2009-03-26, 19:14
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kethen
ska man verkligen köra 6-12 reps i tex en sån här maskin?
http://www.fit-senior.com/acatalog/811m.jpg

brukar alltid köra typ så jag orkar kanske 30~ish reps... och får en brännande känsla
Och denna brännande känsla ska symbolisera och göra vadå?
Citera
2009-03-26, 19:56
Medlem
Att jag är helt slut i muskeln

andra muskler, armar, ben w/e brukar jag alltid kunna köra med en viss vikt och känna extrem trötthet / smärta vid 6-12 reps, men magen blir alltid att jag kör och efter tex 10 reps då så kan jag helt enkelt inte lyfta igen, känner ingen överväldigande trötthet eller smärta, kan bara inte lyfta... därför har jag alltid kört så slut på magen jag bara kan med 3x 30 reps... det har ju alltid känts bra men frågan är ju då om det är det optimala
Citera
2009-03-26, 20:00
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Och denna brännande känsla ska symbolisera och göra vadå?
Att sommaren börjar närma sig.
Citera
2009-03-26, 20:02
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Att sommaren börjar närma sig.
HAHA, sesamkliniken here i come
Citera
2009-03-30, 23:05
Medlem
Får inte fram magrutorna!

Tja, jag skulle vara jättetacksam om jag fick några råd!

Såhär ser mitt träningsprogram ut:
Jag tränar fotboll 3 gånger i veckan i ett div4 lag som är på en helt okej nivå, sen har jag även minst 1 match per helg.
Jag har alltid legat bland dom bästa i konditionstester så det har jag absolut inga problem med.
Jag tränar även lite hemma själv, övningar för rygg,bröst,biceps,triceps och mage.
Jag har börjat sett lite resultat på armarna,bröst och rygg men verkligen inte mage!
Fattar inte vad jag gör för fel.
Jag kör ca 2-3 dagar i veckan lite träning hemma. Mina magövningar är dessa:

Dag 1:
*Vanliga situps 2*100

*Plankan eller vad man ska säga ni kanske förstår vad jag menar, lägger sig raklång på golvet och går sedan upp på tårna och underarmarna och ligger där 2*2 min.

Dag 2:
*Kommer inte riktigt ihåg vad övninger heter. Men man lägger sig ner på rygg och sedan lyfter man upp benen raklånga i luften så man ligger i 90 grader och sen ner och upp så fortsätter man. Det kör jag 2*30 st.

*Plankan 2*2min

Dag 3:
Samma som Dag 1.

Jag har alltid sett dom två översta rutorna men har inte kommit nå mer alls sen jag börja träna. Har hållt på med allt dessa i ca 3 månader.
Jag äter nyttig mat och tar även Super Mass Gainer efter varje träningspass jag har.

Fattar inte vad som är problemet, är det någon som har en aning vad som kan vara fel skulle jag vara tacksam om jag fick lite råd.
Börjar verkligen tröttna på att jag inte får några resultat.

MVH Simon
Citera
2009-03-30, 23:11
Medlem
Ramaskriets avatar
För att magmuskelaturen ska "komma fram" krävs
a) inget eller mycket lite underhudsfett kring magen och
b) magmuskler.

För att bli av med problem a är det bäst att ta promenader. När pulsen inte är så hög så förbränns fett istället för kolhydrater (som förbränns vid högre puls). Skitbra och effektivt sätt.

För att öka magmusklernas volym så mycket som möjligt ska du hitta övningar som du klarar att göra 3 set med 12 reps (3*12). Det ska vara precis så att du klarar det, exempelvis sit-ups med tunga vikter - var försiktig med ryggen bara!

Lycka till.
Citera
2009-03-30, 23:13
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
För att magmuskelaturen ska "komma fram" krävs
a) inget eller mycket lite underhudsfett kring magen och
b) magmuskler.

För att bli av med problem a är det bäst att ta promenader. När pulsen inte är så hög så förbränns fett istället för kolhydrater (som förbränns vid högre puls). Skitbra och effektivt sätt.

För att öka magmusklernas volym så mycket som möjligt ska du hitta övningar som du klarar att göra 3 set med 12 reps (3*12). Det ska vara precis så att du klarar det, exempelvis sit-ups med tunga vikter - var försiktig med ryggen bara!

Lycka till.

Det är just det man inte är när man kör situps. Kör crunches med vikt istället
Citera
2009-03-30, 23:16
Medlem
Deeecs avatar
Du är inte tillräckligt deffad.
Citera
2009-03-30, 23:16
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Det är just det man inte är när man kör situps. Kör crunches med vikt istället

+1

Men det som kommer få dina magrutor att synas är att bli av med fett. Läs på om deff~
Citera
2009-03-30, 23:18
Medlem
Testa denna, kungen över alla magövningar!

http://www.youtube.com/watch?v=dWO81j2EyYo
Citera
2009-03-30, 23:19
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
härda magen då kmr rutorna fram.
Citera
2009-03-30, 23:19
Medlem
PontiakJohanzons avatar
Skulle tro att gainern inte hjälper till att få bort fettet. Så slumpa gainern om du vill deffa och ät tex whey 100.

Som tidigare nämnde, att få synliga magrutor handlar först och främst om att ha lite/nästan inget fett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in