Citat:
Den studien var som sagt inom USA och inte baserat på nyinflyttade afrikaner som du hävdade. Det står även:
Ursprungligen postat av Rotner
"Trans-Racial Adoption Studies. Race differences in IQ remain following adoption by White middle class parents. East Asians grow to average higher IQs than Whites while Blacks score lower. The Minnesota Trans-Racial Adoption Study followed children to age 17 and found race differences were even greater than at age 7: White children, 106; Mixed-Race children, 99; and Black children, 89."
http://www.news-medical.net/news/2005/04/26/9530.aspx - Din egna länk.
http://www.news-medical.net/news/2005/04/26/9530.aspx - Din egna länk.
"Racial Admixture Studies. Black children with lighter skin, for example, average higher IQ scores. In South Africa, the IQ of the mixed-race "Colored" population averages 85, intermediate to the African 70 and White 100."
Citat:
Vi är ett flockdjur ja men flocken utgörs inte av hela mänskligheten utan vi har familjer, släkter, stammar, folk, raser osv. Du har inte förstått dig på människan om du tror att det är naturligt för ett folk att låta sig bli gjorda till en minoritet i det egna landet. Ett folk behöver ett land för att överleva i längden. Det är inte fint och upplyst att verka för sjävutplåning. Att stödja sådant är illasinnat och det anses även så av de flesta politiskt korrekta när det sker mot icke-vita folk. Anti-rasist är som bekant ett kodord för anti-vit.
Typiskt rasister att kalla alla som inte står för deras ideologi för pk-människor. Jag har inte sagt någonting om att den vite mannen varit skyldig för problemen. Jag hänvisade endast till en bok som beskriver varför alla moderna civilisationer ser ut som den gör och en förklaringsmodell som tar upp varför det blivit som det blivit.
Är det schysst och hederligt att kasta olika etniska grupper över en kam?
Jag försöker inte framstå som någonting, är ganska neutral i de flesta frågor. Detta är på grund av att jag har svårt att se saker och ting svart eller vitt utan jag vill hellre se saker från flera olika synvinklar innan jag kan fatta en ståndpunkt.
Jag tycker det är du som bortser från biologins enorma betydelse för levande varelser. När det handlar om oss människor så har vi alltid haft ett stort beroende av varandra och en samarbetsvilja. Vi är ett flock djur. Det är snarare du och andra rasister som vill häva denna samarbetsförmåga och beroende av andra människor genom att neka dem rätten till detta. Till och med djur samarbetar, inte bara raser emellan, utan ARTER emellan, för sin överlevnad. Så att gå häva denna samarbetsvilja och beroende som vi har människor emellan är snarare som att gå emot naturens lag.
Sluta, nej, människor behöver fortfarande hjälp och stöd från krig och katastrofer. Snarare fokusera på integrationspolitiken för att försöka få vårt samhälle att fungera ihop. Låta nyanlända lära sig språket, kulturen, värderingarna och sluta upp med segregationen.
Är det schysst och hederligt att kasta olika etniska grupper över en kam?
Jag försöker inte framstå som någonting, är ganska neutral i de flesta frågor. Detta är på grund av att jag har svårt att se saker och ting svart eller vitt utan jag vill hellre se saker från flera olika synvinklar innan jag kan fatta en ståndpunkt.
Jag tycker det är du som bortser från biologins enorma betydelse för levande varelser. När det handlar om oss människor så har vi alltid haft ett stort beroende av varandra och en samarbetsvilja. Vi är ett flock djur. Det är snarare du och andra rasister som vill häva denna samarbetsförmåga och beroende av andra människor genom att neka dem rätten till detta. Till och med djur samarbetar, inte bara raser emellan, utan ARTER emellan, för sin överlevnad. Så att gå häva denna samarbetsvilja och beroende som vi har människor emellan är snarare som att gå emot naturens lag.
Sluta, nej, människor behöver fortfarande hjälp och stöd från krig och katastrofer. Snarare fokusera på integrationspolitiken för att försöka få vårt samhälle att fungera ihop. Låta nyanlända lära sig språket, kulturen, värderingarna och sluta upp med segregationen.