2011-01-03, 23:48
Medlem
oppositas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woodwell
Jahapp, så ligger även jag här med toalettdörren öppen och en hink bredvid sängen...

Min diet ser ut såhär:
Blåbärssoppa, vatten, cola och något rån ibland (spyr dock upp skiten så fort det slunkit ner, konstigt att man känner sig överdrivet mätt efter ett rån)

Undrar en sak dock, hur funkar det med äpplen? Kan äppelsyran göra att hela magmaskineriet exploderar eller är det ok?

Jag skulle nog säga att äpplen inte är bra att äta... Gott visserligen, men de är ju sura och det är nog inte så bra. Man blir dock hungrig av att äta äpplen har jag märkt!

Nej, låt bli äpplen och andra sura saker, känns bara dumt.
Citera
2011-01-04, 10:36
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Dom säger att man kan få detta virus flera gånger under samma säsong, om man blir sjuk kan man få det igen 3 veckor senare och ligga och spy.
Det hände mig förra året, inte kul.
Citera
2011-01-08, 09:37
Medlem
Rävar på jobbet just. Skiter med. Fryser. Yrar.

Nej fan nu krampar magen
Citera
2011-01-08, 12:15
Medlem
Ronilles avatar
Har legat hela förra veckan och det är väl först idag som man blivit människa igen. Fy fan vad jobbigt det är och det sjuka är att man glömmer hur jävligt det är från år till år.
Citera
2011-01-08, 15:46
Medlem
wääuus avatar
Ni som har blivit smittade, har ni någon aning om hur ni har blivit det?

Har ni haft sjuka barn, jobbar i vården etc? Håller ni god hygien?
Citera
2011-01-08, 16:13
Medlem
Ronilles avatar
Jag tror jag vet, var uppe på barnakuten med vår 4-månaders bebis på grund av feber. 10 timmar senare så låg vi alla tre.

Behövde råd från dem igen och pratade med dem på telefon och de var helt säkra på att vi hade fått det i väntrummet. Säger sig väl självt att man kan åka på en sådan sak vid besök på vårdinrättningar.

Jag är sedan jag fick barn extremt noga och nojjig med städning och hygien. Spritar händerna så ofta jag kan och försöker verkligen tänka på det.
Citera
2011-01-09, 06:57
Medlem
Ladees avatar
Det är klart att du mår illa innan du spyr, men vinterkräksjukan kan få dig att spy snabbare än den vanliga skiten.
Ni som har fått det;
Köp Cola, häll upp och låt stå tills den är avslagen, som någon annan nämnde tidigare. Det ska tydligen vara det ända sättet att få i sig vätska, vilket är viktigt i och med man gör sig av med så mycket. En annan sak som ska fungera är piggelin, ni vet pinnglassen.
Jag har själv aldrig haft den så vitt jag vet, men jag är livrädd och har läst allt som finns att läsa om den på internet. Den verkar ju fullkomligt fruktansvärd. Var fan är botemedlet?
Där emot kan jag glädja er med att vi snart säkert kommer kunna hålla oss borta från den, om vi låter tekniken utvecklas lite till: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8361513.ab
Jag har läst någonstans också att man har motbevisat det "genetiska skyddets" existens. Tyvärr.
Stay dry!!!
Citera
2011-01-18, 04:34
Medlem
Sitter här otroligt trött, inte fått någon sömn sedan kl 7 igår.
Kom hem, käkade och så vips en timme senare spyr jag för först gången på runt 5år.
Nu har jag suttit och spytt upp mot 10 gånger sedan kl 8.
Vad ska jag göra?
Citera
2011-01-18, 15:29
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
nej nej.... ta en sup är det bästa mot kräksjuka..... tar man riktigt många blir det enklare sen när kräksjukan slår till ändå....

för man fattar inget sen när man får det för man är så jävla bakfull
Citera
2011-01-18, 15:30
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tookigmask
Kom hem, käkade och så vips en timme senare spyr jag för först gången på runt 5år.
Vad ska jag göra?

Kräksjukan är jäkla konstigt, illamåendet och kräkningarna sätter alltid igång sent på kvällen när man tänkt man ska sova gott, näh då blir det nattens helvete med diaree och kräkningar och frossa av helvete.
Citera
2011-01-18, 15:32
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tookigmask
Vad ska jag göra?

Värre blir det mot slutet då du bara spyr upp galla, verkar som hela gallblåsan vill flyga upp ur munnen, hade fan ont i gallområdet en hel vecka efteråt, öm som fan...
Citera
2011-01-18, 21:52
Medlem
Verkar vara över nu, magen har stabiliserat sig och jag har fått i mig lite mat, ( 1macka och en yoghurt. Men fått en jäkla konstig rygg/bröst verk men skönt att det inte kommer upp nå mer spyor .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in