Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-20, 11:52
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Svaret på min fråga är:

Många som ringer = Långa svarstider.

För många ringer ju dessutom om skitärenden, och sen ska sitta och småprata med operatören om hur kalle vars son på granngården gjorde si och så förra veckan....

Jag läste nyss om alla felringningar...Jag tappar hakan. Ja, då är det inte konstigt att det blir väntetid. Fy fan. Känslan när det verkligen är akut och man behöver polis, och får stå och vänta och vänta där varje sekund känns som en minut. Men när jag väl kom fram skickade de 4 polispatruller.
Citera
2017-07-24, 12:03
  #146
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Jag läste nyss om alla felringningar...Jag tappar hakan. Ja, då är det inte konstigt att det blir väntetid. Fy fan. Känslan när det verkligen är akut och man behöver polis, och får stå och vänta och vänta där varje sekund känns som en minut. Men när jag väl kom fram skickade de 4 polispatruller.

Precis. Om folk slutade missbruka och bara ringa 112 vid akuta tillfällen skulle väntetiderna kortas ner väldigt mycket, bara alla lata
"mina grannar väsnas"
"Okej, har du pratat med dem?"
"nej!"
".... okej.... har du störningsjour?"
"Ja, men de gör ju inget!"
"men vaf..."
Citera
2017-07-24, 12:25
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowsed
Hur fungerar en utlarmning till RTJ?
Har förstått att det finns "index" klara, så att närmaste resurs blir larmad men går allt på automatik eller kan ni själva välja vilken station/resurs ni vill larma?

Det där beror ju helt på vad du har för län och hur räddningstjänsten är utformad.

I Sthlm brukar det vara att SOS-operatör skickar medlyssning till RTJ-operatör på antingen stockholms räddningscentral eller Storstockholms räddningscentral (gamla södertörn) som sedan tar beslutet om vilka stationer och vilka enheter som skall ut.

På landsbygden kan RTJ skötas av en RTJ-operatör på SOS då de inte har riktiga larmcentraler för RTJ.
Citera
2021-04-20, 13:58
  #148
Medlem
Hej! Är denna tråd fortfarande aktiv?

Jag undrar vilken typ av drogtest de gör inför en eventuell anställning, urin/blod?

Vad brukar ingångslönen ligga på?

Finns det möjlighet att klättra?

Tack på förhand!
Citera
2021-04-23, 21:27
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finallywearenoone
Hej! Är denna tråd fortfarande aktiv?

Jag undrar vilken typ av drogtest de gör inför en eventuell anställning, urin/blod?

Vad brukar ingångslönen ligga på?

Finns det möjlighet att klättra?

Tack på förhand!

Har hört detta från en vän som är anställd i Sthlm:

Urintest på samtliga narkotiska preparat.
Ingångslön runt 25k, goda OB-möjligheter.
Möjligheter finns, men kanske inte överdrivet många enligt honom. Däremot ser det bra ut på CV:t om man söker sig vidare.
Citera
2022-09-09, 22:23
  #150
Medlem
Jag skulle vilja veta om man får jobba som sos operatör när man har nån NPF diagnos? Och är det okej med narkotikaklassade mediciner om man har recept?
Citera
2024-03-13, 13:15
  #151
Medlem
53....so whats avatar
Hur kan era operatörer svara i telefon vid brandlarm nere på gatan i ett höghusområde, att: "kan du gå ner och se om du kan släcka själv eller åter koppla när du är där" ?

Anmälarens samtal till er innehöll uppgifter att de sprang attentatsmän fån platsen.
Duktiga operatörer ville att en 16årig tjej skulle leka polis och brandman.
__________________
Senast redigerad av 53....so what 2024-03-13 kl. 13:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback