Citat:
Ursprungligen postat av Awesom-o-4k
Någon som har koll på dessa kammarmaskiner och vad dem kostar och framför allt vilka som passar bäst för hemmabruk?
Citat:
Ursprungligen postat av cookalong2
Det finns i alla prisklasser, och börjar på runt 10 000. Den billigaste är nog MiniVac från VacStar. Den går nog att hitta för runt 10 000 inkl skatt. Den är ganska liten, vilket är både bra och dåligt, men med en väldigt bra vakuumpump (Busch).
För övrigt har jag bara gott att säga om dem. Dyra, men det blir oändligt mycket smidigare att vacca saker, och dessutom kan man göra annat skoj med dem. Själv har jag en Jumbo Plus från Henkelman. Den är större än MiniVac, men ändå rimlig att få in i ett litet kök.
Här precis som med det mesta annat får man vad man betalar för. Har förstått att det ska vara en pump från Busch. Har själv kollat in Henkelman Lynx. Det gör ju inget om den ser ok ut också.
Har man inte en massa andra dyra hobbies så känns det ändå ok att lyxa till det lite.
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Jo jag håller definitivt med dig och det är klart det är värt det med fina leksaker. Jag har lite spärrar mot att köpa alltför dyr köksutrustning men samtidigt så ligger jag skyhögt i mina matkostnader så hade vi bara kört lite snålare matlagning ett par månader så kunde jag köpa all "sous vide"-utrustning jag behöver

. Samtidigt kan jag laga mat sous vide med det jag har även om det inte är det bästa. Mitt termobad fungerar även om det är lite osmidigt och en billig vakuumpackare fungerar också bra.
Termobadet
http://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/3894094...6938c753bc.jpg
Termobadet ser kanske inte så kul ut, men det funkar ju. Det brukar inte vara så populärt att göra reklam för sina bloggar i trådarna på FB, men förhoppningsvis är det ok om man pratar om någon annans. Har kollat in din blogg lite (adressen fanns i länken till någon av de bilder du postade här), och den är verkligen fin. Du har gjort en massa spännande saker, och dokumenterar det på ett föredömligt vis. Kudos!
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Hade sous vide-premiär i går. Vaccade ankbröst tillsammans med salt och peppar. Körde sedan ankan i dryga tre timmar på 56,5 grader. Brynte sedan ankan i het panna och serverade med ciderbräserad savoykål. Vilken anka! Så nöjd!
Låter mycket fint. Välkommen till tråden. Bilder är alltid uppskattade......