2018-05-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4cR1II3n
Nåja, även om det är riktigt illa så kommer inte vi svenskar bli minoritet i hela Sverige. Norrland är fortfarande över 90% vitt, och kommer vara det väldigt längre. MENA trivs generellt inte bra med kylan, och flyttar söderut så snart de kan, särskilt om de inte kommer kunna leva på bidrag här uppe i framtiden. Så även om södra Sverige är kört så kommer vi kunna ha en fin norrländsk republik med surströmming, nubbe och sillsallad kvar. Misstänker att allt fler svenskar som inte vill emigrera kommer att flytta norrut i framtiden. Sen bygger vi en stor mur mot södra Sverige likt Israel gjort mot Palestina.
Det stämmer inte, majoriteten av norrländska män importerar asiater och skaffar barn med dem och de ser helasiatiska ut. Dessutom importerar de asiatiskornas barn de skaffade i hemlandet.
Det är även mycket flyktingar i norrland.
2018-05-02, 13:55
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
De jämnställer inrikes född med svensk,vilket skulle innebära att en infödd blåneger uppväxt i ghettot hamnar i samma kategori som en pursvensk vars förfäder bott här sedan Kalmarunionens dagar.
Ja, det är ju den infon som finns. Alla andra underliga beteckningar och jämförandet mellan äpplen och päron är ju enbart till för att öka förvirringen och troligen skrämma lågbegåvade.

Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det finns inga siffror i SCB-prognosen på det som Hubinette och Arnstberg talar om. De talar om utländsk bakgrund vilket inte är detsamma som utrikes födda.

I övrigt vet jag inte varför du är så angelägen om att bevisa att det kommer vara så få med utländsk bakgrund som möjligt.

Ser du några potentiella problem med att det blir för många med utländsk bakgrund och i så fall vilka?

Jag är angelägen om att man redovisar rätt siffror, inte försöker blanda bort korten.

Nej, jag ser ingen som helst anledning till att vara orolig över att någon har anfäder födda i andra länder, det enda som jag kräver av en person bosatt i landet är att den följer landets lagar. Allt annat är totalt oviktigt.
2018-05-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Visst, men finns det något som säger att en lingvist som Hübinette skulle vara bättre på prognoser?

Vad SCB räknar på är ju med nödvändighet vad som gäller just nu och sedan försöker de gissa vad som händer om läget är oförändrat plus minus någon procent. Om politiska beslut ändrar på förhållandet, så blir givetvis prognoserna fel.

Jag tänker mig att om man kollar hur SCB:s prognosssiffror och de reella siffrorna ser ut så kanske det ändå finns en samvariation med ett rutinmässigt underskattande från SCB. Då kanske de ändå är användbara om man multiplicerar dem med en faktor. Att SCB rutinmässigt alltid skattat fel åt samma håll tyder på en viss förmåga att gissa rät och sedan av politiska skäl avrunda neråt så det blir fel. Hade de bara slumpmässigt gissat fel hade de inte konsekvent underskattat i decennier.

Fast jag har inte orkat kolla upp, bara en tanke.
Senast redigerad av Varglig 2018-05-02 kl. 14:03.
2018-05-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ja, det är ju den infon som finns. Alla andra underliga beteckningar och jämförandet mellan äpplen och päron är ju enbart till för att öka förvirringen och troligen skrämma lågbegåvade.

Jag är angelägen om att man redovisar rätt siffror, inte försöker blanda bort korten.

Nej, jag ser ingen som helst anledning till att vara orolig över att någon har anfäder födda i andra länder, det enda som jag kräver av en person bosatt i landet är att den följer landets lagar. Allt annat är totalt oviktigt.

Sån't man säger så länge man inte själv drabbats av främmande kulturella fenomen.

På sikt påverkas dessutom lagstiftningen av vilka som bor i landet. Om du gillar lagstiftningen i Mellanöstern och Nordafrika kan du flytta dit redan nu istället för att vänta på att den lagstiftningen sakta skall införas här.
2018-05-02, 14:02
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Om du läst artikeln som tråden handlar om innan du skriver om den hade du sett att Hübinette inte påstår att någon specifik folkgrupp kommer att vara större än den svenska utan att svenskar kommer att vara i minoritet vid en viss tidpunkt. För nyfödda och arbetsföra (20-64) menar han att detta inträffar redan 2028.

De siffrorna motsäger inte vad Hübinette skriver.

På den sidan anges andelen av befolkningen som endera är födda utomlands eller har minst en utlandsfödd förälder till 29,5%. Vilket inte alls motsäger vad Tobias Hübinette påstår.

Som sagt, du får nog bekväma dig med att läsa vad tråden handlar om nästa gång.

Åja, jag har läst både den här tråden, såväl som femtiosjuttioarton liknande trådar genom åren. Lustigt nog är det alltid x antal år i framtiden som den här hemska katastrofen kommer att inträffa.

Vad man VILL få andra att tro genom ordvalet "minoritet" är att "svensken" (vad det nu innebär, definitionen tycks variera) skulle vara den MINSTA folkgruppen i landet, när sanningen är att detta ALDRIG kommer att ske. Oavsett hur man räknar som kommer "svensken" ALLTID att vara den överlägset STÖRSTA folkgruppen i landet, och kommer i all förutsägbar framtid alltid att vara den folkgrupp som dominerar både kultur såväl som politik och samhällsutvecklingen.

Till detta kommer givetvis att majoriteten av alla invandrade så småningom kommer att bli lika "svenska" som de vars anfäder bott här sedan istiden. Se bara på de allra flesta jugoslaverna eller finländarna som kommit hit. Det enda som avviker från normen är möjligen namnen och någon maträtt.
2018-05-02, 14:04
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Motargument, snälla du måste skämta
Tragiskt att du som moderator försöker blanda bort korten

Som sagt, du kan läsa källan, SCB, om du underkänner Motarguments tolkning.
2018-05-02, 14:05
Medlem
rostigamazons avatar
Sverige kommer bli som ett stort getto, och brottsligheten kommer vara hög, som man bäddar får man ligga.
2018-05-02, 14:05
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Sån't man säger så länge man inte själv drabbats av främmande kulturella fenomen.

På sikt påverkas dessutom lagstiftningen av vilka som bor i landet. Om du gillar lagstiftningen i Mellanöstern och Nordafrika kan du flytta dit redan nu istället för att vänta på att den lagstiftningen sakta skall införas här.

Alltså, seriöst, tror du på det här dravlet?
2018-05-02, 14:08
Medlem
Citat:
Åja, jag har läst både den här tråden, såväl som femtiosjuttioarton liknande trådar genom åren. Lustigt nog är det alltid x antal år i framtiden som den här hemska katastrofen kommer att inträffa.

Vad man VILL få andra att tro genom ordvalet "minoritet" är att "svensken" (vad det nu innebär, definitionen tycks variera) skulle vara den MINSTA folkgruppen i landet, när sanningen är att detta ALDRIG kommer att ske. Oavsett hur man räknar som kommer "svensken" ALLTID att vara den överlägset STÖRSTA folkgruppen i landet, och kommer i all förutsägbar framtid alltid att vara den folkgrupp som dominerar både kultur såväl som politik och samhällsutvecklingen.

Till detta kommer givetvis att majoriteten av alla invandrade så småningom kommer att bli lika "svenska" som de vars anfäder bott här sedan istiden. Se bara på de allra flesta jugoslaverna eller finländarna som kommit hit. Det enda som avviker från normen är möjligen namnen och någon maträtt.

Alltid?

Vad grundar du det på?
Samerna var alltid den största folkgruppen i Norrlands inland. Tills nordborna kom.

Om du har lite koll på långsiktiga folkomflyttningar och befolkningsförändringar inser du att ingenting är permanent per automatik. Enbart folk som försvarar sig får behålla sina länder på sikt.
2018-05-02, 14:09
Medlem
Citat:
Alltså, seriöst, tror du på det här dravlet?

Du menar domarna i Solna?
Det dravlet.
Tror du att det var första och sista gången?

Dessutom, riskdagen stiftar lagarna, när svenskarna inte är i majoritet tror du lagstiftningen kommer att fortsätta vara svensk då? Hur kan du komma till en sådan slutsats?

Har du koll på utvecklingen i Storbritannien.
Vad har de för borgmästare i London?
O.s.v.

Du står på tröskeln till en ny era, de små tecken du ser men tycker vi överdriver är bara början på en helt ny epok i Europa.
2018-05-02, 14:11
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Alltid?

Vad grundar du det på?
Samerna var alltid den största folkgruppen i Norrlands inland. Tills nordborna kom.

Om du har lite koll på långsiktiga folkomflyttningar och befolkningsförändringar inser du att ingenting är permanent per automatik. Enbart folk som försvarar sig får behålla sina länder på sikt.

Nåja, samerna och germanerna kom väl ungefär samtidigt till landmassan som blev Sverige.

Förvisso, om du tänker dej folkvandringar i perspektivet tusen år, så är det fullt möjligt att vi har vandrat till nordafrika och här bor samojeder, men om vi håller oss till ett tidsperspektiv som är förutsägbart så tror jag att oron är obefogat.

Exakt vilka folk är det du tänker på som har försvarat framgångsrikt sitt land mot folkvandringar?
2018-05-02, 14:13
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Även om vi stängde av alla bidrag nu skulle fortfarande folk vilja komma.
Att komma som nyimmigrerad från t.ex. Somalia idag är mycket lättare än för 20-30 år sedan. Det mesta finns färdigt för att fortsätta leva som Somalier i Sverige. Även på knappa resurser.

Nej. Du glömmer klimatet nu.

Och vad menar du med knappa resurser? Inga bidrag är inga bidrag.

När det väl brakar loss i Sverige (alltså total samhällskollaps) så skulle somalierna få det lika dåligt i Sverige ekonomiskt.

Skillnaden är att här i Sverige så fryser dom ihjäl också.
Senast redigerad av Zloth 2018-05-02 kl. 14:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in