2019-07-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Sen även om vi bortser från mina egna antaganden om accelerering i framtiden och endast tittar på data från SCB mellan 2010-2018 så är det ändå en stor katastrof.

Mellan 2010-2018 förlorade man 234 783 personer hos dem som är födda i Sverige med båda föräldrarna födda i Sverige bland dem under 65 år.

Det vill säga en minskning med 234 783 personer under dem senaste 8 åren. Det ger en minskning i genomsnitt med 29 348 personer per år.

Idag har vi 5 220 665 personer som är yngre än 65 år.

Minskning med 29 348 personer per år innebär att under 50 år kommer det ha minskat med 1 467 394 personer. Detta är 28 %.

Men under 100 år så innebär det en minskning med 2 934 800 personer. Detta är en minskning med 56 %.

Så om 100 år kommer en majoritet av etniska svenskar under 65 års ålder försvinna. Detta enligt trenden vi har idag, en trend jag är helt övertygad om kommer kraftigt accelerera om 10-20 år.

Ja, det är lätt att glömma att det relativt höga barnafödandet i Sverige till stor del är immigrationsrelaterat. Jag tror inte dina siffror är grovt felaktiga. Jag tycker bara det är viktigt att göra tydlig skillnad på vad man vet och kan räkna utifrån det man har idag och vad som mer bygger på antaganden. Vi får verkligen hoppas att det går att bryta den här utvecklingen, men för närvarande ser det mörkt ut.

Sedan tycker jag det är stor skillnad på att ett folk blir undanträngd på grund av immigration och på att tynar bort på grund av att det föds för få barn. I det första fallet är det direkt folkrättsligt fel, i det andra fallet får folket faktiskt skylla sig självt. Vi är ju i ett slags mellanläge.
2019-07-07, 16:12
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Vad jag aldrig förstått med er anti invandringspersoner är att ni aldrig erkänner det riktiga problemet här. Och det är att SVENSKAR inte föder barn längre. Det är därför svenskar blir mindre och mindre i Sverige. Hade svenskarna ökat med 1 miljon sedan 80-talet hade vi inte inte ens märkt av invandringen.

Hur tror du Sverige kommer se ut om 40 år när antalet etniska svenskar HALVERATS? Hur stor andel av svenskarna tror du är över 45 år gamla idag? Och vi vet alla att unga etniska svenskar, alltså under 45 år minskar extremt fort nu. Om 40 år när dem som är över 45 år gamla är döda och begravda så kommer dagens multikulturella samhälle likna Islands jämfört med hur det kommer vara år 2060.

Hur ska svenskar kunna bilda familj, när det är mer och mer krig runt i landet! Ge oss en rejäl återvandring, så att vi kan slicka våra sår och bygga upp landet igen.

Om du välkomnar folkmordet på oss, så kan du följa med tillbaka till wherever.
2019-07-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Att vi har en åldrande befolkning kom på tal tror jag slutet 60 början 70 tal ifrån Pensions myndigheten, förslag till politikerna för att lösa detta var rätt simpelt, att höja pensions åldern ett år vart tionde år.

Men våra korrupta lakejer i riksdagen sket i det, order från högre ort att importera mena folk!

Testa googla Barcelona avtalet och läs för helvete.

Ingen slump att det ser ut som det gör idag

Jag tittade lite i en demografibok från 1980-talet och där antyddes, i indirekta ordalag, precis den "lösning" du nämner.

EDIT: Fast läser man dokumentet så tycker jag inte man finner något direkt stöd för att det skall införas massimmigration. Det står mest att länderna skall sammarbeta kring frågorna och till och med skicka tillbaka illegala immigranter:
Citat:
they acknowledge the importance of the role played by migration in their relationships. They agree to
strengthen their cooperation to reduce migratory pressures, among other things through vocational training
programmes and programmes of assistance for job creation. They undertake to guarantee protection of all the
rights recognized under existing legislation of migrants legally resident in their respective territories;
in the area of illegal immigration they decide to establish closer cooperation. In this context, the partners,
aware of their responsibility for readmission, agree to adopt the relevant provisions and measures, by means of
bilateral agreements or arrangements, in order to readmit their nationals who are in an illegal situation.
https://norgesavisen.no/wp-content/uploads/2017/07/Barcelona-avtalen.pdf
Senast redigerad av Varglig 2019-07-07 kl. 16:16.
2019-07-07, 18:34
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ja, det är lätt att glömma att det relativt höga barnafödandet i Sverige till stor del är immigrationsrelaterat. Jag tror inte dina siffror är grovt felaktiga. Jag tycker bara det är viktigt att göra tydlig skillnad på vad man vet och kan räkna utifrån det man har idag och vad som mer bygger på antaganden. Vi får verkligen hoppas att det går att bryta den här utvecklingen, men för närvarande ser det mörkt ut.

Sedan tycker jag det är stor skillnad på att ett folk blir undanträngd på grund av immigration och på att tynar bort på grund av att det föds för få barn. I det första fallet är det direkt folkrättsligt fel, i det andra fallet får folket faktiskt skylla sig självt. Vi är ju i ett slags mellanläge.

Invandring hade ju inte gjort någon skillnad om Sverige hade varit som ett arabland när det handlar om barnafödande.

Titta på Egypten till exempel. Där har dem ett födelseöverskott på 2 miljoner varje år. Det föds alltså 2 miljoner fler barn än vad det dör varje år. Även om Egypten hade haft stor invandring från Europa så hade det haft extremt liten påverkan på deras demografi.

Även om det landet hade fått 1 miljon invandrare över en tioårsperiod så hade dem samtidigt ökat deras egen befolkning med 20 miljoner under samma period.

Jag försöker se Sverige ur en demografisk synvinkel. Det är uppenbart att 80 % av Sverige kommer bestå av spökstäder om 40 år. Gotland, stora delar av Småland och Skåne utanför Öresundsregionen, Dalarna, Jämtland, Värmland, Örebros landsbygd, nästan hela Norrland, Dalsland och stora delar av Västergötland.

Om 40 år kommer Sverige inte vara en vacker syn. Invandringen är så som det ser ut idag det som kan rädda Sverige.

Att försöka ändra på hela den liberala vänsterideologin här i Sverige och på så sätt få kvinnor att föda fler barn ser jag som en omöjlighet. Detta eftersom 90 % av svenskarna är liberala när det handlar om sociala frågor.
2019-07-07, 18:52
Medlem
Jag vill inte bli minoritet i mitt eget hemland
2019-07-07, 20:00
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Invandring hade ju inte gjort någon skillnad om Sverige hade varit som ett arabland när det handlar om barnafödande.

Titta på Egypten till exempel. Där har dem ett födelseöverskott på 2 miljoner varje år. Det föds alltså 2 miljoner fler barn än vad det dör varje år. Även om Egypten hade haft stor invandring från Europa så hade det haft extremt liten påverkan på deras demografi.

Även om det landet hade fått 1 miljon invandrare över en tioårsperiod så hade dem samtidigt ökat deras egen befolkning med 20 miljoner under samma period.

Jag försöker se Sverige ur en demografisk synvinkel. Det är uppenbart att 80 % av Sverige kommer bestå av spökstäder om 40 år. Gotland, stora delar av Småland och Skåne utanför Öresundsregionen, Dalarna, Jämtland, Värmland, Örebros landsbygd, nästan hela Norrland, Dalsland och stora delar av Västergötland.

Om 40 år kommer Sverige inte vara en vacker syn. Invandringen är så som det ser ut idag det som kan rädda Sverige.

Att försöka ändra på hela den liberala vänsterideologin här i Sverige och på så sätt få kvinnor att föda fler barn ser jag som en omöjlighet. Detta eftersom 90 % av svenskarna är liberala när det handlar om sociala frågor.

Men problemet är ju att det är de som skaffar ohållbart många barn. Det är inte vi som ska ägna oss åt KFK.
2019-07-07, 20:13
Medlem
Citat:
...

Du tänker rätt konstigt här. Det är inte Sverige som räddas. Det är en helt ny nation som kommer ta form och återstående svenskar kommer sannerligen inte att ha någon glädje av det. Det är kolonisation, inte på något sätt unikt i historien och i vanlig ordning till föga glädje för de som koloniseras. Även om den geografiska regionen som sådan naturligtvis kommer fortsätta vara befolkad så är det en katastrof utan dess like för svenskarna.

Personligen ser jag heller inget egentligt problem med viss avfolkning, eller "spökstäder", så länge kvarvarande befolkning har ett bra liv. Utan dagens typ av immigration skulle vi definitivt ha en mycket ljusare framtid som svenskar och inte fan bryr jag mig i det läget om ifall byn vid min sommarstuga förlorar sitt konsum eller om det står 30 tomma hus och skrotar. Tvärtom, det blir lugnt och skönt och vi svenskar hittar varandra ändå om vi vill göra saker tillsammans. Men nu, en framtid där sommarstugebyn tagits över av araber och nordafrikaner, där det byggs moskéer och där det slutligen troligen inte kommer gå att vistas, särskilt inte för obeslöjade kvinnor. Vilken djävla framtid för folket som för bara några decinnier sedan tillsammans med Schweizarna och några till var världens rikaste folk.

Ser man dessutom världen i stort är befolkningsminskning synnerligen önskvärt på alla sätt.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-07 kl. 20:16.
2019-07-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jag vill inte bli minoritet i mitt eget hemland

FN har ju ömmat för urfolk som drabbats av det ödet tidigare i historien men de verkar rätt ointresserade av fallet Sverige än så länge. Det är som att man inte lärt ett dugg av historien, så tyvärr...
2019-07-07, 20:42
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Men problemet är ju att det är de som skaffar ohållbart många barn. Det är inte vi som ska ägna oss åt KFK.

Det är något biologiskt och naturligt för kvinnor att skaffa barn. Så enkelt är det.

Det är först under 1960 talet som samhället förändrades och kvinnor slutade skaffa barn. Och nu betalar man konsekvenserna av detta här i Sverige.
2019-07-07, 20:44
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Du tänker rätt konstigt här. Det är inte Sverige som räddas. Det är en helt ny nation som kommer ta form och återstående svenskar kommer sannerligen inte att ha någon glädje av det. Det är kolonisation, inte på något sätt unikt i historien och i vanlig ordning till föga glädje för de som koloniseras. Även om den geografiska regionen som sådan naturligtvis kommer fortsätta vara befolkad så är det en katastrof utan dess like för svenskarna.

Personligen ser jag heller inget egentligt problem med viss avfolkning, eller "spökstäder", så länge kvarvarande befolkning har ett bra liv. Utan dagens typ av immigration skulle vi definitivt ha en mycket ljusare framtid som svenskar och inte fan bryr jag mig i det läget om ifall byn vid min sommarstuga förlorar sitt konsum eller om det står 30 tomma hus och skrotar. Tvärtom, det blir lugnt och skönt och vi svenskar hittar varandra ändå om vi vill göra saker tillsammans. Men nu, en framtid där sommarstugebyn tagits över av araber och nordafrikaner, där det byggs moskéer och där det slutligen troligen inte kommer gå att vistas, särskilt inte för obeslöjade kvinnor. Vilken djävla framtid för folket som för bara några decinnier sedan tillsammans med Schweizarna och några till var världens rikaste folk.

Ser man dessutom världen i stort är befolkningsminskning synnerligen önskvärt på alla sätt.

Fast om du tittar på länder i Östeuropa utan invandring så är den befolkningsminskningen inte önskvärd. Utan där rör det sig faktiskt om biologisk utrotning. Till exempel i Serbien och Bulgarien om befolkningsminskningen fortsätter i samma takt kommer 60 % av deras befolkning försvinna om 100 år.

Det finns inga ursäkter för Europas demografiska kollaps. Man får leva som man valt att leva så att säga och enda sättet att överleva nu är via invandring. Detta gäller i Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, England.... överallt.
2019-07-07, 20:52
Medlem
Citat:
Fast om du tittar på länder i Östeuropa utan invandring så är den befolkningsminskningen inte önskvärd. Utan där rör det sig faktiskt om biologisk utrotning. Till exempel i Serbien och Bulgarien om befolkningsminskningen fortsätter i samma takt kommer 60 % av deras befolkning försvinna om 100 år.

Det finns inga ursäkter för Europas demografiska kollaps. Man får leva som man valt att leva så att säga och enda sättet att överleva nu är via invandring. Detta gäller i Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, England.... överallt.

När det gäller Serbien och många Östeuropeiska länder så beror det också på emigration. Problemet med en minskande befolkning är extremt mycket enklare att lösa för någorlunda industrialiserade och välutvecklade länder än motsatsen. Till skillnad från en demokrafisk undandträngning är inte befolkningsminskningen nödvändigtvis irreversibel. Jag kan överhuvudtaget inte se poängen med dina argument. Nämn ett enda folk i historien som velat bli undanträngda från sitt eget territorium bara för att de varit "för få"?

Man slogs med motståndare om utrymmet redan på stenåldern när det bodde några tio tusen människor i Norden. Människor som för övrigt sedan växte sig till minst 10 miljoner. Det finns ingen som helst fara för befolkningen i Norden med att bli lite färre, troligen inte i Östeuropa heller. Däremot att representanter för gigantiska jättekulturer som t.ex. den arabiska (minst 300 miljoner utövare) skall ta över vårt territorium är en garanterad väg till utplåning eller i vart fall permanent marginalisering och förföljelse.

Men men, vi får väl hoppas på att vi kan få det som judarna sedan när vi nästan utrotats. FN och USA ger oss någon liten plätt i den geografiska regionen Sverige som vi får ta över och sedan med två års stenhård värnplikt och en armé rustad till tänderna för all framtid kriga mot araberna och de andra som omger plätten.
2019-07-07, 21:50
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
När det gäller Serbien och många Östeuropeiska länder så beror det också på emigration. Problemet med en minskande befolkning är extremt mycket enklare att lösa för någorlunda industrialiserade och välutvecklade länder än motsatsen. Till skillnad från en demokrafisk undandträngning är inte befolkningsminskningen nödvändigtvis irreversibel. Jag kan överhuvudtaget inte se poängen med dina argument. Nämn ett enda folk i historien som velat bli undanträngda från sitt eget territorium bara för att de varit "för få"?

Man slogs med motståndare om utrymmet redan på stenåldern när det bodde några tio tusen människor i Norden. Människor som för övrigt sedan växte sig till minst 10 miljoner. Det finns ingen som helst fara för befolkningen i Norden med att bli lite färre, troligen inte i Östeuropa heller. Däremot att representanter för gigantiska jättekulturer som t.ex. den arabiska (minst 300 miljoner utövare) skall ta över vårt territorium är en garanterad väg till utplåning eller i vart fall permanent marginalisering och förföljelse.

Men men, vi får väl hoppas på att vi kan få det som judarna sedan när vi nästan utrotats. FN och USA ger oss någon liten plätt i den geografiska regionen Sverige som vi får ta över och sedan med två års stenhård värnplikt och en armé rustad till tänderna för all framtid kriga mot araberna och de andra som omger plätten.

Citat:
Det finns ingen som helst fara för befolkningen i Norden med att bli lite färre, troligen inte i Östeuropa heller

Men nu pratar jag inte om att bli "lite färre". Jag pratar om att bli decimerad.

Serbien och Bulgarien kommer förlora över 60 % av sin befolkning om 100 år. Och detta är om vi antar att befolkningsförlusten kommer fortsätta i samma takt.

Men då befolkningen över 65 års ålder faktiskt ökat i dessa länder så kommer befolkningsminskningen ACCELERERA i framtiden. Så det kan då röra sig om 60-70 år innan MAJORITETEN av befolkningen i dessa länder är borta.

Det är inte att bli "lite färre".

Vi har aldrig tidigare i mänsklighetens historia haft sådana befolkningsförluster till följd av IDEOLOGISKA förändringar där kvinnorna slutat vara kvinnor och slutat föda barn.

Vi har ju såklart haft krig, svält och sjukdomar men aldrig detta. Vad detta innebär är ju att förlusterna kommer fortsätta såvida vi inte gör en dramatisk förändring i vår ideologi och vårt förhållande till livet. Om Serbien och Bulgarien, vid samma befolkningsminskningstakt som dem har i dag, hade förlorat 60 % av sin befolkning om 100 år, hur tror du det då kommer se ut om 200-300 år?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in