2019-07-08, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du svarar precis som jag förutsade. Du har inget att tillföra mer än tomma argument. Inte en enda länk, inte en enda referens. Dina enda argument är att mina referenser är dåliga och mina val av årtal (de senaste fyra åren, det tog cirka 30 minuter att plocka fram dem du är välkommen att fortsätta bakåt tills du hittar de stora siffrorna med finnar och polacker men det kommer du inte göra för det kan du inte) är felaktiga och som bevis för detta anför du inget annat än din egen oändliga visdom.

Känns det framgångsrikt?
Tror du du övertygar någon mer än dig själv?
Pajas.

Och slutligen, precis som jag också sade, du när defintivt en förhoppning om att den muslimska samhällsutveckling, som du själv menar att man inte skall oroa sig för, aldrig kommer inträffa. Den visar sig i sådana här bleka och sifferblinda förhoppningar:

En minskning från absurt höga nivåer (i fallet Syrien en hel större svensk småstad per år) tlil enbart höga nivåer. De konsekvenser vi ser i "utsatta" områden idag emanerar från ett Sverige som hade klart lägre nivåer än i det dagsläge som du tror är lågt. Och nej de utsatta områdena i meningen immigrationstäta minskar inte, däremot har polisen flyttat typ ett (1) område från listan. Antagligen på grund av t.ex. utökad kameraövervakning och framgångsrikt polisarbete. Det är en fjärt i kosmos och troligen bara tillfälligt. Dessutom har ju många svenskar (inte minst kvinnor) börjat anpassa sina livsmönster till det nya spännande Sverige vilket kan ge "positiva" effekter i statistiken. Till skillnad från dig, har jag som sagt sett hur verkligheten ser ut.

Bli inte kinkig nu bara för att inte alla sväljer dina fantasier med hull och hår.

Antal utsatta områden har minskat, oavsett hur du än försöker vrida eller vända på det, det är fakta.
https://omni.se/antalet-utsatta-omraden-har-minskat-gardsten-inte-langre-sarskilt-utsatt/a/mRvQQ1

Det är fortfarande en stadig minskning för de uppräknade grupperna(jättestor gällande syrier) de senaste åren, oavsett hur du än försöker vrida eller vända på det.
jaghoppasjagintebehöverlänkatilldinaegnasiffrormen manvetaldrig/domedagsprofeten/ab
2019-07-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Men nu pratar jag inte om att bli "lite färre". Jag pratar om att bli decimerad.

Serbien och Bulgarien kommer förlora över 60 % av sin befolkning om 100 år. Och detta är om vi antar att befolkningsförlusten kommer fortsätta i samma takt.

Men då befolkningen över 65 års ålder faktiskt ökat i dessa länder så kommer befolkningsminskningen ACCELERERA i framtiden. Så det kan då röra sig om 60-70 år innan MAJORITETEN av befolkningen i dessa länder är borta.

Det är inte att bli "lite färre".

Vi har aldrig tidigare i mänsklighetens historia haft sådana befolkningsförluster till följd av IDEOLOGISKA förändringar där kvinnorna slutat vara kvinnor och slutat föda barn.

Vi har ju såklart haft krig, svält och sjukdomar men aldrig detta. Vad detta innebär är ju att förlusterna kommer fortsätta såvida vi inte gör en dramatisk förändring i vår ideologi och vårt förhållande till livet. Om Serbien och Bulgarien, vid samma befolkningsminskningstakt som dem har i dag, hade förlorat 60 % av sin befolkning om 100 år, hur tror du det då kommer se ut om 200-300 år?

Ja, men det låter ju på dig som att "lösningen" är att importera arabter och afrikaner och jag säger till dig att det inte är en lösning utan att det istället förvärrar läget för ursprungsfolket på ett katastrofalt sätt.

En befolkningsminskning går att reversera medan en demografisk undanträngning genom främmande folk inte går att reversera.

Be careful what you wish for, helt enkelt.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-08 kl. 10:36.
2019-07-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Bli inte kinkig nu bara för att inte alla sväljer dina fantasier med hull och hår.

Antal utsatta områden har minskat, oavsett hur du än försöker vrida eller vända på det, det är fakta.
https://omni.se/antalet-utsatta-omraden-har-minskat-gardsten-inte-langre-sarskilt-utsatt/a/mRvQQ1

Det är fortfarande en stadig minskning för de uppräknade grupperna(jättestor gällande syrier) de senaste åren, oavsett hur du än försöker vrida eller vända på det.
jaghoppasjagintebehöverlänkatilldinaegnasiffrormen manvetaldrig/domedagsprofeten/ab

Ja, som jag skrev ett (1) område har klassats om. Men vad menar du att det betyder? Att integrationen går bra och att svenskarna inom kort kommer börja flytta in i området och att antalet immigrationstäta områden kommer minska? Vad är det egentligen för orealistiska förväntningar du går och bär på om framtiden? Immigrationen är fortsatt rekordhög och det finns inget som tyder på att resultatet av de senaste årens extrema nivåer kommer bli bättre än föregående decenniers totala integrationsmisslyckanden.

Vad gäller "utsatthet" så är det ju dessutom bara en klassificering på ett område. Som bekant är ju inte direkt utvecklingen på brottsområdet särskilt attraktiv:
https://www.hd.se/2019-01-15/polisen-fruktar-annu-ett-tufft-ar
Citat:
Två år i rad har dystra rekord satts vad gäller dödsskjutningar. Även 2019 kan bli tufft, enligt rikspolischef Anders Thornberg.
– Vi har inga tecken på att det minskat ännu, säger han.

Du vet ju likaväl som jag hur kurvorna över brottsutvecklingen i Sverige ser ut.

Tar vi exempel som Grums och Kil ser vi ju att våldet alltmer flyttar in på nya ställen som kanske aldrig någonsin kommer kvala in som "utsatta" enligt polisens kriterier (det handlar om glesbygd) men icke desto mindre blir allt mer otrivsamma för svenskar att bo i. Går du på fullt allvar omkring och tror att allt detta inom kort kommer vänta och bli bra? Dessutom med fortsatt immigration i 100 000-personersklassen?

Slutligen det här tramset om minskning. Om immigrationen minskar från rekordhög till hög så är det fortfarande en hög immigration, mycket högre än den som skapat huvuddelen av dagens immigrationsproblematik. Innerst inne måste du ju förstå att du griper efter halmstrån, på sätt och vis tycker jag synd om dig. Alla som tänker som du kommer ju må så djävla dåligt om 10-20 år.
2019-07-08, 11:47
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ja, men det låter ju på dig som att "lösningen" är att importera arabter och afrikaner och jag säger till dig att det inte är en lösning utan att det istället förvärrar läget för ursprungsfolket på ett katastrofalt sätt.

En befolkningsminskning går att reversera medan en demografisk undanträngning genom främmande folk inte går att reversera.

Be careful what you wish for, helt enkelt.

Fast det går inte att jämföra etniska svenskar med araber och somalier. Araber och somalier står för mer traditionella familjevärderingar och värdegrunder och har normal syn på livet. Svenskar har blivit helt ateistiska och totalt liberala och öppet stödjer allt det värsta som finns i samhället såsom laglig abort och så vidare.

Det kommer bli ett bättre samhälle nu när det blir färre och färre svenskar och mer och mer araber, afghaner, somalier, eritreaner, kurder, turkar och så vidare.
2019-07-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ja, som jag skrev ett (1) område har klassats om. Men vad menar du att det betyder? Att integrationen går bra och att svenskarna inom kort kommer börja flytta in i området och att antalet immigrationstäta områden kommer minska? Vad är det egentligen för orealistiska förväntningar du går och bär på om framtiden? Immigrationen är fortsatt rekordhög och det finns inget som tyder på att resultatet av de senaste årens extrema nivåer kommer bli bättre än föregående decenniers totala integrationsmisslyckanden.

Vad gäller "utsatthet" så är det ju dessutom bara en klassificering på ett område. Som bekant är ju inte direkt utvecklingen på brottsområdet särskilt attraktiv:
https://www.hd.se/2019-01-15/polisen-fruktar-annu-ett-tufft-ar

Ja, ett område har klassats om och två har helt försvunnit(vilket du glömde) som utsatta.
Jag har inga speciella förväntningar, jag tycker bara det är intressant att ge lite perspektiv på dina fantasier.
Immigrationen är har inte varit rekordhög sedan 2016(då det var rekord i invandring) och har stadigt sjunkit de senaste åren.

Citat:
Du vet ju likaväl som jag hur kurvorna över brottsutvecklingen i Sverige ser ut.

Det är väl lite olika för olika brottslighet.
Dödligt våld var som högst 1990, för att sedan sjunka ca. 25% sedan dess innan en uppgång igen de senaste tre åren. ändå inte lika högt som 1990.
Bilstölder, inbrott och annat våld har minskat.
När det gäller sexualbrott så är det med luddigt, vissa ökat och vissa minskat. Dessutom svårtolkat p.g.a. ändrade förutsättningar.

Citat:
Tar vi exempel som Grums och Kil ser vi ju att våldet alltmer flyttar in på nya ställen som kanske aldrig någonsin kommer kvala in som "utsatta" enligt polisens kriterier (det handlar om glesbygd) men icke desto mindre blir allt mer otrivsamma för svenskar att bo i. Går du på fullt allvar omkring och tror att allt detta inom kort kommer vänta och bli bra? Dessutom med fortsatt immigration i 100 000-personersklassen?

Du menar att det aldrig funnits något våld i Grums eller Kil tidigare?

Citat:
Slutligen det här tramset om minskning. Om immigrationen minskar från rekordhög till hög så är det fortfarande en hög immigration, mycket högre än den som skapat huvuddelen av dagens immigrationsproblematik. Innerst inne måste du ju förstå att du griper efter halmstrån, på sätt och vis tycker jag synd om dig. Alla som tänker som du kommer ju må så djävla dåligt om 10-20 år.

Och fortfarande en minskning, precis som jag skrev och fortfarande stadig ifall det gäller flera år.
2019-07-08, 15:12
Medlem
Citat:
...
Det kommer bli ett bättre samhälle nu när det blir färre och färre svenskar och mer och mer araber, afghaner, somalier, eritreaner, kurder, turkar och så vidare.

Aha, du är själv en kulturberikare?
Det förklarar i så fall saken.

Endera det eller total vetvilling, inte mycket att diskutera vidare således även om dina initiala siffror nog var relativt korrekta.

Vore de där folkgrupperna du nämner bra på att bygga samhällen så skulle de inte genomföra massimmigration till ett så kallt och ogästvänligt land som Sverige.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-08 kl. 15:43.
2019-07-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ja, ett område har klassats om och två har helt försvunnit(vilket du glömde) som utsatta.
Jag har inga speciella förväntningar, jag tycker bara det är intressant att ge lite perspektiv på dina fantasier.
Immigrationen är har inte varit rekordhög sedan 2016(då det var rekord i invandring) och har stadigt sjunkit de senaste åren.

Det är väl lite olika för olika brottslighet.
Dödligt våld var som högst 1990, för att sedan sjunka ca. 25% sedan dess innan en uppgång igen de senaste tre åren. ändå inte lika högt som 1990.
Bilstölder, inbrott och annat våld har minskat.
När det gäller sexualbrott så är det med luddigt, vissa ökat och vissa minskat. Dessutom svårtolkat p.g.a. ändrade förutsättningar.

Du menar att det aldrig funnits något våld i Grums eller Kil tidigare?

Och fortfarande en minskning, precis som jag skrev och fortfarande stadig ifall det gäller flera år.

Var skrev jag att våld inte funnits tidigare?
Sverige var t.ex. förr ett riktigt suparland med stor alkoholrelaterad brottslighet som nu har minskat.

Det jag skriver om är att Sverige håller på att förändras och att fenomen som vi tidigare mest förknippade med invandrarförorter nu även börjar dyka upp i småsamhällen ute på de mest oväntade ställen i landet. Eller oväntade? Kanske inte eftersom händelserna nästan uteslutande går att härleda till HVB-hem, diverse andra boenden eller immigrantgäng i största allmänhet. Man kan ju i och för sig tycka att det är trevligt att den gamla våldsbrottsligheten ny ersatts med en ny.

Det blir ju nästan lite larvigt när du först drar fram exempel du tycker bevisar att jag har fel och sedan avrundar med att kalla ett exempel som ger mig rätt för "luddigt". Problemet är att all den statistik som rör de här sakerna innefattar statistiska problem som har med ett flertal faktorer att göra. Ändrad sexuallagstiftning, framsteg inom kirurgi, polisens resursbrist och oförmåga att lösa brott. Därför är möjligen BRÅ:s trygghetsundersökningar det mest illustrativa.
https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper.html

För övrigt är hela ämnet off topic, frågan här var om svenskar kommer att hamna i minoritet.

Hur man definierar rekordimmigration kan man ju alltid tjafsa om. Förra året var vi i vart fall näst högst per capita i EU efter Österrike och det efter många år av ännu högre nivåer:
https://www.europaportalen.se/2019/04/sverige-beviljade-nast-flest-asylansokningar

En sak är säker, med ett asylmottagande som är fyra gånger högre än födelseöverskottet är det otänkbart att immigrationen (till stor del dominerad av mena) inte får genomslag i samhällsapparaten. Poppa popcorn och luta dig tillbaka, det har bara börjat. Du kommer få njuta av dina spådomar om en positiv samhällsutveckling i decennier.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-08 kl. 15:49.
2019-07-08, 17:08
Medlem
Citat:
Var skrev jag att våld inte funnits tidigare?
Sverige var t.ex. förr ett riktigt suparland med stor alkoholrelaterad brottslighet som nu har minskat.

Man får lätt det intrycket.
Fast du tycker alltså bara att vi fått annorlunda brottslighet?

Citat:
Det jag skriver om är att Sverige håller på att förändras och att fenomen som vi tidigare mest förknippade med invandrarförorter nu även börjar dyka upp i småsamhällen ute på de mest oväntade ställen i landet. Eller oväntade? Kanske inte eftersom händelserna nästan uteslutande går att härleda till HVB-hem, diverse andra boenden eller immigrantgäng i största allmänhet. Man kan ju i och för sig tycka att det är trevligt att den gamla våldsbrottsligheten ny ersatts med en ny.

Jag tycker inte det är trevligt med någon typ av våldsbrottslighet.

Citat:
Det blir ju nästan lite larvigt när du först drar fram exempel du tycker bevisar att jag har fel och sedan avrundar med att kalla ett exempel som ger mig rätt för "luddigt". Problemet är att all den statistik som rör de här sakerna innefattar statistiska problem som har med ett flertal faktorer att göra. Ändrad sexuallagstiftning, framsteg inom kirurgi, polisens resursbrist och oförmåga att lösa brott. Därför är möjligen BRÅ:s trygghetsundersökningar det mest illustrativa.
https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper.html

Vilket exempel ger dig rätt menar du?
Det är luddigt och diffust att mäta vissa saker, av bl.a. de anledningarna du själv räknar upp.
Dödligt våld är väl egentligen det enklaste och tydligaste.
Sjukvårdens framsteg skulle kunna vara en faktor här, fast det är inte fler som söker vård för dessa skador.
BRÅ:s trygghetsundersökning (BRÅ som "sverigeräddare" annars brukar såga) är lika diffus och osäker den. Den kan säkerligen ge ett hum om hur otrygga folk känner sig. Detta kan dock lika väl bero på att domedagsprofeterna har lyckats med sitt budskap.
Ett tydligt exempel är gamla/äldre som är de som känner störst otrygghet för att drabbas av gatuvåld/våldsbrottslighet, samtidigt som de är den grupp som har absolut minst risk för att drabbas av detsamma.

Citat:
För övrigt är hela ämnet off topic, frågan här var om svenskar kommer att hamna i minoritet.

Hur man definierar rekordimmigration kan man ju alltid tjafsa om. Förra året var vi i vart fall näst högst per capita i EU efter Österrike och det efter många år av ännu högre nivåer:
https://www.europaportalen.se/2019/04/sverige-beviljade-nast-flest-asylansokningar

En sak är säker, med ett asylmottagande som är fyra gånger högre än födelseöverskottet är det otänkbart att immigrationen (till stor del dominerad av mena) inte får genomslag i samhällsapparaten. Poppa popcorn och luta dig tillbaka, det har bara börjat. Du kommer få njuta av dina spådomar om en positiv samhällsutveckling i decennier.

Du är säker på att trenden inte kommer att fortsätta att det sjunker från år till år, vilket det gjort de senaste åren?
Du är säker på att svenskens(oklart vilka du räknar in här) födelsetal kommer bestå/sjunka?
Du är säker på att framtida invandring till Sverige kommer att ske från precis samma områden som på senaste tiden?

Vart exakt har jag spått någon positiv samhällsutveckling?
Nu hittar du på saker igen för att kunna argumentera.

Jag kommer förmodligen dock inte varken njuta eller oroa mig i närheten av vad du kommer göra de närmaste decennierna och jag kommer definitivt inte se enbart det negativa i allt i samhället.
Utöver detta trivs jag dessutom ganska bra med livet.
2019-07-08, 18:06
Medlem
Citat:
…Ett tydligt exempel är gamla/äldre som är de som känner störst otrygghet för att drabbas av gatuvåld/våldsbrottslighet, samtidigt som de är den grupp som har absolut minst risk för att drabbas av detsamma.

Till skillnad från dig är jag beredd att backa om statistiken inte ger mig stöd så offtopicämnet brottslighet tänker jag inte fortsätta diskutera efter detta. Jag har inte alls samma övertygelse i brottsfrågan som immigrationsfrågan. Man kan tolka BRÅ:s kurvor lite olika. Min gissning (som är en gissning) är att en positiv utveckling på brottsområdet hos svenskarna äts upp av immigrationsrelaterad brottslighet. Andelen dömda immigranter eller barn till immigranter ökar vad jag förstår kontinuerligt och snabbare än deras andel av befolkningen anvisar.

Och vad trygghet anbelangar så tycker jag ditt resonemang är cyniskt. Vi har återkommande fall av både äldre och andra som drabbas av immigrationsrelaterad brottslighet och i mitt tycke är i princip varje sådant fall onödigt och politiskt oansvarigt, särskilt när det handlar om folk som borde utvisats. Vi har åtskilliga dödsfall där outvisade varit gärningsmän. Att i det läget känna oro är rationellt. Men man kan tycka annorlunda och som sagt off topic..

Citat:
…Du är säker på att trenden inte kommer att fortsätta att det sjunker från år till år, vilket det gjort de senaste åren?
Du är säker på att svenskens(oklart vilka du räknar in här) födelsetal kommer bestå/sjunka?
Du är säker på att framtida invandring till Sverige kommer att ske från precis samma områden som på senaste tiden?…
Precis som jag skrivit tidigare verkar du bygga ditt resonemang om förhoppningar av typen immigrationen och demografin kommer förändras. Antingen genom att SD:s politik vinner genomslag eller genom att immigrationstrycket av sig självt upphör. Jag tycker att en mer rimlig ståndpunkt är att utgå från nuläget och bygga framtidsspaningar utifrån detta. För att komma ner i nivåer som häver undanträngningseffekter mot svenskar måste du troligen backa 20-30 år tillbaka i tiden. Du måste ju ner till kanske max. 20000/år. Hur seriöst är det att bygga sina kalkyler på sådana fjärran siffror?

Frågan för topic var alltså om svenskarna förr eller senare kan komma att bli i minoritet med politik i stil med nuvarande och precis som jag redan konstaterat har du totalt misslyckats med alla dina försök att göra det troligt att:
1. Svenskar inte kan bli i minoritet om immigrationen fortsätter på ungefär nuvarande nivå.
2. Andelen muslimer inte kan komma att närma sig nivåer kring 20% 2050.

Om allt blir annorlunda blir naturligtvis allt annorlunda men det är ju inte det som är utgångspunkten i diskussionen. Det är ju banalt.

Det finns inte särskilt mycket mer att diskutera utan att det blir upprepningar.
Här är för övrigt ett diagram som visar i vilken riktning vårt samhälle troligen kommer röra sig med allt större andel människor som värderingsmässigt hör hemma i mellanöstern:
http://hammerth.se/2016/10/07/world-values-survey/

Snett ner åt vänster kommer vi röra oss.
I vissa stadsdelar har det redan hänt.

Bra att du trivs i samhället. Flytta till Rinkeby så att du slipper vänta på framtiden och kan trivas ännu mer redan nu.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-08 kl. 18:10.
2019-07-08, 18:50
Medlem
Mjälls avatar
Det professionella PK-mongot tror att det blir smart att importera kriminalitet om inhemsk minskning kompenserar så att netto inte blir en ökning.

Så tänker människor. Fantastiskt ointelligent. Jag förundras över hur de lärt sig skriva.
2019-07-08, 20:30
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Aha, du är själv en kulturberikare?
Det förklarar i så fall saken.

Endera det eller total vetvilling, inte mycket att diskutera vidare således även om dina initiala siffror nog var relativt korrekta.

Vore de där folkgrupperna du nämner bra på att bygga samhällen så skulle de inte genomföra massimmigration till ett så kallt och ogästvänligt land som Sverige.

Ja, mina siffror är direkt tagna från länders officiella statistik byråer. Jag visade den svenska, och om du läser mina inlägg i Danmark tråden så gick jag i detalj igenom Danmarks demografi hos dem med danskt ursprung.

Där visade jag bland annat att mellan 2010-2019 minskade dem med danskt ursprung under 65 års ålder med i genomsnitt 21 397 personer per år.

Detta samtidigt som det idag finns 3 934 668 personer med danskt ursprung under 65 års ålder. Det innebär att om minskningen fortsätter i samma takt så kommer man förlora 1 069 850 personer över 50 år, vilket hade varit en förlust med 27 %.

Men då det är ställt utom något som helst tvivel att minskningen kommer kraftigt accelerera snart, detta då befolkningen mellan 45-65 år kommer börja minska mycket mer kraftigt väldigt snart, så innebär det att vi kan räkna med att runt 40 % av den befolkningen kommer försvinna om 50 år.

Detta innebär att man behöver invandring från länder som Somalia, Afghanistan och Syrien.
2019-07-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ja, mina siffror är direkt tagna från länders officiella statistik byråer. Jag visade den svenska, och om du läser mina inlägg i Danmark tråden så gick jag i detalj igenom Danmarks demografi hos dem med danskt ursprung.

Där visade jag bland annat att mellan 2010-2019 minskade dem med danskt ursprung under 65 års ålder med i genomsnitt 21 397 personer per år.

Detta samtidigt som det idag finns 3 934 668 personer med danskt ursprung under 65 års ålder. Det innebär att om minskningen fortsätter i samma takt så kommer man förlora 1 069 850 personer över 50 år, vilket hade varit en förlust med 27 %.

Men då det är ställt utom något som helst tvivel att minskningen kommer kraftigt accelerera snart, detta då befolkningen mellan 45-65 år kommer börja minska mycket mer kraftigt väldigt snart, så innebär det att vi kan räkna med att runt 40 % av den befolkningen kommer försvinna om 50 år.

Detta innebär att man behöver invandring från länder som Somalia, Afghanistan och Syrien.

Nej det betyder det naturligtvis inte.

Svenska vargstammen återhämtade sig från en bottennivå på ett fåtal djur, bl.a. genom "immigration" från Finland. Jag är rätt säker på att svenska folkstammen kan återhämta sig från en nivå på säg 1 miljon individer, gärna med lite immgiration från Finland utan att en enda arab behöver komma hit och göra landet osäkert och islamiskt.

Men eftersom jag tror att du är endera troll, menaimmigrant med utbildning och eventuell agenda (ditt sätt att felaktigt använda dem tyder på immigrationsbakgrund) eller vetvilling så kan vi nog sluta här.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-08 kl. 21:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in