2018-05-02, 14:15
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du menar domarna i Solna?
Det dravlet.
Tror du att det var första och sista gången?

Dessutom, riskdagen stiftar lagarna, när svenskarna inte är i majoritet tror du lagstiftningen kommer att fortsätta vara svensk då? Hur kan du komma till en sådan slutsats?

Har du koll på utvecklingen i Storbritannien.
Vad har de för borgmästare i London?
O.s.v.

Du står på tröskeln till en ny era, de små tecken du ser men tycker vi överdriver är bara början på en helt ny epok i Europa.

Du menar fallet där ett par nämndemän fick sparken för att de tolkat lagen fel?

Riksdagen (även om ditt namn var fyndigt) kommer i all förutsägbar framtid att innehålla fler "svenskar" än någon annan folkgrupp, tror jag. Vilken annan folkgrupp kommer att bli STÖRRE än svenskarna, tror du?

I Storbritannien är det fortfarande så att vita britter är den största folkgruppen.
Citat:
In 2011, the White British population accounted for 87.1% of the entire United Kingdom’s population.
https://www.worldatlas.com/articles/largest-ethnic-groups-in-the-united-kingdom-great-britain.html

Vad en borgmästare råkar ha för bakgrund är totalt ointressant.
2018-05-02, 14:16
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Nej, svenskar är de som immigranter kallar för svenskar, suedis, svennar o.s.v.
Alltså när de pratar om andra.

Många immigranter kallar sig svenskar av strategiska skäl, för att provocera m.m.
Men inte när de pratar om andra, då vet de vem som är svensk.

En kurd kallar inte en somalier för svensk eller vice versa men om någon enkät eller journalist frågar kanske han kallar sig svensk. Kolla på Özz skattefifflaren Nujen. 100% kurd, 100% svensk. Alla vet ju att han snackar skit och andra invandrare skulle aldrig kalla honom svensk. Men själv kallar han sig svensk varannan dag.

Ja, jag menar inte att man skulle kunna använda det på något praktiskt sätt. Bara att jag tror att det intressanta faktiskt är om hur många om verkligen känner "jag är svensk". Det är betydligt mer avgörande för integrationen än formella begrepp som "utrikes födda". "utländsk bakgrund" osv.

Precis som du säger blir det ju helt orimligt när någon klagar över att inte bli betraktad som svensk samtidigt som man omtalar alla möjliga (oftast negativa) egenskaper hos svenskarna. Då borde det rimliga svaret bli: Men varför är du sån då, du säger ju att du är svensk...

Om man bortser från "vita-rasens-bevarande"-nationalisterna så tror jag att överensstämmelsen vilka vi andra betraktar som svenskar stämmer väl med (det ärliga) svaret på frågan "Är du svensk?"

Sedan behöver absolut inte alla uppleva sig eller betrakta sig som svenskar men det måste finnas en betryggande majoritet att åtminstone förhålla sig till.

Annars är det som gjort för kaos och konflikter.
2018-05-02, 14:16
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger

Vad tycker ni om det här? Förvånade?

Ta bort bidragen så kommer 75% av utlänningarna att lämna Sverige.

Det ska krävas 5 år av arbete innan bidrag kan komma på tal.
Detta måste gälla samtliga utrikesfödda.
2018-05-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bindningstid
Varför ska jag bry mig om detta? Förstår inte riktigt vad det spelar för roll. I alla fall som jag tolkar texten där "svenskar" betyder "vita".

Nej det är ju bara bra om den vita blåögda blonda priviligierade mannen försvinner helt.

Så slipper man höra tjatet om vit priviligierad man för då finns det nästan inga kvar.

Så då kan vi säga NI förbannade bruna priviligierade människor ny bryr er inte inte om oss. För då är vi en minoritet.

Eller minoritet är vi ju redan om man ser det globalt
2018-05-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nåja, samerna och germanerna kom väl ungefär samtidigt till landmassan som blev Sverige.

Förvisso, om du tänker dej folkvandringar i perspektivet tusen år, så är det fullt möjligt att vi har vandrat till nordafrika och här bor samojeder, men om vi håller oss till ett tidsperspektiv som är förutsägbart så tror jag att oron är obefogat.

Exakt vilka folk är det du tänker på som har försvarat framgångsrikt sitt land mot folkvandringar?

Haha... nu får du nog ta och sätta dig med historieböckerna en stund va?
Skall vi ta Österrike när muslimerna stod vid Wien? Eller motsvarande i Spanien?
2018-05-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nej. Du glömmer klimatet nu.

Och vad menar du med knappa resurser? Inga bidrag är inga bidrag.

När det väl brakar loss i Sverige så skulle somalierna få det lika dåligt i Sverige ekonomiskt.

Skillnaden är att här i Sverige så fryser dom ihjäl också.

Ja, fast eftersom de redan har en stor grupp etablerad i landet, säkert en betydande informell ekonomi o.s.v. så kommer betydande antal stanna så länge det är lite bättre här än där vilket det kommer att vara länge än. Somalia är ett land i riktigt uselt skick.
Senast redigerad av Varglig 2018-05-02 kl. 14:30.
2018-05-02, 14:20
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Vilken annan folkgrupp kommer att bli STÖRRE än svenskarna, tror du?

Utlänningar består av många olika folkgrupper.
Svenskar bara av en enda.
2018-05-02, 14:24
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Exakt vilka folk är det du tänker på som har försvarat framgångsrikt sitt land mot folkvandringar?

Tyvärr alldeles för få, eftersom olika religioner och etniciteter alltid leder till konflikter mellan människor.

Därför är det viktigt att varje folk har sitt eget land.
2018-05-02, 14:25
Medlem
Citat:
Du menar fallet där ett par nämndemän fick sparken för att de tolkat lagen fel?

Riksdagen (även om ditt namn var fyndigt) kommer i all förutsägbar framtid att innehålla fler "svenskar" än någon annan folkgrupp, tror jag. Vilken annan folkgrupp kommer att bli STÖRRE än svenskarna, tror du?

I Storbritannien är det fortfarande så att vita britter är den största folkgruppen.

https://www.worldatlas.com/articles/largest-ethnic-groups-in-the-united-kingdom-great-britain.html

Vad en borgmästare råkar ha för bakgrund är totalt ointressant.

Du saknar vissa matematiska insikter tror jag. Att säga att svenskar är i minoritet betyder inte att man påstår att en enskild annan folkgrupp kommer att vara större. Däremot finns en betydande förenande kraft i form av islam för många av folkgrupperna. Det kommer påverka lagstiftningen.

Du kan inte bevisa att européer enligt dagens sätt att se kommer att vara i majoritet för alltid bara för att de är det nu. Oerhört märkligt sätt att resonera. Vi pratar om framtiden och vilka tecken som går att se redan idag på vad som kan vara i antågande.

Att stipulera att européer alltid kommer att vara i majoritet i Europas alla land är ett oerhört märkligt sätt att resonera. Snarare borde du ju fundera på vad som komma skall när vi redan idag har tecken på sharialagar trots "vit" majoritet. Egentligen räcker det ju med att konstatera att den islamiska befolkningen kommer att öka (oavsett absoluta tal) för att konstatera att risken för fler målkonflikter och kulturell oro blir resultatet.

Om man som du tycker att en beslutsfattares bakgrund är "totalt ointressant" finns egentligen inget att diskutera i och för sig. Då har du väl ingen anledning att lägga energi på att övertyga oss om att geografiska Sverige alltid kommer att styras av svenskar.
Senast redigerad av Varglig 2018-05-02 kl. 14:27.
2018-05-02, 14:26
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Haha... nu får du nog ta och sätta dig med historieböckerna en stund va?
Skall vi ta Österrike när muslimerna stod vid Wien? Eller motsvarande i Spanien?

Muslimerna vid Wien? Du menar där polackerna besegrade turkarna i Österrike?
Spanien? Där det islamiska kalifatet som på den tiden var den mest toleranta statsbildningen med blomstrande kultur, relativt stor yttrandefrihet och vetenskaplig guldålder, efter sju hundra år föll sönder och senare blev erövrat av invaderande kastilianer?

Det är alltså de tidpunkter i historien då du anser att någon folkgrupp framgångsrikt försvarat sig mot invandrande folkgrupper? Seriöst?

Och vad skulle i så fall Sverige lära av det?
2018-05-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ja, jag menar inte att man skulle kunna använda det på något praktiskt sätt. Bara att jag tror att det intressanta faktiskt är om hur många om verkligen känner "jag är svensk". Det är betydligt mer avgörande för integrationen än formella begrepp som "utrikes födda". "utländsk bakgrund" osv.

Precis som du säger blir det ju helt orimligt när någon klagar över att inte bli betraktad som svensk samtidigt som man omtalar alla möjliga (oftast negativa) egenskaper hos svenskarna. Då borde det rimliga svaret bli: Men varför är du sån då, du säger ju att du är svensk...

Om man bortser från "vita-rasens-bevarande"-nationalisterna så tror jag att överensstämmelsen vilka vi andra betraktar som svenskar stämmer väl med (det ärliga) svaret på frågan "Är du svensk?"

Sedan behöver absolut inte alla uppleva sig eller betrakta sig som svenskar men det måste finnas en betryggande majoritet att åtminstone förhålla sig till.

Annars är det som gjort för kaos och konflikter.

Då är vi nog överens på det stora hela.
2018-05-02, 14:29
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ja, fat eftersom de redan har en stor grupp etablerad i landet, säkert en betydande informell ekonomi o.s.v. så kommer betydande antal stanna så länge det är lite bättre här än där vilket det kommer att vara länge än. Somalia är ett land i riktigt uselt skick.

Nix, du fortsätter att underskatta klimatet.

I Somalia så skulle dom ha ont om mat. I Sverige så skulle dom ha ont om mat OCH frysa så in i helvete 6 månader om året.

De avskyr ju Sverige på vintern redan nu när dom har bidrag, och dom stannar ju pga att dom får bidrag. De får betalt för att stanna i snölandet.

Vad händer när dom inte längre får betalt?

Detta har jag varit intresserad av ett bra tag nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in