Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-01, 15:25
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busfroe1
Då det är Telenor jag betalar till så kan jag väl visst bli sur på dem? Jag betalar inte ett smack till Sony, i och med att det är Telenor som är återförsäljare av Sonys telefon så tar de samtidigt över ansvaret för att sälja en produkt till mig som skall fungera korrekt tycker du inte det? Att skylla ifrån sig och slänga iväg ALLT ansvar som de har gentemot kunden är inget annat än fegt.

Vad som gjorde mig hopplöst uppgiven häromdagen var att det har varit samma fel tre gånger nu, men enligt killen bakom disken så skall det va fjärde gången jag får en ny, sen ett subtilt, jag beklagar, jag kan inget göra. Vad förväntar sig Telenor av mig då egentligen? Att jag bara skall acceptera att deras ansikte utåt inte kan göra ett skit för mig mer än att säga av sig allt ansvar de har gentemot en betalande kund som jag för övrigt varit i snart fyra år. Jag tycker det är vidrigt beteende.

Visst jag kan köpa att de anlitar utomstående experter, vad jag tycker är så jävla illa är det fega snacket de som jobbar där gömmer sig bakom "det är inte vårt fel, det är reparatörens" NEJ det är fan ta mig ert fel för det är ert ansvar att se till att jag får fungerande produkter, är det så jävla mycket begärt att ni faktiskt tar er tid att bryr er om era kunder?

Pinsamt företag som jag ALDRIG kommer rekommendera till någon i hela mitt liv.

Tagga ner lite nu. Samma typ av process är det oavsett vilken operatör man har, det finns ingen som reparerar telefonerna själva utan detta görs hos extern part. Samma regel även om du skulle köpa telefonen på Elgiganten/Siba/Media Markt.

Jag förstår att det är frustrerande när ens telefon gått sönder, det kan nog dom flesta hålla med om. Jag har arbetat hos de tre största operatörerna och det är samma procedur oavsett operatör. Så mitt tips till dig, lyssna på kundservice och följ anvisningarna.
Citera
2015-04-01, 15:32
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Min mamma har en Samsung Xcover-2.

Hon är väldigt missnöjd med den eftersom den har minimalt med minne och det inte går att lägga appar m.m. på externa minneskortet. Hållbar är den, men tydligen ingen smartphone.

Jag försökte googla och hjälpa henne. Det enda jag lyckats med är att lägga foton på externa minnet.

Hon sa att hon ringt och frågat om hon kan byta den, men det gick inte.

Vad råder du henne att göra?
Citera
2015-04-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Tagga ner lite nu. Samma typ av process är det oavsett vilken operatör man har, det finns ingen som reparerar telefonerna själva utan detta görs hos extern part. Samma regel även om du skulle köpa telefonen på Elgiganten/Siba/Media Markt.
Ja så är det ju!

Samtidigt skall ju Telenor vara lika mycket ansvarig som en butik!

Då dom faktist sålt varan via dem!
Man teoretiskt har avbetalning.

Dom här externa reparatörerna är bara amatörer.

Jag köpte en grej från onoff en gång, som var märket LG (inte mobil).
LG hade nån reparatör i Nacka.

Samma fel 2 ggr som dom ej lagat, 3 gången blev jag sur i butiken!
Inte på OnOff men på dom där reparatörerna!

Det stod klart och tydligt vad felet var.
Tom dom i butiken förstod och testade varan.

Onoff var schyssta och lät mig byta varan till en annan.
Krävde dessutom kompensation som jag fick i form av presentcheck.

Så nog kan du kräva av Telenor också!
När det gäller en operatör finns det dessutom en bra utpressningssätt att man helt enkelt byter operatör om dom inte lyssnar
Citera
2015-04-02, 17:09
Medlem
Yup nu såg jag också att jag fått ett brev från dom. betalade 149 pott gratis surf o nu så kommer dom med sina jävla 299 o vi är så snälla även fast det är samma skit bara dyrare. Satt o snackade med kundtjänst o dom var ju blåsta som fan. Frågade Vad dom kan ge mig annars som är bättre. Så säger dom vi har en annan där du betalar 299 och så tar vi bort gratis surf.

Finns det inget man kan göra mot detta ? behöver knappast ringa för 299. 149 var perfekt för mig..
Citera
2015-04-02, 17:29
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lwk
Yup nu såg jag också att jag fått ett brev från dom. betalade 149 pott gratis surf o nu så kommer dom med sina jävla 299 o vi är så snälla även fast det är samma skit bara dyrare. Satt o snackade med kundtjänst o dom var ju blåsta som fan. Frågade Vad dom kan ge mig annars som är bättre. Så säger dom vi har en annan där du betalar 299 och så tar vi bort gratis surf.

Finns det inget man kan göra mot detta ? behöver knappast ringa för 299. 149 var perfekt för mig..

Nix, det är Sveriges bästa pris ifall du vill ha mycket surf. Dessutom i 4G-fart tillskillnad från tidigare.
Citera
2015-04-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lwk
Om du är beredd överge surfen så byt till kontantkort!

Jag lovar du kommer betydligt billigare undan!

Fria samtal sms kan man idag få för en spottstyver!

Angående surfen så finns det universal telecom. 77kr/mån fri obegränsat surf 1mbit.
Går dock i Telias nät, vilket inte är det bästa.

Tycker själv också det är ocker egentligen när dom inte kan bjussa ens en 4g lur eller modem. Surt tvingas betala för nåt som man själv ändå får skaffa som extra!
Förstår er!

Har samma sak med min finska obegränsade mobila bredband.
Surt när en operatör inte kan erbjuda hårdvaran och tar dessutom ockerpriser för hårdvaran när man frågar! Alltså tvärtom när det borde vara subvention!
Fast jag ska inte gnälla, då stora skillnaden där är att dom höjde inte priset bara öppnade 4G för mig

Men att Telenor höjer priset med dubbla och inte erbjuder ens nya kunder obegränsat kan jag inte förstå!!

Alla har ju inte 4g utrustning och svårt hitta i Sverige/Finland olåsta 4g routrar.

Allt jag hittat är antingen låsta eller mini pocket routrar, jag vill ha en sån där stor klump där det går koppla in ethernetkabel mm.
Citera
2015-04-07, 22:06
Medlem
Nu är jag också där. Hade ett frisurfabonnemang med upp till 3mbit för 79:-/mån vilket var helt perfekt för mig. Mina räkningar brukar ligga på 100-150:- totalt. Nu höjs den fasta avgiften till 199:- vilket är surt. Fattar att 199:- för fri surf är ett bra pris egentligen, men jag är inte alls sugen på högre hastighet till högre kostnad. Använder främst Spotify när jag är iväg, vilket hastigheten har räckt utmärkt till.

Nu ska jag byta operatör för första gången på 20 år (medräknat Vodafone). Blir nog Tele2 med 5GB data.
Citera
2015-04-10, 11:40
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Nu är jag också där. Hade ett frisurfabonnemang med upp till 3mbit för 79:-/mån vilket var helt perfekt för mig. Mina räkningar brukar ligga på 100-150:- totalt. Nu höjs den fasta avgiften till 199:- vilket är surt. Fattar att 199:- för fri surf är ett bra pris egentligen, men jag är inte alls sugen på högre hastighet till högre kostnad. Använder främst Spotify när jag är iväg, vilket hastigheten har räckt utmärkt till.

Nu ska jag byta operatör för första gången på 20 år (medräknat Vodafone). Blir nog Tele2 med 5GB data.
Hände mig också nu så jag får annalysera min surf/telefontid och se vad jag kan komma undan med. Har varit med sen det hette Europolitan, men nu blir det kanske ett byte. Det kanske blir ett kontantkort.
Citera
2015-04-11, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Hände mig också nu så jag får annalysera min surf/telefontid och se vad jag kan komma undan med. Har varit med sen det hette Europolitan, men nu blir det kanske ett byte. Det kanske blir ett kontantkort.
Om surfen inte är viktig så lönar sig kontantkort oavsett operatör!

Du får stort sett samma priser eller tom billigare än abb (konstigt nog)!!

Dessutom är den största skillnaden att du slipper bli bunden!

Har en annan operatör bättre erbjudande, bara portera över numret!
Inget du behöver säga upp eller tjafsa med nån dryg kundtjänst med!

Dessutom slipper du fakturor och telefoner till överpriser!

För det blir ju telefoner i överpris oavsett om du får luren på köpet då det ofta är inbakat i höga abb avgifter!

När du inte bunden så slipper du också betala om du t ex skulle en månad knappt använda telefonen.

Eller bara en vecka här och där inte laddar in saldo blir ju månader i slutändan om man räknar in helt år!

Men har du abb och ringer inget eller väldigt lite en månad får du ändå snällt betala samma avgift!
Citera
2015-04-11, 10:04
Medlem
Jag tycker Telenor är skit rent ut sagt när det kommer till bredband. Vi har 80Gb surf och det tar alltid slut efter 2-3 veckor och priset för 1Gb surf kostar 29kr. Kan tillägga att vi är 2 vuxna och 2 barn i familjen och laddar inte ner film eller så utan mycket av surfen går för att ungarna kollar youtube etc. Telenor gick ut med att man kan streama film ett par ggr i veckan och "normalsurfa" med deras large paket men det stämmer inte för 5 öre. Kommer säga upp det så fort det bara går för det är de mest oekonomiska jag haft i hela mitt liv. För att vi ska ha surf och kunna använda tjänsten normalt så krävs det att vi köper minst 10-20gb surf extra varje månad och då blir det ganska dyrt. Alternativet är ju att inte sreama film/kolla tuben alls och då räcker surfen kanske hela perioden......
Citera
2015-04-11, 11:46
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasse78
Jag tycker Telenor är skit rent ut sagt när det kommer till bredband. Vi har 80Gb surf och det tar alltid slut efter 2-3 veckor och priset för 1Gb surf kostar 29kr. Kan tillägga att vi är 2 vuxna och 2 barn i familjen och laddar inte ner film eller så utan mycket av surfen går för att ungarna kollar youtube etc. Telenor gick ut med att man kan streama film ett par ggr i veckan och "normalsurfa" med deras large paket men det stämmer inte för 5 öre. Kommer säga upp det så fort det bara går för det är de mest oekonomiska jag haft i hela mitt liv. För att vi ska ha surf och kunna använda tjänsten normalt så krävs det att vi köper minst 10-20gb surf extra varje månad och då blir det ganska dyrt. Alternativet är ju att inte sreama film/kolla tuben alls och då räcker surfen kanske hela perioden......

Hejsan.

Dessa beräkningar är uppskattningar utifrån ett normalanvändande. Jag har tex 80GB på mitt bredband från Tele2 och det räcker för mig, men såklart det kan bli tufft om man är 4st användare och alla gör detta regelbundet. 29kr för 1GB är billigt jämfört med vad det kostar hos andra operatörer. Jag får betala 49kr/GB hos Tele2.

Telenor har ju trots allt levererat en tjänst på 80GB som du beställt så finns väl inget att vara arg över på Telenor. Dom har ju inte gjort något fel

Det är som att säga: Jag tycker Telia är såååå fruktansvärt dåliga eftersom jag inte kan ta med mitt fasta bredband till sommarstugan. Det kan mina grannar hos Telenor göra.....
Citera
2015-04-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasse78

För dig hade ju mitt nya frisurfabonnemang med 4G för 199:-/mån varit jättebra.

Ändå är jag missnöjd. Varför? Jag har fiber in i huset och betalade tidigare 79:- för mitt mobilabonnemang med fri surf i upp till 3 Mbit hastighet, vilket var mycket bättre för mig. Nu blir det 120:- dyrare per månad utan att jag ser något mervärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in