2017-10-17, 06:57
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Inte att de skaffar 8 barn var i alla fall, som deras föräldrar fortfarande gjorde innan de for till Sverige.
Finns det något land där man kan se sambandet bättre levnadsstandard = mer barnafödande? Det finns liksom inget incitament att föda 8 ungar när det inte finns någon risk längre att alla barnen utom ett riskerar att dö i hunger, sjukdom eller granatsplitter.
De föder inte många barn på grund av fattigdom utan som ett medel att sprida Islam. Islamisternas uttryckliga mål är att besegra Europa genom demografisk förändring. Det har de varit förvånadsvärt öppna med under väldigt lång tid. Det är i och för sig ännu mer förvånande att så många inte lyssnar på dem när de förklarar exakt varför de gör som de gör....
2017-10-17, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Vad är det du inte förstår? Självklart förutsätter alla modeller att utvecklingen fortgår så som trenden har utvecklats. Om trenden i sig förändras enligt något mönster så förutsätter man ju även att detta mönster kommer fortsätta. Så har man alltid gjort och kommer alltid göra, det är ju det som kännetecknar en modell, varför skulle det vara annorlunda nu menar du?

Så.. svaret på din fråga är att "memen" kommer från mattematik, vilket i sig visar att det inte är en meme. Inbyggt i själva resonemanget är självklart att om saker förändras på ett sätt som inte stämmer överens med den nuvarande utvecklingen så minskar modellens kapacitet att förutsäga framtiden.

Ingen har hävdat något att, det är du som inte har förstått eller misslyckats med att höra inledningen som oftast är "om inget ändras, så är svenskarna i minoritet inom 30 år"

Den här grafen som menar på en jämn låg invandring från 2021 till 2060 är ju bara båg. Ingen kan veta hur invandringen kommer vara t.ex. 2025. Varför har de ens gjort en så idiotisk graf? De måste ju va totalt dumma i huvudet på SCB.
http://www.migrationsinfo.se/befolkning/befolkningstillvaxt/

Svenskar kommer bli i minoritet. Det finns ingen anledning att inte ta detta på allvar, det är bara naivt. Det finns ingen anledning att lita på 7 klöverns populistiska helomvändningar hit och dit. Ena dagen öppna era hjärtan andra dagen kvotflyktingar i EU(ungefär som att sopa problemet under mattan utan att egentligen ta någon riktig ställning i frågan).

Jag vet inte den exakta invandringen och det exakta födelsetalet för invandrare för att svenskar inte ska bli i minoritet, men jag skulle tro att det inte rör sig om särskilt stora mängder:

Här är lite ungefärligt snabbt, genom google:
Under 2014 föddes 114 907 barn i Sverige. - SCB
År 2016 dog drygt 91000 personer - SCB

Det blir netto tillväxt typ 30 000(Då är inte ivandringen inräknad). Av dem är kanske en tredjedel invandrar barn. Det blir ungefär 20 000 svensk barntillväxt. Så för att inte svenskar skall bli i minoritet behövs en total invandring(inklusive anhöriginvandring, arbetskraftsinvandring) på mindre än 20 000 människor. För att va på den säkra sidan, runt 10 000. Detta är väldigt ungefärliga siffror. Äsch nån annan för göra en bättre uträkning.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2017-10-17 kl. 07:48.
2017-10-17, 08:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Den här grafen som menar på en jämn låg invandring från 2021 till 2060 är ju bara båg. Ingen kan veta hur invandringen kommer vara t.ex. 2025. Varför har de ens gjort en så idiotisk graf? De måste ju va totalt dumma i huvudet på SCB.

Svenskar kommer bli i minoritet. Det finns ingen anledning att inte ta detta på allvar, det är bara naivt. Det finns ingen anledning att lita på 7 klöverns populistiska helomvändningar hit och dit. Ena dagen öppna era hjärtan andra dagen kvotflyktingar i EU(ungefär som att sopa problemet under mattan utan att egentligen ta någon riktig ställning i frågan).

Jag vet inte den exakta invandringen och det exakta födelsetalet för invandrare för att svenskar inte ska bli i minoritet, men jag skulle tro att det inte rör sig om särskilt stora mängder:

Det blir netto tillväxt typ 30 000(Då är inte ivandringen inräknad). Av dem är kanske en tredjedel invandrar barn. Det blir ungefär 20 000 svensk barntillväxt. Så för att inte svenskar skall bli i minoritet behövs en total invandring(inklusive anhöriginvandring, arbetskraftsinvandring) på mindre än 20 000 människor. För att va på den säkra sidan, runt 10 000. Detta är väldigt ungefärliga siffror. Äsch nån annan för göra en bättre uträkning.

SCB är om möjligt ännu sämre än Riksbanken i sina prognoser vilket säger en hel del.

Den rimligaste slutsatsen man kan dra är att invandringen kommer att öka långsiktigt. Ju fler som kommer, desto fler kommer. När nätverk i form av släktingar redan finns i landet blir det mycket lättare att invandra, både rent juridiskt och socialt.

Man kan också konstatera att "invandrare" föder fler barn än svenskar.
2017-10-17, 08:42
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme

Du hänvisar till en graf som ligger på en sida ska som heter Migrationsinfo. De har en agenda, de utger sig för att med statistik och forskning motarbeta myter kring invandringen. Angående SCB's prognos så hänvisar grafen till en databas där man med hjälp av olika val kan få ut en prognos. Det står ingenstans hur denna prognos är beräknad. Det finns heller inga alternativ, om detta händer så innebär det....osv. Det enda vi med säkerhet kan säga att den inte komma att stämma.

Citat:
Migrationsinfo.se presenterar forskning och statistik om integration och migration i Sverige. Webbplatsen har upprättats av den gröna och liberala tankesmedjan Fores. Med utgångspunkt i statistik och forskning arbetar vi för att motverka myter och höja kunskapsnivån i samhället om migrations- och integrationsfrågor.
http://www.migrationsinfo.se/om-oss/

Citat:
Fores verksamhet leds av en styrelse, som utses av representanter för de tre grundarna Bertil Ohlin-institutet, Centerpartiet och Studieförbundet vuxenskolan. Som stöd för verksamheten har Fores fyra program varsitt externt råd med stor vetenskaplig tyngd.
http://fores.se/om/
2017-10-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
SCB är om möjligt ännu sämre än Riksbanken i sina prognoser vilket säger en hel del.

Den rimligaste slutsatsen man kan dra är att invandringen kommer att öka långsiktigt. Ju fler som kommer, desto fler kommer. När nätverk i form av släktingar redan finns i landet blir det mycket lättare att invandra, både rent juridiskt och socialt.

Man kan också konstatera att "invandrare" föder fler barn än svenskar.

Men om barnen föds i Sverige är de ju inte invandrare??
2017-10-17, 09:57
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför skriver du ett påstående och använder ett frågetecken som skiljetecken?

De är inte invandrare men har utländsk bakgrund.

Citat:
Svenska myndigheters definition av personer med utländsk bakgrund är som följer[1]:

Personer som är utrikes födda
Personer som är inrikes födda med två utrikes födda föräldrar

https://sv.wikipedia.org/wiki/Utl%C3%A4ndsk_bakgrund

Edit: Infogade citatet.
2017-10-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01

Jag skriver väl hur jag vill, jag är trött på pekpinneborgare. Det är min rättighet att uttrycka mig som jag vill, det finns inget med meningen som är svårt att förstå.

Varför är det ett självändamål att just den svenska "rasen" ska bevaras? Svenskarna byggde ett samhälle på lånade pengar och en förstörd miljö och har nu inte råd att dela med sig. I alla andra sammanhang från ekonomi till biologi betraktas mångfald som ökad styrka och minskad sårbarhet. Svenskarna berömmer sig över det "välordnade" samhälle man skapat (och skickar räkningen till barn, barnbarn och till tredje världen) men har ändå bland de högsta psykiska ohälsotalen i världen. Är det den överlägsna IQ rasisterna brukar hävda att svenskar har som spelar oss ett spratt? Men det finns andra värden, som mod, vilja, integritet, och inte mina gästfrihet. Där har svenne mycket att lära.
2017-10-17, 10:43
Medlem
Citat:
Jag skriver väl hur jag vill, jag är trött på pekpinneborgare. Det är min rättighet att uttrycka mig som jag vill, det finns inget med meningen som är svårt att förstå.

Varför är det ett självändamål att just den svenska "rasen" ska bevaras? Svenskarna byggde ett samhälle på lånade pengar och en förstörd miljö och har nu inte råd att dela med sig. I alla andra sammanhang från ekonomi till biologi betraktas mångfald som ökad styrka och minskad sårbarhet. Svenskarna berömmer sig över det "välordnade" samhälle man skapat (och skickar räkningen till barn, barnbarn och till tredje världen) men har ändå bland de högsta psykiska ohälsotalen i världen. Är det den överlägsna IQ rasisterna brukar hävda att svenskar har som spelar oss ett spratt? Men det finns andra värden, som mod, vilja, integritet, och inte mina gästfrihet. Där har svenne mycket att lära.

k sså mn KAN skriv HR mn VLLLLL!!??***

Resten av det du skrev var lika idiotiskt som det första, btw.
2017-10-17, 11:25
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:

Det som jag undrade över när jag läste det var om det var en fråga, eftersom meningen avslutades med frågetecken eller om det var ett påstående eftersom meningsuppbyggnaden tydde på det.

Om vi vänder på det, varför är det ett självändamål att det svenska ska utrotas, befolkning och kultur?

Sverige byggde ett samhälle under 1900-talet byggt på hårt arbete. Man tog sig från fattigdom till att bli ett av världens rikaste länder på ca: 100 år, 1870-1970. Det gjordes inte på lånade pengar. Det var inte bara ekonomiskt sett Sverige var framgångsrikt utan även när det gäller demokrati och jämlikhet.
https://nationalekonomi.se/filer/pdf/36-5-ab.pdf

Inte råd att dela med sig? Sverige var 5:a av alla länder i världen 2014 i absolut antal asylsökande. Det var alltså innan rekordåret 2015. Per 10 000 invånare var Sverige det land som tog emot mest asylsökande.
http://www.globalis.se/Statistik/Asylsoekande-ankomst

Det är de senaste åren som Sverige har haft en oansvarig ekonomisk politik. Invandringen och kostnaderna i samband med denna gör att vi skjuter över skulder på våra barn. Vi har en låg arbetslöshet bland svenskar och en dramatisk hög bland utlandsfödda. Bland de utlandsfödda som står till arbetsmarknadens förfogande så är 22% arbetslösa och bland svenskar så är arbetslösheten 3,9%.

Eftersom du inte anger några källor för dina påstående så får jag leta själv. Om de psykiska ohälsotalen hittade jag detta.

Citat:
Vi i Sverige är ett av världens lyckligaste folk.
Vi ligger på åttonde plats i lyckoligan. Och är nöjdast av alla med vår privata ekonomi, enligt Gallup.
– Att man bor i ett land med demokrati, frihet och utan utbredd fattigdom är viktigast för lyckan, säger lyckoforskaren Filip Fors.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19564280.ab

Kan bara le åt det sista du skriver. "Men det finns andra värden, som mod, vilja, integritet, och inte mina gästfrihet. Där har svenne mycket att lära.".

Så du menar att ett folk som tagit emot allra mest invandrare de senaste åren per 10 000 invånare saknar gästfrihet? Du menar att det är ett tecken på avsaknad av mod och vilja när ett land för lång framtid riskerar sin ekonomi för att hjälpa andra? Vad du menar med integritet i det här sammanhanget får du utveckla, för det framgår inte på ett vettigt sätt så att jag kan bemöta det.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Integritet_(r%C3%A4ttighet)
2017-10-17, 11:50
Avstängd
Citat:

Är en katt som föds i ett stall en häst?
2017-10-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01

Men deras barnbarn kommer att vara födda helsvenskar, man kan inte ha utländsk bakgrund i all evighet, i så fall har kungen utländsk bakgrund trots att släkten bott här i 200 år.

Jag personligen rotar aldrig i bakgrunder utan ser människor som pratar flytande svenska som helsvenska även om de är adopterade från Ghana.
2017-10-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Är en katt som föds i ett stall en häst?

Det är olika arter. Här talar vi om indelningar i folkgrupper som vi européer hittar på eftersom europén av naturen är rädd för dem som är annorlunda. Alla är vi människor. Alla är lika mycket värda. Och västerlänningar står i skuld till resten av världen på grund av förtryck av andra länder och rovdrivft på vår planet. Ska vi då inte vara gästfria och välkomnande när de trots detta kommer och vill bo hos oss?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in