2011-12-20, 04:06
Medlem
gipuzkoas avatar
Citat:
Det pågår en massinvandring, om några årtionden kommer svenskar att vara i minoritet i sitt eget land.
Påståendet är direkt felaktigt. I dag är knappt 15 procent av befolkningen född i ett annat land.

Vi säger att detta stämmer då. 15% är födda i ett annat land. Så lägger vi på hur många barn dessa 15% har (somalier tex). I runda siffror så kanske, tja, fem stycken.

Oj..nu blev det många
2011-12-20, 04:43
Bannlyst
"Det pågår en massinvandring, om några årtionden kommer svenskar att vara i minoritet i sitt eget land."

Jag ser ju här i göteborg hur de tar över stadsdel efter stadsdel. Och det går fort! Nästan i realtid. Det jag ser är ingen illusion. Det stämmer både kvalitativt som kvantitativt. Ett fik som min morfar brukade vara på vid hörnet Brahegatan/Artellerigatan. Ett fik som kanske har funnits i 100 år. Vad är det nu? Det går inte att veta eftersom det står på arabiska, och stadsdelen är belägrad och invanderad av "de svarta". Vilken tur att han slapp se det här eländet. Det är inte svårt att extrapolera, fortsätter man ta in så mycket som samhällsförstöraren Reindfeldt gör, så är de i majoritet inom några decennier, och bara Gud vet vad som händer då.
Det är synd och skandal att våra barn ska behöva växa upp och få sina liv levda i ett land som är något helt annat än vad jag skulle vilja beteckna som "Sverige". Med "Sverige" kommer man antagligen mena det som en gång var något säreget; dvs den svenska kultur, mentalitet och folk som har blivit förstört. Det kommer att heta något annat, just för att det är/blir något annat.
Senast redigerad av Arxx 2011-12-20 kl. 04:45.
2011-12-20, 05:47
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excultum
Nu fick vi svart på vitt om att vår egen regering arbetar för att byta ut folket de påstås ska representera. De stödjer och arbetar för ett folkmord. Och de försöker rättfärdiga det med att vi inte finns och att alla kan va svenskar och därför blir inte svenskar minoritet. Helt otroligt.

Om de europeiska nationalstaterna skulle betraktas på samma sätt som vissa andra folkgrupperingar av etablissemanget så hade Ullenhag i skrivande stund attackerats av en mediastark samling av kulturmarxister/liberaler som skulle argumentera för att han bör få förklara sitt handlande från en bur i en domstolssal i Haag.

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Declaration_on_the_Rights_of_Indige nous_Peoples
http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_genocide
2011-12-20, 14:13
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
SCB har haft fel om huruvida invandringen skulle öka eller minska året efter. De har haft i alla år, för alla år. Utom en gång, 1995 tror jag det var, då ju Jugoslavienkriget slutade och antalet bosniska flyktingar minskade kraftigt.

SCB hade fel på 80-talet (finns på biblioteken). SCB hade fel på 90-talet och på hela 00-talet.

De brukar ha mellan 10% och 75% fel.

Det märkliga är att SCB alltid menar att invandringen kommer att minska. Alltid. Speciellt 3-4 år längre fram kommer den att rasa.

Efter att ha studerat SCBs befolkningsframskrivningar från fyra decennier så är jag övertygad om att framskrivningen är medvetet felaktig av politiska skäl.

De har nämligen i stort sett alltid fel i en fråga där man har 50% chans att gissa rätt.

Sen så har SCB börjat sortera i statistiken nu också. Påminner om när BRÅ slutade att redovisa ursprungsland/område i sin statistik. Det tydligaste exemplet är väl när SCB ändrade definitionen av vad en svensk är och vips så blev de med utländskt ursprung 500.000 färre.

jo, så är statistik. Sällan precis, men ger ett ganska bra överslag i de flesta fallen

Men om nu statistiskerna i SCB, som sitter och räknar dagen lång, kollar historiska fakta och naturliga utvecklinar, har helt fel. Hur stor chans är det då att flashbackflanörer, som kan brilljera med 9 års grundskola, har rätt när de säger att svenskarna kommer i minoritet?

Ska jag välja mellan SCB och en genomsnittlige FB'are som källa för en uppfattning om demografin i Sverige de nästa årtionden, tror jag att jag tar SCB
2011-12-20, 14:21
Medlem
Public Enemys avatar
Jag såg en uppgift på att minst 25 % av befolkningen har minst en utlandsfödd person i släktträdet om man går 2 generationer tillbaka.
2011-12-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
... (egentligen blir en utlänning aldrig svensk, men siffran går evigt mot noll och blir reellt obetydlig tillslut). ...

Fan, då är ingen av oss svenskar Eftersom vi alla invandrat på ett eller annat sätt.
2011-12-20, 15:00
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jag bifogar en del av ett inlägg från den tidigare startade allmänna tråden, eftersom min uträkning kan vara värdefull: https://www.flashback.org/p34636586#p34636586

Jag hämtade rådata från SCB för att granska svaret på "myt 1". Laddar man ned statistiken i excel-format, kan man gör behändiga uträkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvenhag
I dag är knappt 15 procent av befolkningen född i ett annat land. Statistiska Centralbyrån räknar med en näst intill oförändrad andel i framtiden, andelen beräknas öka till 16,5 procent 2050.
Andelen utlandsfödda var 14,7 procent år 2010 enligt SCB. Jag hittar ingen prognos från SCB, så jag kan inte granska den. Om någon har källan skulle det vara bra.

Från år 2000 till 2010 har andelen utlandsfödda ökat från 11,3 till 14,7 procent. Med samma utveckling i framtiden, skulle vi nå de 16,5% Ullenhag pratar om redan 2016, inte 2050, och det syns inga tecken på avmattning av inflödet av utlandsfödda varken i världspolitiken eller i form av svenska riksdagsbeslut.

Ser man närmare på dessa tio år, märker man en förändring år 2005. Det förra halva årtiondet var ökningen drygt 0,2 procentenheter årligen (0,24 : 0,24 : 0,23 : 0,20 : 0,23), medan år 2006 startade en ny trend med nära en fördubbling av andelen utlandsfödda som tillkommer varje år upp till drygt 0,4%-enheter (0,45 : 0,45 : 0,48 : 0,48 : 0,39).
Om man antar att en trend med 0,4%-enheter i ökning av andelen utlandsfödda i befolkningen varje år fortsätter, kommer vi att nå Ullenhags prognos för 2050 redan år 2014.
2011-12-20, 15:19
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Fan, då är ingen av oss svenskar Eftersom vi alla invandrat på ett eller annat sätt.

Men i efterhand har vi utvecklats till olika etniska grupper och att tala olika språk. Det var ett par tusen år sedan svenskarnas och de andra européernas förfäder vandrade till Europa. De och vi var här först.
2011-12-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
jo, så är statistik. Sällan precis, men ger ett ganska bra överslag i de flesta fallen

Men om nu statistiskerna i SCB, som sitter och räknar dagen lång, kollar historiska fakta och naturliga utvecklinar, har helt fel. Hur stor chans är det då att flashbackflanörer, som kan brilljera med 9 års grundskola, har rätt när de säger att svenskarna kommer i minoritet?

Ska jag välja mellan SCB och en genomsnittlige FB'are som källa för en uppfattning om demografin i Sverige de nästa årtionden, tror jag att jag tar SCB

Det är inte bara FB'are som har invändningar. När SCB-statistikerna blir pensionärer skriver de debattartiklar.

Vi kommer att vara långt fler än SCB:s prognos
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/prognosen-for-antal-invanare-stammer-inte_6501670.svd
2011-12-20, 16:31
Medlem
Denna kan vara relevant: http://www.youtube.com/watch?v=rSFiMcmpMnA
2011-12-20, 16:56
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affesblogg
Det är inte bara FB'are som har invändningar. När SCB-statistikerna blir pensionärer skriver de debattartiklar.

Vi kommer att vara långt fler än SCB:s prognos
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/prognosen-for-antal-invanare-stammer-inte_6501670.svd

Äldre prognoser har systematiskt underskattat inflyttningen till Sverige. Invandringen 1991-2010 översteg den prognostiserade med 30 procent under den första 10-årsperioden och med drygt 100 procent under den andra 10-årsperioden.
2011-12-20, 17:43
Medlem
Bbobis avatar
Ogillar skarpt hans svar till den frågan.

Man kan ge alla invandrare svenskt medborgarskap, kalla dom svenskar och säga att man inte har några invandrare alls.

Men han förstår ju lika bra som vem som helst att frågan om minoritet inte direkt handlar om hur många som fått medborgarskap eller inte utan om hur många som är/härstammar från invandrare.

Invadrare är man väll även när man fått sitt medborgarskap.

Han gör det enkelt för sig genom att inte kalla dem för invadrare utan svenskar då de fått medborgarskap.

imo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in