2011-02-17, 18:38
Medlem
Hade en introduktionsföreläsning i hållbar utveckling tror jag att det var då föreläsaren slänger upp ett gäng mördarsniglar på en overhead/bildkanon som var igång och låta dem kravla omkring där resten av föreläsningen.
Citera
2011-02-19, 23:07
Medlem
PÅ högstadiet 'föreläste' en britt/amerikan för oss i engelska (en specialklass för vi var så dåliga) som påstod att han jobbat med gatugäng i amerika, men som bröt ihop och börja gråta när några elever började bråka.
Citera
2011-02-20, 00:17
Medlem
Hade en programledar som kom och tog sista föreläsningen inför en tenta, hon gjorde det med en sån mic runt huvet med sladden ner mellan brösten o ner till höften där hon hade sändaren typ.

Hon hade i alla fall svårt för att inte pilla på annordningen, vilket ledde till att hon pillade en helt del på sig själv med.
Hon började föreläsningen som en stilren kvinna i typ kostym fast med kjol, när föreläsningen slutade såg hon ut som att hon just spelat sekreterare/biblotekarie i en porrfilm, ganska intressant transformation att bevittna :P
Citera
2011-03-21, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Vi har en total jubelidiot som typ 10-15ggr per föreläsning avbryter föreläsaren, gärna mitt i en mening, med superkorkade frågor. Någon gång deriverades en konstant som således "försvinner", varpå den s.k "cp-turren" skriker ut i hela salen "VAD HÄNDER MED 5-AN DÅ??!?!?!".
Han ställer också till med scener och gör märkliga saker, när vi skulle ha FÖ i vågfysik kommer han in i salen och ställer sig nere vid katedern i mitten, sträcker ut armarna och skriker "YEEAAHH, VÅGFYSIK!!".

Ännu bättre är den gången, också i vågfysik, där föreläsaren bläddrar bland lite OH-bilder. Vid ett tillfälle visas en graf som redovisar koktiden för fisk baserat på dess storlek. På samma sida finnes också en bild på en fisk. "EN FISK, VI SKA KOOKA DEN !!!!", skriker han ut. Ja, listan kan göras lång...

Citat:
Ursprungligen postat av Nuukeer
Jag har redan nämnt honom i ett tidigare inlägg i denna tråd. Det finns till och med en facebook-grupp dedikerad till honom.
Den snubben måste bort. Dock kul att titta hur alla andra reagerar när han börjar härja och ha sig, men det blir fan inte kul i längden.
Citera
2011-03-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Den snubben måste bort. Dock kul att titta hur alla andra reagerar när han börjar härja och ha sig, men det blir fan inte kul i längden.
Verkar dock som att föreläsaren i flervarren fick tyst på honom :P
Citera
2011-03-22, 01:30
Medlem
Har haft två galna föreläsningar.

Nr 1: Belysningen släcks ner (det fanns inga fönster i salen) och allt blir kolsvart.
Sen hör man ett skrik och massa hjärtdunkande från högtalarna. Sen kommer våra "nollare" från studentkåren iklädda i morgonrockar och solglasögon med ett brinnande ljus i handen.

Sen slås strålkastare på och riktas mot föreläsaren, som blir bakbunden med silvertejp (ca 30 varv runt händerna ). Sen får vår käre föreläsare en tårta i ansiktet varpå hjärtdunkandet börjar igen och de morgonrocksklädda marodörerna tågar ur i KKK stil

Nr 2: Vi väntar på att vår föreläsare ska komma (han är 10 minuter sen). In kommer en enligt ovan beskriven figur med en hink av kräftor. Denne skjuter ut kräftorna mot eleverna (oss) med hjälp av en slangbella och efter dessa skottsalvor börjar spela fiol (h*n skulle behöva öva lite mer.. jag tror att tre minuter till hade fått taket att rasa in). Sen efter ca 1 minut efter denne har gått så kommer föreläsaren och undrar varför det luktar fisk.

Det är väl mina värsta, som faktiskt var efter mottagningen (dock bara en vecka efter, så dom mjölkade väl ut på det). Riktigt kul att föreläsarna gick med på att arrangera det
Citera
2011-03-22, 18:55
Medlem
mrnemtrixs avatar
En föreläsare/lärare på räddningsverket i skövde (på den gamla goda tiden) hade för vana att smälla av olika gaser på våra kemlektioner. Var alltid lika kul när någon bakfull somnat in gott.

En dag skulle vår käre kemist visa hur farligt acetylen är, hela spektaklet skedde självklar utomhus men jag tror någon räknade lite fel i mängd för efter smällen var 2 rutor sönder.
Citera
2011-03-23, 01:50
Medlem
leibovitzs avatar
Under högstadiet hade jag en kraftigt överviktig lärare som lyckades med konststycket att skriva på whiteboarden samtidigt som han suddar ut det han precis skrivit genom att röra sig i sidled och ha en på tok för stor mage..

Det här lockade självklart fram en hel del fniss och skratt..
Citera
2012-01-07, 02:12
Medlem
Då är det snart dags för en ny termin, det innebär förhoppningsvis fler galna händelser
Citera
2012-01-07, 02:32
Medlem
huntermcees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leibovitz
Under högstadiet hade jag en kraftigt överviktig lärare som lyckades med konststycket att skriva på whiteboarden samtidigt som han suddar ut det han precis skrivit genom att röra sig i sidled och ha en på tok för stor mage..

Det här lockade självklart fram en hel del fniss och skratt..

Höhö
Citera
2012-01-08, 21:31
Medlem
ondfrukts avatar
Inte under högskolan men under lumpen så satt jag och 90 man (fullsatt) i en föreläsningssal och lyssnade på ett befäl som man sedan tidigare var mycket rädd för. Plötsligt tystnar han mitt i en mening och hela salen fryser till. Han tar efter en konstpaus tre raska kliv fram till främsta bänkraden och drämmer handflatan i bordet framför en stackare som har slutit ögonen så det mullrar i hela salen. Samtliga i salen håller andan i ren försckräckelse. Efter ytterligare en dödstyst konstpaus går han tillbaka och fortsätter där han slutade.
Citera
2012-12-16, 23:09
Medlem
TaxMonkeys avatar
Några original finns det alltid inom universitetsvärlden, men de har alltid varit sköna istället för udda. På gymnasiet hade vi dock en typ som jag alltid kommer komma ihåg. Varje lektion han hade bestod av att han drog någon osannolik anekdot från sitt liv (han hade varit på Berlinmuren när den föll, varit i Madrid när Franco dog, som barn hade han vistats på en amerikansk kärnubåt under Kubakrisen m.m.). Efter 10 minuter av detta fick vi "jobba självständigt" resten av lektionen medan han gick ut till rökrutan för att kedjeröka. Ska tilläggas att han en gång i minuten drog upp sina byxor så att hela hans manslem (vi snackar 25> cm) kunde uttydas i all sin härlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in