2012-10-28, 13:02
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
I de flesta fall vanliga människor, mestadels killar killar, som är smartare än genomsnittet med intresse för att plugga. (okej nu skrev jag inte fördomar utan hur det faktiskt är, förlåt)
Snarare folk som tror de är smartare än andra för att läser på teknisk fysik. De har inte heller intresset för att plugga, plugget är deras enda liv.
(nu slog jag hål på din självförvillelse, och jag tänker inte be om ursäkt, så gråt ut hos din grafräknare istället)
Citera
2012-10-28, 13:04
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Hahaha, studenter som bara pluggar kurser?
Utan mål och fokus i livet, och därför utnyttjar csn för att de inte får soc-stöd.
Citera
2012-10-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Snarare folk som tror de är smartare än andra för att läser på teknisk fysik. De har inte heller intresset för att plugga, plugget är deras enda liv.
(nu slog jag hål på din självförvillelse, och jag tänker inte be om ursäkt, så gråt ut hos din grafräknare istället)

Nåja, någon ursäkt behövs verkligen inte. Tar sällan åt mig av åsikter från folk som läser både bibeln och Twilight-böckerna, och då jag har läst programmet i tre år får jag nog anse mig ha ganska bra insikt i hur det faktiskt är. Du får emellertid gärna fortsätta med din stereotypa 1950-tals bild av hur det ser ut medan du sitter i soffan med ditt blåbärste och läser den sista Twilight-boken.
Citera
2012-10-28, 14:53
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Nåja, någon ursäkt behövs verkligen inte. Tar sällan åt mig av åsikter från folk som läser både bibeln och Twilight-böckerna, och då jag har läst programmet i tre år får jag nog anse mig ha ganska bra insikt i hur det faktiskt är. Du får emellertid gärna fortsätta med din stereotypa 1950-tals bild av hur det ser ut medan du sitter i soffan med ditt blåbärste och läser den sista Twilight-boken.
Om du bedömmer mig på de grunderna begår du ett stort misstag, för du låter dina inskränkta fördomar råda. Vilket är vad vi skriver här, fördomar om andras studieval.
Citera
2012-10-28, 17:42
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fecn
Teknisk fysik?
Nästa Gerald Bull eller Robert Oppenheimer?
Citera
2012-10-28, 17:43
Medlem
Zcapegoats avatar
Jag pluggar kriminologi. Bomba mig med fördomar.
Citera
2012-10-28, 17:48
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Jag tänker främst folk som vill bli poliser men som inte kommit in på polishögskolan.
Citera
2012-10-28, 18:09
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Det som han/hon över sa, och folk som vill jobba på anstalt.
Citera
2012-10-28, 18:48
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Träffade han en öm punkt?
Citera
2012-10-28, 18:58
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Träffade han en öm punkt?
Jag tror jag gjorde det faktiskt. Han/hon stod inte ut med att höra fördomar om sig själv.

Så jag slänger ut något eget, bara för att det är kul att höra vad andra tror. Jag har dock den självdistansen att jag själv kan se vad som stämmer i verkligheten och inte, så jag tänker inte börja gråta, skulle jag behöva det så har jag dock en bibel i bokhyllan och kan göra mig en god kopp te av blåbärsblad.

Teologi / religionsvetenskap. Inklusive inriktningarna som finns om kyrkohistoria, religioners historia, religionssociologi, religionsetik/filosofi, exegetik, och systematisk teologi. Vad tror ni om denna/dessa?

En sakupplysning innan ni börjar, för att själv nämna en fördom: präster. Beroende på vilken högskola/universitet man är på så är inte alla blivande präster, faktiskt generellt vanligare med blivande lärare, forskare, och psykologer/beteendevetare.
Citera
2012-10-29, 02:00
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Jag tänker främst folk som vill bli poliser men som inte kommit in på polishögskolan.

Det där stämmer till viss del faktiskt. Har ett gäng i klassen som valt att plugga lite kriminologi för att de tror att det ger dem fördelar när de söker till polishögskolan.

Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Det som han/hon över sa, och folk som vill jobba på anstalt.

Jag pluggar kriminologi för att jag helt enkelt vill syssla med det, men jag tror nog att det kan vara nyttigt att jobba inom kriminalvården någon gång. Man får ju bättre koll på verkligheten på så vis än om man bara sitter och nöter kriminalvårdsstatistik.
Citera
2012-10-29, 09:34
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Utan mål och fokus i livet, och därför utnyttjar csn för att de inte får soc-stöd.
Haha, stämmer till viss del in. Jag har ett mål, men inget överhuvudtaget som heter fokus. Och jag vill inte ha soc-stöd, haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in