2014-04-09, 00:22
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Ok tack för dina tips! Intressanta kort

Det finns (fanns) även ett till kort som Lycamobile marknadsför(de), nämligen GTmobile

http://www.gtmobile.se/

Men med jämna mellanrum står det på deras hemsida att de lagt ner produkten och hänvisar intresserade till lycamobile.se istället. I skrivandets stund är dock gtmobile.se igång igen.

EDIT: Jag kollade närmare nu och det verkar dött på GTmobile. Det går inte att logga in med registrerade kort, och det går heller inte att registrera ett nytt.
Senast redigerad av borgus 2014-04-09 kl. 00:44.
Citera
2014-04-09, 10:28
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
EDIT: Jag kollade närmare nu och det verkar dött på GTmobile. Det går inte att logga in med registrerade kort, och det går heller inte att registrera ett nytt.

Ett litet tillägg;

GTmobile-kort ska nu användas helt som Lycamobile-kort på lycamobile.se
Alla kort och kunder tycks vara överflyttade dit.
Citera
2014-04-09, 13:18
Medlem
bog11s avatar
Upptäckte nu att Telenor, förutom att de förstört idén med Enkel, också har nästan tredubblat sms-priset på Enkel, från 0,59kr till 1,50kr.

Verkar lite desperat och ogenomtänkt.

Det verkar som borgus tips om de tre ovanliga kontantkort träder fram allt bättre. Jag letade fram våra gamla kort och kollade upp dem. Alla var fortfarande fullt funktionsdugliga. Ett av dem var senast laddat mars 2009 och funkade fullt ut ändå!

GTmobile funkar nu som ett Lycamobile. Man loggar in med sina gamla uppgifter men på lycamobile.se

Däremot har inte vi heller fått varken GTmobile eller Lycamobile att funka som de är tänkta. T.ex. har de inte en enda gång funkat i roaming!

De båda korten från Mundio (Vectone, Delight) har också för oss funkat helt som de ska.
Senast redigerad av bog11 2014-04-09 kl. 13:26.
Citera
2014-04-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Upptäckte nu att Telenor, förutom att de förstört idén med Enkel, också har nästan tredubblat sms-priset på Enkel, från 0,59kr till 1,50kr.

Vart kommer den informationen från om man får fråga?
Citera
2014-04-09, 14:09
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hax1
Vart kommer den informationen från om man får fråga?

Visst får du fråga det.

Det kommer från den aktuella prislistan man ser på sitt kontantkort i inloggat läge.
Citera
2014-04-09, 14:58
Medlem
Citat:
Visst får du fråga det.

Det kommer från den aktuella prislistan man ser på sitt kontantkort i inloggat läge.

Skumt. På hemsidan står det faktiskt 0,59kr.
http://www.telenor.se/privat/mobil-t...ort/enkel.html
Likadant i PDF-filen med priserna som finns där.
Citera
2014-04-09, 15:00
Medlem
puckots avatar
Citat:

Det här kan ju inte bara vara sant?! Jag som hade funderat på att eventuellt stanna kvar hos Telenor och trots allt ge dom en chans. Men nu med både förkortad giltigehtstid och höjda priser, känns det nästan som ett slag i ansiktet på oss som varit trogna kontantskortkunder hos Telenor under alla dessa år.

Förmodligen lutar det åt att jag byter till Telia eller något av dom andra alternativen i tråden, det här är inte hållbart längre. Det här var sista spiken i kistan för mig. Inget av deras abonnemang verkar heller inte passa mig, så finns ju egentligen ingen anledning att vara kvar längre.
Citera
2014-04-09, 17:57
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Skumt. På hemsidan står det faktiskt 0,59kr.
http://www.telenor.se/privat/mobil-t...ort/enkel.html
Likadant i PDF-filen med priserna som finns där.

Ja du har rätt, så jag gissar att det är nya priser på gång, som av misstag släppts för tidigt i inloggat läge.
Citera
2014-04-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Ja du har rätt, så jag gissar att det är nya priser på gång, som av misstag släppts för tidigt i inloggat läge.

Det är ju en möjlighet givetvis. Men det står på PDF:en att priserna gäller från 12e Mars, så det känns lite som att det är onödigt att göra om priserna igen. Men vi får väl se, det lär ju ändras på de ställena det står fel så det är korrekt överallt.
Citera
2014-04-10, 10:12
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Det är ju en möjlighet givetvis. Men det står på PDF:en att priserna gäller från 12e Mars, så det känns lite som att det är onödigt att göra om priserna igen. Men vi får väl se, det lär ju ändras på de ställena det står fel så det är korrekt överallt.

Det har stått så på alla inloggningar vi har kollat på i minst en vecka. Det gäller både sms till eget nät och till andra nät. Det verkar väldigt underligt om det skulle vara felskrivningar.

De är uppenbarligen på väg att höja priserna till 1,50kr. De debiterar dock fortfarande 0,59kr.
Citera
2014-04-10, 11:56
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det har stått så på alla inloggningar vi har kollat på i minst en vecka. Det gäller både sms till eget nät och till andra nät. Det verkar väldigt underligt om det skulle vara felskrivningar.

De är uppenbarligen på väg att höja priserna till 1,50kr. De debiterar dock fortfarande 0,59kr.

För oss också står det, i inloggat läge, 1.50kr för både Telenornummer och andra svenska nät.
Citera
2014-04-10, 12:30
Medlem
Enklaste vore ju om någon som använder sig av Telenors kontantkort med prisplanen enkel testar att skicka ett sms och ser hur mycket det kostar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in