2012-10-23, 21:39
Medlem
kitsoves avatar
Om vi alla flyttar till mongoliet så börjar vi plötsligt vissla i 4 toner samtidigt.
Om alla araber flyttar till norden så börjar dom plötsligt jobba och bidra till ett välfärdssamhälle.

Jo tjena
2012-10-23, 21:44
Medlem
Rotners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Ja vårt samhälle hade fungerat bättre om det varit homogent, bra att du erkänner det.
Jag håller med dig, nationer kan hjälpa varandra på olika sätt, detta innebär dock inte att Europa och Sverige ska bli en dumpningsplats för 3:e världens flyktingar.

Givetvis de länder som är relativt stabila i närheten, idag lever miljontals flyktingar runtom i världen oftast i deras egna länder men även runtom i närområdet. Om du vill känna att du är jätte duktig och medmänsklig lägg då resurserna på att hjälpa de människorna där nere.

Uppenbarligen finns det ju en anledning till att de söker sig till västvärlden för hjälp.

Om du vill känna att du är jätte duktig och medmänsklig lägg då resurserna på att hjälpa de människorna där nere.

Haha på tal om saker som inte har visat sig hjälpa speciellt mycket.

Citat:
Vilka andra faktum? Att du av någon anledning anser att Sverige ska vara världens socialkontor?

Snarare att jag anser att om man har resurserna för att hjälpa så ska man också hjälpa, speciellt som en nation.
2012-10-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotner
Snarare att jag anser att om man har resurserna för att hjälpa så ska man också hjälpa, speciellt som en nation.
Så nu erkänner du att vi svenskar förlorar på detta?
2012-10-23, 21:47
Medlem
Rotners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evighetsbanketten
Så nu erkänner du att vi svenskar förlorar på detta?

Vadå erkänner? Har jag någonsin påstått annorlunda?

Edit: Glömde att säga. Människor ska inte värderas ekonomiskt.
Senast redigerad av Rotner 2012-10-23 kl. 21:50.
2012-10-23, 21:55
Medlem
Citat:
Uppenbarligen finns det ju en anledning till att de söker sig till västvärlden för hjälp.
Socialbidrag stavas det, oavsett vilket så finns det ingen anledning för att ett fåtal flyktingar(vilket det är i jämförelse med det miljoner som finns runtom i närområdena) ska komma hit bara för att du ska kunna känna dig duktig.
Citat:
Om du vill känna att du är jätte duktig och medmänsklig lägg då resurserna på att hjälpa de människorna där nere.

Du menar som att importera utom-Europeiska invandrare och låta detta resultera i ett sämre samhälle för alla?

Citat:
Då kan ju du lägga dina egna pengar och tid på att hjälpa flyktingar runtom i världen, gör inte Sverige till ett sämre samhälle bara för att du ska kunna känna dig god.
2012-10-23, 21:58
Bannlyst
Citat:

Medmänsklighet är att hata planeten jorden! All satans svartingälskande kommer att förgöra planeten ju mer svartingar vi räddar. Hade vi låtit svartingarna klara sig själva så hade det varit det naturliga urvalet. Men nej, nu ska ska vi först radera ut de vita och sen går hela skiten åt helvete.

Försöker en svarting ta sig till europa så är det mest medmänskliga och miljömässiga att skjuta ihjäl fanskapet direkt. Vi vill inte ha dom här, mänskligheten har inte råd att låta dom komma, det är ett faktum!
2012-10-23, 21:59
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Haha man kan inte bara läsa en summering av en bok för att förstå vad den innehåller. Finns olika kapitel som berör olika områden. Han bygger upp med hur det såg ut innan västvärlden la sig i och varför det såg ut som det gjorde för dessa nationer.
Jag tycker det citatet var talande. Tänk på att det är juden Jared Diamond som har skrivit boken så objektiviteten kan ifrågasättas, den anti-europeiska vinklingen har antagligen sin grund där.

Hans wikipediasida tar upp en artikel skriven av honom: "Vengeance Is Ours: What Can Tribal Societies Tell Us About Our Need to Get Even?", en del i texten handlar om en kommunistjude som törstar efter hämnd vilket Jared visar sympati för:
Citat:
Jozef was a Polish Jew who was captured by the Soviets in 1939 and sent to a Siberian camp before becoming an officer in a Polish division of the Red Army. In the summer of 1945, he led an armed platoon to Klaj, Poland, to discover what had happened to his mother, his sister, and his niece. There he learned that an armed gang had shot them, but when he was face-to-face with the man who led the gang, he hesitated to shoot. Instead, he delivered him to the police, who investigated the crime and then, after about a year, released the murderer. Until his death, Jozef remained tormented by regret at his failure to take vengeance. We regularly ignore the fact that the thirst for vengeance is among the strongest of human emotions.
http://www.newyorker.com/reporting/2008/04/21/080421fa_fact_diamond
Det kan vara Jareds judiska hämndlystnad efter andra världskriget som driver honom till att skriva så illa om européer.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-10-23 kl. 22:03.
2012-10-23, 22:02
Medlem
Rotners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Socialbidrag stavas det, oavsett vilket så finns det ingen anledning för att ett fåtal flyktingar(vilket det är i jämförelse med det miljoner som finns runtom i närområdena) ska komma hit bara för att du ska kunna känna dig duktig.

Du menar som att importera utom-Europeiska invandrare och låta detta resultera i ett sämre samhälle för alla?

Då kan ju du lägga dina egna pengar och tid på att hjälpa flyktingar runtom i världen, gör inte Sverige till ett sämre samhälle bara för att du ska kunna känna dig god.

Det handlar inte om att jag ska känna mig duktig. Det handlar om att jag tycker alla människor ska ha rätt till samma förutsättningar.

Jaja vrid och vänd på det hur mycket du vill. Om man saknar empati för andra människor så kommer man ändå aldrig att förstå vad ordet hjälpa innebär.
Senast redigerad av Rotner 2012-10-23 kl. 22:07.
2012-10-23, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Folk i SD tycker nog som oss andra att det är genetiskt. De kan ju dock inte gå runt i TV o säga det då det DIREKT blir dödsknarknazist stämpeln.

Vi har ju rätt. Bara för att man blir svensk medborgare så blir man inte svensk. Det är bara folk som är lutade åt vänster som tycker att det är så.

Haha det roliga med dig är att du verkligen är en stereotyp. Det du inte förstår är att du bara får ännu mer folk att att se oseriöst på personer med dina åsikter.

"Vi har ju rätt", "Det är bara folk som är lutade åt vänster som tycker att det är så"
2012-10-23, 22:04
Medlem
Rotners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Jag tycker det citatet var talande. Tänk på att det är juden Jared Diamond som har skrivit boken så objektiviteten kan ifrågasättas, den anti-europeiska vinklingen har antagligen sin grund där.

Hans wikipediasida tar upp en artikel skriven av honom: "Vengeance Is Ours: What Can Tribal Societies Tell Us About Our Need to Get Even?", en del i texten handlar om en kommunistjude som törstar efter hämnd vilket Jared visar sympati för:

Det kan vara Jareds judiska hämndlystnad efter andra världskriget som driver honom till att skriva så illa om européer.

Eller för att vi européer har behandlat andra folkslag som skit genom historien.
2012-10-23, 22:10
Medlem
Citat:
Vadå erkänner? Har jag någonsin påstått annorlunda?
Denna affär är alltså ren förlust för Sverige. Att man ska slösa andras surt förvärvade skattepengar på det mångkulturella minuskontot får du stå för själv.
2012-10-23, 22:10
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Eller för att vi européer har behandlat andra folkslag som skit genom historien.
Den anti-vita propagandan har minsann satt sig i ditt huvud. Ditt hat mot ditt eget folk blir tydligt nu. Eller är du kanske jude själv? Du sitter här och sprider hat mot européer och gör ursäkter för att svenskar skall bli gjorda till en minoritet i vårt land. Tragiskt. Du kanske borde byta din avatar till en bild på Belsebub?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in