2012-12-17, 04:35
Medlem
SpeedingBullets avatar
Nu vet jag inte om detta klasses som utbildning/studier men under lumpen hade vi ett skönt 4-timmars pass med livräddning etc, den skiten. Började 09.00 och slutade 13.00, också riktigt skön tid en måndag när folk var riktigt trötta. En efter en i plutonen började nicka till och kaptenen hotade med att kasta hålstämplaren(?) i huvudet på första bästa som somnade. Då ställde sig 30 av dessa 40 herrar sig upp direkt gick bakåt och stod mot väggen för att inte somna men ändå luta sig. Var ganska roligt hur lektionen avslutades att endast 3-4 personer satt ner och resten stod upp!
Citera
2012-12-17, 08:17
Medlem
Vår uråldriga knarr till föreläsare i makroekonomi på SU visade upp statistik över unemployment rate med ett type-o som gav Finland 57% ist för 5,7. Han konstaterade att datat måste varit insamlat en måndag och fortsatte oberört. För en person som inte så mycket som drog på munnen under en termin var det ganska anmärkningsvärt.
Citera
2012-12-17, 09:43
Medlem
Citat:
Sedan har vi klassikerna med besserwisser-studenterna som gärna räcker upp handen och liksom konfirmerar det läraren precis har sagt. Någon annan har nickat maniskt till varje uttalande samtidigt som denne sökt ögonkontakt med föreläsaren för att riktigt visa att den kunskapen känner studenten redan till.

Det där är det värsta jag vet. Min klass kryllar av dessa, man blir så trött. Det är otroligt sällan något av värde sägs, och då är det inte de vanliga som talar. Totalt intetsägande, upprepande och dumma frågor endast i syfte att visa sig "aktiv", men som tur är ser de flesta lärarna igenom detta.

OnT:
En gång var det en stackars herre som lyckades sitta sönder en gigantisk hylla som hängde i föreläsningssalen. Den hängde liksom i midjehöjd och han lyckades smyga upp sin röv där ovanpå så hela skiten small av och for i golvet.
Citera
2012-12-17, 10:43
Medlem
Mongouls avatar
Att jag lärde mig någonting!
Citera
2013-04-11, 23:26
Medlem
Vitgardistens avatar
Under en föreläsning i statsvetenskap räcker en student upp handen, och följande utspelar sig:

- Är det en snusdosa du har i fickan? frågar studenten. (Det skymtar en snusdosa i bröstfickan på föreläsarens väst).
- Ehh ja, hurså? svarar föreläsaren.
- Jo, jag tycker det är lite konstigt.
- Ja?
- Ja, du är ingen bra förebild för studenterna.
(Halvkvävda skratt i salen, folk tittar på varandra).
- Okej... jag ska tänka på det.
Citera
2013-04-11, 23:30
Medlem
Strömavbrott. Inga fönster så bäcksvart. Föreläsaren vägrar sluta o kör sista 10-15 min utan pp i total mörker.
Citera
2013-04-12, 07:00
Medlem
En gång hade en lärare med temperament en "mygga" som han glömde slå av i pausen när han gick på dass, så alla fick höra hans toalettljud blandat med diverse svordomar...
Citera
2013-04-12, 07:02
Medlem
Satt en snubbe i en av de främre raderna med en laptop. Det var bara sådär 200 personer som såg att han loggade in på FB. Trodde folk döljde sånt
Citera
2013-04-12, 07:27
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Minns att jag hade en lite virrig föreläsare, jag och några vänner brukar koordinera pappersflygplansanfall mot honom (först hade vi två personer som tillverkade av gamla häften osv. sen gav de ut till sina grannar som delade vidare sen hade vi en "general" som bestämde när vi alla skulle kasta ). Var väldigt kul.
Sen brukar vi också skrika saker som "ÖÖÖH" "ÅÅÅÅEH" "NEEEEÄ" när han vänder ryggen till men han bryr sig inte

Citat:
Ursprungligen postat av wrmeop
Satt en snubbe i en av de främre raderna med en laptop. Det var bara sådär 200 personer som såg att han loggade in på FB. Trodde folk döljde sånt

Nejdå. Brukar nästan vilja att folk ska se när jag gör det iaf, jag brukar också göra det på lektioner när jag gick i grundskolan och gymnasiet (dolde såklart för lärarna) och fick många kommentarer typ som "ofta flashback " och "haha du är sjuk "
Citera
2013-04-12, 16:18
Medlem
Lightnights avatar
Kom att tänka på en lustig grej som hände för några år sedan under en föreläsning. Det har ju flera gånger i tråden nämnts att föreläsaren glömt sin mikrofon på så att man har hört toalettljud och sånt. Detta är en liknande grej:

Föreläsaren vi hade var känd bland eleverna (och förmodligen av flera andra lärare också) att vara extremt sträng och aldrig så mycket som ens le åt något. Ganska många var nog lite rädda för honom. I alla fall, mitt under föreläsningen ringer hans mobiltelefon, och han går ut ur föreläsningssalen innan han svarar. Med andra ord märker han inte att mikrofonen fortfarande är på. Vi hör hur han pratar några ord med någon som måste ha varit hans fru. Lite vanligt snack. Sedan säger han plötsligt "ok då, lite snabbt". Därefter pågår någon halv minut av "heeeeejjjj, pappas lilla gumma, pluttipluttipluttipluttipluttipluttan da" och liknande grejer på småbarnsspråk (han pratade väl förmodligen med sin dotter som kanske var 2-3 år gammal). När samtalet var slut ytterligare några sekunder senare kom han in och började med sin vanliga, kyliga stämma föreläsa igen. Han märkte aldrig att hela föreläsningssalen hade hört hans bebisspråk.

Det var några av eleverna som hade ganska svårt att hålla sig för skratt, men vi andra var så chockade av denna extremt oväntade händelse att det först var lite svårt att fatta vad som hänt.
Citera
2013-04-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitgardisten
Under en föreläsning i statsvetenskap räcker en student upp handen, och följande utspelar sig:

- Är det en snusdosa du har i fickan? frågar studenten. (Det skymtar en snusdosa i bröstfickan på föreläsarens väst).
- Ehh ja, hurså? svarar föreläsaren.
- Jo, jag tycker det är lite konstigt.
- Ja?
- Ja, du är ingen bra förebild för studenterna.
(Halvkvävda skratt i salen, folk tittar på varandra).
- Okej... jag ska tänka på det.

Är läraren där för att vara en förebild eller för att lära ut? Kan man ju fråga sig..
Citera
2013-04-12, 20:26
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny.Monsterkuk
Minns att jag hade en lite virrig föreläsare, jag och några vänner brukar koordinera pappersflygplansanfall mot honom (först hade vi två personer som tillverkade av gamla häften osv. sen gav de ut till sina grannar som delade vidare sen hade vi en "general" som bestämde när vi alla skulle kasta ). Var väldigt kul.
Sen brukar vi också skrika saker som "ÖÖÖH" "ÅÅÅÅEH" "NEEEEÄ" när han vänder ryggen till men han bryr sig inte

Nejdå. Brukar nästan vilja att folk ska se när jag gör det iaf, jag brukar också göra det på lektioner när jag gick i grundskolan och gymnasiet (dolde såklart för lärarna) och fick många kommentarer typ som "ofta flashback " och "haha du är sjuk "
Fast det var inte så galet, mest patetiskt.

Jag har visserligen inte så mycket roligare att komma med.

Vi hade exkursion för någon månad sedan och då skulle en lärare stå och prata i ca tjugo minuter vid en strand. Läraren står med ryggen mot vattnet och efter fem minuter så dyker det upp ett svanpar som närmar sig stranden. Det visar sig att de inte alls gillar att läraren står på deras strand, så de spenderar fem-tio minuter med att picka och småbita läraren i benen.
Efter ett tag så kom närmade det sig fler svanar och stridsrop utbyttes medan pickandet blev allt aggressivare.
Det dröjde inte länge innan vi flyttade på oss, när då svanarna fick vara själva på stranden så åkte de efter någon halvminut ut i vattnet igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in