citat:
Ursprungligen postat av
JohnniePuma
Vad är det här för trams? Vad är det för värdelösa abonnemang de har skaffat?
Jag har ett abonnemang som heter någonting med Flex. Det kostar 199 kronor i månaden, har fri surf och jag får ringa för 199 kronor. Vem fan ringer så mycket, en tonårstjej?
Inget av dessa abonnemang har fri surf. Inte för att jag surfar så vansinnigt mycket men det här gjorde mig ändå förbannad. Mitt abonnemang går ut strax, jag kanske kan stanna på det jag har? Det gör detsamma. Jag säger upp mitt mobilabonnemang i väntan på att T-mobile eller Orange etablerar sig i Sverige.
Operatörerna tar betalt för vad de kan tjäna pengar på, vilket nu är mobildata. Idag finns det ingen operatör med obegränsad surf för privatkunder.
Kolla runt hos andra operatörer och se om du hittar ett abonnemang som passar dig bättre, det skiljer sig nämligen mellan operatörerna hur mycket de tar. 3 har väl de mest surfanpassade abonnemangen också för de som ringer lite.
Om du ska vänta på det, lär du få vänta länge. Orange var på väg att etablera sig i Sverige samtidigt som 3 i samband med utbyggnaden av 3G-näten - men de valde att lämna tillbaka sin licens. Sen känns det inte troligt att vi skulle få en operatör till, eftersom T-Mobile säkerligen vill ha tillgång till sina egna frekvenstillstånd och inte vara MVNO i någon annan operatörs nät. Att Hi3G även flaggat för att de vill köpa upp Tele2, ökar ju inte chansen heller eftersom man då anser att det finns för många operatörer på marknaden som det är idag.
Men vänta du och hoppas på det bästa.