2011-02-19, 21:50
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativelife
Mitt bidrag: Juristutbildningarna är för dom som ser sig själv som bättre än andra och kör tror sig alla bli rika den lätta vägen.

Har kollat runt lite men hittade inget om design och produktframtagning på KTH ? har ni nått?
Jag skulle nog säga detta om ekonomer, jag har mött fler ekonomer som pratar om "livet efter examen" än de jurister jag hittills har stött på.
Citera
2011-02-19, 22:52
Medlem
Midnights avatar
Personlig assistent

Umgicks i tonåren med "värstingarna" och skolkade hellre än gick i skolan vilket gett dåliga betyg om ens några.

Ofta testat droger och begått småbrott även om de ofta har tagit sig ur allt det lagom till vuxen ålder.

Allmänt trasslig bakgrund med dåliga hemförhållanden, taskig självkänsla och självförtroende.

Blir personliga assistenter för att de tror att de inte klarar något annat.

Röker och dricker kaffe!

Skaffar barn i unga år, mest för att få komma ifrån jobbet vilket är helt försåtligt.

Dock är de flesta personliga assistenter väldigt godhjärtade och ödmjuka människor men som borde lära sig säga ifrån.
Citera
2011-02-19, 23:02
Medlem
Erik123456789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Personlig assistent

Umgicks i tonåren med "värstingarna" och skolkade hellre än gick i skolan vilket gett dåliga betyg om ens några.

Ofta testat droger och begått småbrott även om de ofta har tagit sig ur allt det lagom till vuxen ålder.

Allmänt trasslig bakgrund med dåliga hemförhållanden, taskig självkänsla och självförtroende.

Blir personliga assistenter för att de tror att de inte klarar något annat.

Röker och dricker kaffe!

Skaffar barn i unga år, mest för att få komma ifrån jobbet vilket är helt försåtligt.

Dock är de flesta personliga assistenter väldigt godhjärtade och ödmjuka människor men som borde lära sig säga ifrån.

Kan man plugga till personlig assistent?

Låter annars som ett vanligt WT-mongo.
Citera
2011-02-19, 23:10
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik123456789

Tror verkligen inte att man kan plugga till det, då de flesta som jobbar med det inte har utbildning, och utbildning inte krävs.
Citera
2011-02-19, 23:10
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik123456789

Ja faktiskt. Är själv förvånad. Det finns både på folkhögskola, KY och sedan tror jag det tillochmed finns någon universitetskurs på 10 - 15 poäng.
Citera
2011-02-19, 23:13
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Tror verkligen inte att man kan plugga till det, då de flesta som jobbar med det inte har utbildning, och utbildning inte krävs.

Lindköpings UNI erbjuder tydligen en 15-poängs kurs
Källa: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Fragor-och-svar/Hitta-fragor-svar/Funktionshinder/Ovriga-fragor/Utbildning-for-personlig-assistent/

Sedan finns det även utbildning på folkhögskola
Källa: http://www.folkhogskola.nu/Sok-kurser/?action=search&cat=61&iscoursetype=true
Citera
2011-02-19, 23:17
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Lindköpings UNI erbjuder tydligen en 15-poängs kurs
Källa: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Fragor-och-svar/Hitta-fragor-svar/Funktionshinder/Ovriga-fragor/Utbildning-for-personlig-assistent/

Sedan finns det även utbildning på folkhögskola
Källa: http://www.folkhogskola.nu/Sok-kurser/?action=search&cat=61&iscoursetype=true

Men 15 hp är väl fan inte en utbildning?
Citera
2011-02-19, 23:25
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Men 15 hp är väl fan inte en utbildning?

Nej det tycker inte jag heller men när man söker till personlig assistent tycker de förmodligen det.
Det fanns ju även folkhögskole och KY -utbildningar.
Citera
2011-02-19, 23:25
Medlem
xyzns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Nördar på båda.

Fysik - laidback, satsar inte mycket på studierna, går runt i vandrarkängor. Drömmer om att bli nya Einstein.
TF - smått elitistiska och måste alltid hävda att deras utbildning är SÅ hardcore. Introverta.

Haha.

Socialdemokrater, moderater, miljöpartister, liberaler, vad?
Citera
2011-02-19, 23:44
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzn
Haha.

Socialdemokrater, moderater, miljöpartister, liberaler, vad?

Helt politiskt ointresserade, så klart
Citera
2011-02-19, 23:51
Medlem
eXtremos avatar
På tal om politik, hur tror ni den politiska fördelningen ser ut på utbildningarna i Sverige? Jag hade den uppfattningen att det var ganska blått hos ekonomer och jurister, med tanke på vad utbildningarna leder till och den mentalitet som man ofta ser på dessa program. Därför blev jag ganska besviken när jag upptäcker att den stor del av de personer jag samtalat med i min årskull har sina sympatier åt vänster, några av dessa är även vänsterpartister samt sympatiserar med FI:s åsikter.
Senast redigerad av eXtremo 2011-02-19 kl. 23:54.
Citera
2011-02-19, 23:55
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
På tal om politik, hur tror ni den politiska fördelningen ser ut på utbildningarna i Sverige? Jag hade den uppfattningen att det var ganska blått hos ekonomer och jurister, med tanke på vad utbildningarna leder till och den mentalitet som man ofta ser på dessa program. Därför blev jag ganska besviken när jag upptäcker att den stor del av de personer jag samtalat med i min årskull har sina sympatier åt vänster, några av dessa är även vänsterpartister samt sympatiserar med FI:s åsikter.

Det finns ju både "rädda världen"-jurister (som sedan inriktar sig på mänskliga rättigheter) och "bli rik på ett företag"-jurister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in