2007-11-29, 22:39
Medlem
Guybrushs avatar
Har aldrig blivit drabbad av vinterkräksjuka under mina 20 år, betyder det att jag bara har haft tur, eller kan jag ha turen av att vara immun?
Citera
2007-11-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Har aldrig blivit drabbad av vinterkräksjuka under mina 20 år, betyder det att jag bara har haft tur, eller kan jag ha turen av att vara immun?
Vill du verkligen veta så åk hem till någon som ligger hemma sjuk och slicka honom/henne rätt över ansiktet.
Citera
2007-11-29, 23:11
Medlem
SAMSONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Har varit i närheten av en person som hade vinterkräcksjukan, så nu är man lite orolig, Min fråga är som Följer:

Kan jag via några supar vodka skydda mig från att få sjukan?

HUH Trevlig resa , vi har haft den redan,den är hemsk
Citera
2007-12-25, 18:34
Medlem
Marulks avatar
Tror jag åkt på det här för första gången.

Skiter diarre så jag torkat sönder rövhålet och har god lust att spy även om jag lyckats hålla mig ifrån det än sålänge.

Fryser och huttrar så jag är tvungen att vira in mig i täcken.

Är det här normala symptom på kräksjukan ?
Har haft det sen igår, har inte ätit nåt konstigt heller tror jag eftersom det inte blev nåt julbord för min del.
Citera
2008-01-29, 16:37
Medlem
erikbes avatar
Jag har de senaste tre månaderna blivit kräksjuk tre gånger. Dessemellen har jag varje vecka fått tillbaka någon form av symptom nattetid. Troligen pga oro eller stress. Håller på att bli tokig. Ingen som vill hjälpa till heller. Hatar den svenska sjukvården. Har småbarn så jag får väl skylla mig själv

För två år sedan ungefär samma visa. Har t.o.m fått lugnande för att klara mig undan paniken

En fråga

Om man får kräksmak i munnen när man rapar. Innebär det då att man har fått nåt virus eller kan man få det även när man bara fyllekräks?
Citera
2008-02-23, 12:01
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Tror jag åkt på det här för första gången.

Skiter diarre så jag torkat sönder rövhålet och har god lust att spy även om jag lyckats hålla mig ifrån det än sålänge.

Fryser och huttrar så jag är tvungen att vira in mig i täcken.

Är det här normala symptom på kräksjukan ?
Har haft det sen igår, har inte ätit nåt konstigt heller tror jag eftersom det inte blev nåt julbord för min del.

Jag är i precis samma situation nu!
Blev du något kryare snabbt?

EDIT: 30 minuter efter mitt inlägg kom första spykavalkaden. Kände det samtidigt som jag satt och sket ut den vattenliknande sörjan!
Senast redigerad av Bungie 2008-02-23 kl. 12:41.
Citera
2008-03-19, 20:43
Medlem
joonars avatar
har aldrig haft magsjuka eller vinterkräksjuka, bara spytt när jag var mindre o hade feber,så fan.. kan man vara immun? och eftersom jag inte spytt på 10 år nu kanske, så har man ju blivit lite smått skraj.. för jävla jobbigt asså
Citera
2008-03-19, 21:10
Bannlyst
.
Senast redigerad av Hazze aka Jazze 2008-03-19 kl. 21:13.
Citera
2008-03-19, 21:37
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonar
har aldrig haft magsjuka eller vinterkräksjuka, bara spytt när jag var mindre o hade feber,så fan.. kan man vara immun? och eftersom jag inte spytt på 10 år nu kanske, så har man ju blivit lite smått skraj.. för jävla jobbigt asså

En föreläsare i virologi sade till oss att det är 1/5-1/6 av svenska folket som är immuna mot vinterkräksjukan.
Jag skulle tippa på att jag är en av dom, har jobbat inom sjukvården på avdelningar med Calici, och jag har aldrig blivit sjuk.
Citera
2008-03-19, 21:47
Medlem
joonars avatar
ja då är du nog en av dom få lyckliga, men va tror du om mig? kan jag ha den turen o va immun, jävligt svårt att svara på jag vet hehe.
Citera
2008-03-19, 22:07
Medlem
Jag hade vinterkräksjukan en gång.
Citera
2008-03-20, 06:59
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonar
ja då är du nog en av dom få lyckliga, men va tror du om mig? kan jag ha den turen o va immun, jävligt svårt att svara på jag vet hehe.

Enda sättet att få "veta" eller i alla fall stärka sin tro, är väl att verkligen se till att utsätta sig för smittan, så får man se om man blir sjuk eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in