2018-05-02, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hmm... intressant tanke. Man kan också tänka sig att bostad och mark kan vara det bästa man kan äga när allt går åt pipan. Att äga reella saker är sällan dåligt i en lågkonkjunktur när pengar och värdepapper sjunker i värde.

Tror nog vi alla vet vart det här barkar i slutändan, och det gäller även liberaler som låtsas.

Men visst, vill du äga skog och fastigheter så är det oki. Kom ihåg att även staten kommer då ha jävligt bra koll på ditt innehav. Staten kommer vid denna tidpunkt ha såna jävla åtaganden att lite skog och fastigheter inte kommer att topp-prioriteras at all. Tror vi går in i en bland-ekonomi då, sossarna var ju och nosa på denna DDR-lösning vid 77-79. Second coming now.
2018-05-02, 20:22
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nej, det blir en bortkastad röst eftersom de inte kommer över 4%. Vi har inte råd med sådana experiment i detta läge. Det enda som kan göra skillnad i frågan detta val är SD. Det finns inget annat alternativ som kommer att kunna göra skillnad. Alla som vill ha stopp på immigrationstsunamin men inte röstar på SD kastar bort sin röst och hjälper sjuklövern.

Argumentet att AFS är en ”bortkastad röst” har sågats ett otal ggr här på FB.
Det argumentet håller inte i rätten.

SD ligger på 21-24%.
Vilken skillnad gör det om SD skulle få 19 eller 20% istället?

Vilken vision har SD för att ta tag i det mest allvarliga problem vi svenskar någonsin stått inför och som denna tråd belyser...svenskarnas annalkande minoritetsstatus i sitt eget land?

AFS är det enda, enda parti som belyser återvandringsfrågan.

Kommer AFS lyckats med sitt återvandringsinstitutet?
Troligtvis inte.
Men det är inte därför jag röstar på dem.

Anledningen till varför det är av yttersta vikt att AFS kommer in i Riksdagen i höst är att de kommer föra invandringsdebatten ytterligare åt höger och föra debatten om återvandring på dagordningen.

Precis som SD började föra invandringsproblematiken på dagordningen i Riksdagen och i media.
Något som aldrig fick diskuteras innan, kommer AFS göra samma sak med återvandringsfrågan.

Rösta AFS!
2018-05-02, 20:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Enligt min erfarenhet så är det ju tvärtom, de som vandrar till en kultur kommer att ofrånkomligt färgas av mottagarlandet. Om inte i första generationen, så i nästa.

Det stämmer inte, se Holland/Amsterdam som exempel. Tredjegenerationen är betydligt mera radikaliserade än första, som inte är särskilt radikaliserade. Beror iofs på kraftigt utanförskap. Ditt resonemang stämmer annars mycket väl på exempelvis jugoslaver och chilenare. Troligen för att dom är relativt sekulära eller åtminstone chilenarna kommer från ett katolskt samhälle som tydligen är kompatibelt med väst/Norden i synnerhet.

Citat:
Återigen - se på finländarna som kommit hit. Kan du skilja de från infödda?
Eller jugoslaver? Eller chilenare? Eller iranierna som kom på 80-talet?

Det är totalt riktigt vad du säker, att orsaken är lyckad integration, exemplen du anger är väldigt bra sådana. Jag skulle önska du lade in aspekten utanförskap från arbetsmarknaden och även kulturell utanförskap, socialt utanförskap.

Citat:
I många fall så flydde de ju från ett samhälle som inte fungerade bra då, och till Sverige eftersom vi är en demokrati, välfärdsstat och har yttrandefrihet, ordning och välstånd.

Mm, min uppfattning är att dom som flyttat hit särskilt dom som kommit sedan år 2000 inte fått ta del av ordning, välstånd och välfärdsstaten. Sen menar jag ekonomiska migranter är en huvudkälla. Att folk nog inte vill eller planerat att arbeta här så mycket. Att det finns gott om latmaskar etc etc. Jag menar att Sveriges flyktingmottagande ballade ur omkring år 2000 och övergick i utanförskapsområden, segregation och nästintill totalt misslyckande att integrera folk.

Ta en titt på Marseille i Frankrike så ser du min framtida bild av Svenska storstäder.
Senast redigerad av Hegamon 2018-05-02 kl. 20:59.
2018-05-02, 20:28
Medlem
Hur skulle AfS kunna göra någonting some är betydelsfullt?

De vill ju bara slänga ut hundratusentals. Men det bor redan 3 mille invandrare i Sverige.
2018-05-02, 20:30
Medlem
warp10s avatar
Herr hubinette har nog helt rätt i sin analys och hur mycket som kommer finnas kvar av samhällskontraktet när den arbetande massan är i minoritet kan man fundera över....
Finns det pengar över till Pensioner, Vård, skola, omsorg? Kommer ens avloppen fungera?
10 år går fort och med handlingsförlamade regeringar så blir det knappast bättre eller ljusare.
2018-05-02, 20:38
Medlem
Gud vad jobbigt att läsa när var och vartannat ord är med citationstecken.
2018-05-02, 20:52
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

SD ligger på 21-24%.

Vilken vision har SD för att ta tag i det mest allvarliga problem vi svenskar någonsin stått inför och som denna tråd belyser...svenskarnas annalkande minoritetsstatus i sitt eget land?

Troligtvis inte.

Anledningen till varför det är av yttersta vikt att AFS kommer in i Riksdagen i höst är att de kommer föra invandringsdebatten ytterligare åt höger och föra debatten om återvandring på dagordningen.

Precis som SD började föra invandringsproblematiken på dagordningen i Riksdagen och i media.
Något som aldrig fick diskuteras innan, kommer AFS göra samma sak med återvandringsfrågan.

Rösta AFS!

Era tröga idioter. Det fattar vem som helst som förstår summan av 1+1 att rösta på AFS och du är precis lika god och en anledning till Sveriges förfall som en centerpartist.

Om du inte förstår detta så gå och dränk dig, för du är en riktigt tragisk idiot!
2018-05-02, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det stämmer inte, se Holland/Amsterdam som exempel. Tredjegenerationen är betydligt mera radikaliserade än första, som inte är särskilt radikaliserade. Beror iofs på kraftigt utanförskap. Ditt resonemang stämmer annars mycket väl på exempelvis jugoslaver och chilenare. Troligen för att dom är relativt sekulära eller åtminstone chilenarna kommer från ett katolskt samhälle som tydligen är kompatibelt med väst/norden i synnerhet.

Det är totalt riktigt vad du säker, att orsaken är lyckad integration, exemplen du anger är väldigt bra sådana. Jag skulle önska du lade in aspekten utanförskap, från arbetsmarknaden och även kulturell utanförskap, socialt utanförskap.

Mm, min uppfattning är att dom som flyttat hit särskilt dom som kommit sedan år 2000 inte fått ta del av ordning, välstånd och välfärdsstaten. Sen menar jag ekonomiska migranter är en huvudkälla. Att folk nog inte vill eller planerat att arbeta här så mycket. Att det finns gott om latmaskar etc etc. Jag menar att Sveriges flyktingmottagande ballade ur omkring år 2000 kr, och övergick i utanförskapsområden, segregation och nästintill totalt misslyckande att integrera folk.

Ta en titt på Marseille i Frankrike så ser du min framtidsbild av Svenska storstäder.

Tror det lätt är lika mycket wt-pundars/klan/blatte-knivmord/spräng och skjutmord mord i mälardalen som i Marseille. Sen tror jag det är 3-4 ggr mer bilbränningar och skolgårdsbränningar i Mälardalen än i Marseille med omnejd...våldtäkter/oförätter och allmänt grisigt beteende av blattarn, även där ligger mälardalen i defcon6 på lång sikt..

Men det var mer av en bisak, du har helt rätt on den holländska studien, 3 rd gen blattar var det värsta dom hitintills mätt upp.
Senast redigerad av SkinnieWithRPG 2018-05-02 kl. 21:00.
2018-05-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
en afghan född i iran är också svensk?

eller vad blir det?

Om personen har fått svenskt medborgarskap så ja.
2018-05-02, 21:01
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger

De vill ju bara slänga ut hundratusentals. Men det bor redan 3 mille invandrare i Sverige.

Man får börja någonstans.
2018-05-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

SD ligger på 21-24%.

Troligtvis inte.

Rösta AFS!

Om AFS inte kommer över 4% kommer de små procentsiffrorna som SD förlorar inte vara obetydliga utan istället påverka andra småpartiers chanser, dels att komma över 4%, dels att vinna inflytande, kanske göra en MP och till och med få sitta i regering trots sin obetydlighet. D.v.s. L och KD kan komma att få inflytande på SD:s bekostnad.

Allt beror naturligtvis på vilket regeringsmaterial som sjuklövern kan vaska fram utan SD. Därför är varje procentenhet viktig.

Du kan vara helt trygg med att AFS inte kommer in i riksdagen. Du låter precis lika dum som de Fisare som kastade bort sin röst i förra valet.

Detta är inte tider för drömmare.
Du kan naturligtvis tycka att SD är otillräckligt men det finns inget annat i dessa kristider.
2018-05-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger

Alla svenskar är i grunden invandrare, den första svensken var mörkhyad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in