2015-12-18, 00:20
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistvakt
Inne på ca ett halvår, är via sykes men gått genom bemanningsföretag.
Målet hade varit att ta sig till tn teknik, men känns som det är väldigt låg omsättning där tyvärr..

Får man fråga om du sitter i gbg eller kalmar?

Hisingen.
Citera
2015-12-18, 00:31
Medlem
Nekro.s avatar
Vad lustigt, jobbar också på Sykes åt Telenor i Göteborgskontoret sedan mer än två år tillbaka, sitter varken på cons eller SME
Citera
2016-01-08, 21:11
Medlem
fistvakts avatar
För alla med äldre pott med surf som inte fick sina abonnemang ändrade i våras:
Kommer denna vår göras om en stor drös abonnemangsformer och slås ihop till 3-4 olika pott med surf eller existerande individabonnemang.
Vissa har redan fått brev och vissa kommer få framöver.
Citera
2016-01-27, 19:42
Medlem
eshkoshkas avatar
Beställt telefon i butik. Borde man inte få bekräftelse via mejl på att mobil skickas och kollinr?
Citera
2016-01-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Beställt telefon i butik. Borde man inte få bekräftelse via mejl på att mobil skickas och kollinr?

Börjar med en dum fråga, gav du dem din mailadress?
Annars så kan man ju fundera på vilken tid du var där, om det är så att den inte går iväg idag.
Lagerstatus, den kanske inte finns så att den skickas direkt.

Men det korta svaret på din fråga är att, ja man ska i alla fall få en bekräftelse skickad förutsatt att man ger dem sin mailadress.
Citera
2016-01-27, 22:35
Medlem
fistvakts avatar
Citat:

När beställde du och vilken modell gäller det?
Kanske inte finns i butikslager, då kan det ta längre tid med.
Citera
2016-01-27, 22:51
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
När beställde du och vilken modell gäller det?
Kanske inte finns i butikslager, då kan det ta längre tid med.
Den fanns ej i butik och skulle skickas ifrån Telenor. Bör man få ett mejl när telefonen väl skickats?
Citera
2016-01-27, 23:21
Medlem
fistvakts avatar
Citat:
Den fanns ej i butik och skulle skickas ifrån Telenor. Bör man få ett mejl när telefonen väl skickats?

Nej, dock antingen brev eller sms-avi.
Vilken modell gäller det? Kan kolla om det finns någon status på förseningar.

Om du vill/vågar kan du skicka att pm med ditt nummer så kan jag kika på det.
Senast redigerad av fistvakt 2016-01-27 kl. 23:33.
Citera
2016-01-28, 16:16
Medlem
Citat:
Nej, dock antingen brev eller sms-avi.
Vilken modell gäller det? Kan kolla om det finns någon status på förseningar.

Om du vill/vågar kan du skicka att pm med ditt nummer så kan jag kika på det.

En orderbekräftelse utgår dock via mail. Men detta innehåller inget kollinummer.
Citera
2016-03-29, 11:31
Medlem
Jag står i stånd att köpa ett Telenor Fri Surf 449 via en överlåtelse.
Jag ringde kundtjänst igår och de uppgav att det verkligen är fri surf och att det inte är någon hastighetsstrypning oavsett vilken mängd jag tankar. Däremot är högsta hastighet för 3G 32Mbit/s.

De informerade även att i maj kommer alla 3G tvångskonverteras till 4G och höjas till 699kr/månad.
Kan de verkligen göra detta? Kommer 4G-konverteringen innebära att de då även kan hastighetsstrypa?

Tacksam för bekräftelse.

För min del som bor på vischan och inte har trådat kommer jag ta smällen med 699 kr för fri surf, men det är bra att ha koll på villkoren. Mina 40Gb/månad i dagsläget är skit, jag gör slut det första veckan i månaden oftast. Riktantenn som ger 88Mbit på 4G.
Senast redigerad av MarksmanSWE 2016-03-29 kl. 11:38.
Citera
2016-03-30, 00:03
Medlem
Förr kunde man skicka sms via e-post, är det fortfarande möjligt?
Vill minnas att man skickade mailet till t.ex. 46707123123@sms.telenor.se eller liknande.
Citera
2016-03-30, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarksmanSWE
Jag står i stånd att köpa ett Telenor Fri Surf 449 via en överlåtelse.
Jag ringde kundtjänst igår och de uppgav att det verkligen är fri surf och att det inte är någon hastighetsstrypning oavsett vilken mängd jag tankar. Däremot är högsta hastighet för 3G 32Mbit/s.

De informerade även att i maj kommer alla 3G tvångskonverteras till 4G och höjas till 699kr/månad.
Kan de verkligen göra detta? Kommer 4G-konverteringen innebära att de då även kan hastighetsstrypa?

Tacksam för bekräftelse.

För min del som bor på vischan och inte har trådat kommer jag ta smällen med 699 kr för fri surf, men det är bra att ha koll på villkoren. Mina 40Gb/månad i dagsläget är skit, jag gör slut det första veckan i månaden oftast. Riktantenn som ger 88Mbit på 4G.

1. Ja de kan göra detta, om de informerar dig i god tid innan (minst 30 dagar)
2. Ja de kan begränsa hur mycket surf du kommer kunna använda, genom att de skriver om ditt avtal och ändrar villkoren, och förmodligen ändrar de även namnet på ditt bredband

Du har möjlighet att säga upp ditt avtal när de gör större ändringar i det utan att bindningstid spelar roll

Finns ju andra alternativ till det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in