2016-03-30, 19:22
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-FRA
Förr kunde man skicka sms via e-post, är det fortfarande möjligt?
Vill minnas att man skickade mailet till t.ex. 46707123123@sms.telenor.se eller liknande.

Ja det var väldigt bra, men alla operatörer har tagit bort det. De räknar med att de flesta kan läsa vanliga mail i sin mobil idag.

Det finns separata tjänster på nätet för liknande funktion. Sök på mail2sms så brukar det dyka upp olika företag som erbjuder sånt, men inte gratis.
Citera
2016-04-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Ja det var väldigt bra, men alla operatörer har tagit bort det. De räknar med att de flesta kan läsa vanliga mail i sin mobil idag.

Det finns separata tjänster på nätet för liknande funktion. Sök på mail2sms så brukar det dyka upp olika företag som erbjuder sånt, men inte gratis.
Tack!
Citera
2016-04-05, 08:35
Medlem
-spitzlix-s avatar
Kan man gå in i en Telenor butik och hämta kontantkort? Mvh
Citera
2016-06-14, 14:04
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Tror inte att arbetsvillkoren hos Telenor riktigt ar topic inom telefoniforumet. /MOD
Citera
2016-06-15, 00:22
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Kan man gå in i en Telenor butik och hämta kontantkort? Mvh

Några Telenorbutiker har fortfarande kontantkort till försäljning, men det verkar ovanligt numera. Man siktar tydligen enbart på abonnemang. Om du med hämta menar att få gratis, så har det aldrig gått.
Citera
2016-06-15, 13:00
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Några Telenorbutiker har fortfarande kontantkort till försäljning, men det verkar ovanligt numera. Man siktar tydligen enbart på abonnemang. Om du med hämta menar att få gratis, så har det aldrig gått.

Alla de Telenor-butiker jag besökt de senaste åren, påstår att de slutat med kontantkort. Man uppmanas i stället att beställa på hemsidan. Jag vet inte om de bara är slöa eller om de faktiskt har slutat sälja kontantkort i Telenor-butikerna.
Citera
2016-06-15, 20:03
Medlem
Aakkes avatar
Vad kostar Telenor Frihet? Måste jag uppgradera mitt Telenor pott XL 12gb 399kr /månad till något annat?

Kan någon berätta vad de säger i butik, eftersom man måste in o snacka för att få den.

Tänkte mest vad haken är.
Citera
2016-06-16, 14:00
Medlem
Hypnososs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Vad kostar Telenor Frihet? Måste jag uppgradera mitt Telenor pott XL 12gb 399kr /månad till något annat?

Kan någon berätta vad de säger i butik, eftersom man måste in o snacka för att få den.

Du kan byta till Frihet 12 gb. Om du har bindningstid så byts din rabatt från 200 på eventuella delbetalningar till 170 i rabatt på månadskostnaden för abb.
Citera
2016-06-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke

Telenor Pott XL 12gb är inget abonnemang som Telenor har haft.
Det finns X antal abonnemang som hetat Telenor Pott XXXkr.
Sedan fanns det ett abonnemang som hette Mobil XL, det har alltid kostar 599kr.
Jag är lite osäker på vad den ursprungliga surfmängden var, den kan ha varit 12gb men det var längesedan. När det togs bort från marknaden så hade det 40gb surf. Det ersattes med Mobil 50gb.
För att få Frihet 12GB så räcker det att ringa kundtjänst och be dem byta.

Citat:
Ursprungligen postat av Hypnosos
Du kan byta till Frihet 12 gb. Om du har bindningstid så byts din rabatt från 200 på eventuella delbetalningar till 170 i rabatt på månadskostnaden för abb.

Detta är tyvärr fel. Det ingår endast 70kr i "Bindningsrabatt" som Telenor så vackert valt att kalla det numera.
Citera
2016-07-05, 12:53
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Kan man stänga av Telenors spam-sms på något sätt? Jag är inte kund hos Telenor för att de ska kunna skicka reklam om Aftonbladet och diverse annat skräp till mig.
Citera
2016-07-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Kan man stänga av Telenors spam-sms på något sätt? Jag är inte kund hos Telenor för att de ska kunna skicka reklam om Aftonbladet och diverse annat skräp till mig.

Ring till kundtjänst och be dem fixa. Det går att lösa nämligen.
Citera
2016-08-29, 20:01
Medlem
Brukar Telenor köra kampanjer? Funderar på att byta till frihet då jag reser en hel del, men har inte speciellt bråttom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in