2013-04-07, 19:12
Medlem
Bestllde en SousVide Supreme i fredags. Ska bli vldigt spnnande!
Citera
2013-04-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookalong2
Lngkoka. Rimma den i ngot dygn eller tv i en saltlsning, jag brukar ha ungefr 20% salt. Sklj ordentligt och laga i 60 grader i 36-48h. Fantastiskt.

20%? God have mercy
Citera
2013-04-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakisbakis
20%? God have mercy
S illa? Det r Hestons variant.
Citera
2013-04-08, 11:56
Medlem
Citat:
S illa? Det r Hestons variant.

Kan vara jag som ftt de om bakfoten, men nr jag "brinar" s har jag anvnt mig av en 5%-ig lsning som max, och den var enligt mig i verkant. Vanligtvis 2-3%.
Citera
2013-04-08, 12:00
Medlem
Ni som har en Sous vide supreme, har ni kollat hur pass jmt maskinen hller temperaturen? P ALLA youtube-klipp jag sett p maskinen s har den dansat rundor runt den faktiska temperaturen. +- flera grader, detta gller bde nr maskinen r uppvrmd och maten inte r ilagd men ven nr maten har varit i ett par minuter..
Citera
2013-04-08, 12:22
Medlem
Klingonswes avatar
Fick min swid circulator idag och tnkte mig att laga lite ktt i morgon. Har en frga om man mter tjockleken p kttet innan man vacuumpackar eller efter?
Citera
2013-04-08, 12:29
Medlem
jag brukar alltid vga, har du ingen vg?
Citera
2013-04-08, 15:07
Medlem
Citat:
Kan vara jag som ftt de om bakfoten, men nr jag "brinar" s har jag anvnt mig av en 5%-ig lsning som max, och den var enligt mig i verkant. Vanligtvis 2-3%.
Jag brukar ocks kra runt 3-5% fr andra kttsorter, men fr "sega" flsk-stycken passar det bra att verkligen rimma det ordentligt i flera dygn.
Citat:
Ni som har en Sous vide supreme, har ni kollat hur pass jmt maskinen hller temperaturen? P ALLA youtube-klipp jag sett p maskinen s har den dansat rundor runt den faktiska temperaturen. +- flera grader, detta gller bde nr maskinen r uppvrmd och maten inte r ilagd men ven nr maten har varit i ett par minuter..
Jag har ingen Supreme lngre, men vad jag vet s ska den vl hlla temperaturen med +-0.5 grader.
Citat:
jag brukar alltid vga, har du ingen vg?
Vad ska han med vikten av kttet till?
Citera
2013-04-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klingonswe
Fick min swid circulator idag och tnkte mig att laga lite ktt i morgon. Har en frga om man mter tjockleken p kttet innan man vacuumpackar eller efter?
Efter, rtt lnlst innan =)
Citera
2013-04-08, 16:23
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thereisalight...
r det en helt nyskriven bok, eller ngon slags kondensering av den ursprungliga? Kollade in den p Amazon och blev rtt intresserad. Kunde tnka mig att ga bda. En fr mer dagligt bruk och den andra som referensbibliotek.

Tror det r en frenkling av den stora utgvan.
Citera
2013-04-08, 17:40
Medlem
Citat:
Vad ska han med vikten av kttet till?

Antog att det var koktiden personen var ute efter
Citera
2013-04-08, 18:41
Medlem
Citat:
Antog att det var koktiden personen var ute efter
Hur brukar du avgra tiden frn vikten? Alltid tjockleken/formen som str fr tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in