Citat:
Ursprungligen postat av mlleMardou
Många roliga inlägg här. Jag minns ett tillfälle när jag gick på arkitekturutbildningen på KTH. Vi hade några gästlärare i åk 2 som inte alltid hade koll på gruppledarskapet. Efter inledande prat om ett nytt projekt sa de precis innan fikapausen: Ja, nu har vi bara fem ämnen och ni är ju indelade i sex grupper på den är årskursen. Så om ni kunde ta och göra om er från sex grupper till fem innan vi träffas igen om tjugo minuter vore det bra.
Det kaos som utbröt när 68 studenter skulle göra om sig från 6 grupper med 8-12 medlemmar till fem grupper med, ja hurdå många medlemmar (?), kan inte beskrivas i ord. Vissa grupper ville inte skiljas alls, andra grupper ville passa på att göra sig av med ganska många misshagliga gruppmedlemmar.
När föreläsarna kom tillbaka efter fikapausen fanns det en grupp med typ 28 medlemmar som fylkat sig runt poppisgänget på kursen, ett antal satelitgrupper med allt från 2 till 10 medlemmar som inte riktigt visste om de gjort rätt eller fel, och så minst 14 personer som inte fick vara med någonstans!
Det blev ett riktigt och avslöjande socialt experiment av det hela som avslöjade saker INGEN ville veta. Och föreläsarna visste inte vad de skulle ta sig till!
Det kaos som utbröt när 68 studenter skulle göra om sig från 6 grupper med 8-12 medlemmar till fem grupper med, ja hurdå många medlemmar (?), kan inte beskrivas i ord. Vissa grupper ville inte skiljas alls, andra grupper ville passa på att göra sig av med ganska många misshagliga gruppmedlemmar.
När föreläsarna kom tillbaka efter fikapausen fanns det en grupp med typ 28 medlemmar som fylkat sig runt poppisgänget på kursen, ett antal satelitgrupper med allt från 2 till 10 medlemmar som inte riktigt visste om de gjort rätt eller fel, och så minst 14 personer som inte fick vara med någonstans!
Det blev ett riktigt och avslöjande socialt experiment av det hela som avslöjade saker INGEN ville veta. Och föreläsarna visste inte vad de skulle ta sig till!

Haha. Jag skrattade gott när jag läste detta. På något vis beskriver det många studenter ganska så bra. De är bra på att läsa och sitta och lyssna men när det kommer till något praktiskt så blir det kaos
Citat:
Ursprungligen postat av JosefS
Det var Endimensionell Analys föreläsning på LTH och det var minst 150 personer i salen. Som alltid var det jävigt trist men man försökte hålla sig vaken. Helt plötsligt börja ett par hångla våldsamt med stön och allt. Alla tittade och det blev märklig stämning i salen. Detta gjorde inte att de slutade utan tjejen började istället runka killen innanför byxorna som om folk inte skulle märka det. Väldigt pinsamt, framförallt för tjejen tyckte jag. Ingen av dem gick kvar efter någon månad och jag har sett att att tjejen sitter i kassan på ICA nu för tiden. 

ICA Malmborgs?