Citat:
Du saknar vissa matematiska insikter tror jag. Att svenskar är i minritet betyder inte att en enskild folkgrupp kommer att vara större. Däremot finns en betydande förenande kraft i form av islam för många av folkgrupperna. Det kommer påverka lagstiftningen.
Du kan inte bevisa att européer enligt dagens sätt att se kommer att vara i majoritet för alltid bara för att de är det nu. Oerhört märkligt sätt att resonera. Vi pratar om framtiden och vilka tecken som går att se redan idag på vad som kan vara i antågande.
Att stipulera att européer alltid kommer att vara i majoritet i Europas alla land är ett oerhört märkligt sätt att resonera. Snarare borde du ju fundera på vad som komma skall när vi redan idag har tecken på sharialagar trots "vit" majoritet. Egentligen räcker det ju med att konstatera att den islamiska befolkningen kommer att öka (oavsett absoluta tal) för att konstatera att risken för fler målkonflikter och kulturell oro blir resultatet.
Du kan inte bevisa att européer enligt dagens sätt att se kommer att vara i majoritet för alltid bara för att de är det nu. Oerhört märkligt sätt att resonera. Vi pratar om framtiden och vilka tecken som går att se redan idag på vad som kan vara i antågande.
Att stipulera att européer alltid kommer att vara i majoritet i Europas alla land är ett oerhört märkligt sätt att resonera. Snarare borde du ju fundera på vad som komma skall när vi redan idag har tecken på sharialagar trots "vit" majoritet. Egentligen räcker det ju med att konstatera att den islamiska befolkningen kommer att öka (oavsett absoluta tal) för att konstatera att risken för fler målkonflikter och kulturell oro blir resultatet.
Om du låter bli att gissa vad jag har för insikter, sånt brukar bara bli pinsamt i längden, och i stället ägnar dej åt att bevisa dina egna påståenden, så tror jag diskussionen blir bättre.
Har du något som helst belägg för att islam någonsin skulle bli den dominerande religionen i Sverige? Du är medveten om att många av de som flytt från Syrien och Irak är kristna?
Nej, jag kan inte bevisa något som händer i framtiden, lika lite som någon annan, men jag kan lita på vad de som har till jobb att räkna på befolkningens sammansättning skriver, i alla fall mer än vad språkforskare och andra gissar.
Givetvis kommer européer att alltid (i all förutsägbar framtid, om vi bortser från katastrofscenarier typ stora ändringar i klimatet etc) vara den dominerande folkgruppen i europeiska länder. Detta är ju den rimligaste prognosen. Snarare är det du och andra som har en avvikande åsikt som måste tydligt bevisa och förklara exakt hur detta skulle ske.
Jag ser inga som helst tecken på att vi skulle få något som ens påminner om Sharia i vårt land, eller någonstans i Europa.
Jag begriper givetvis intresset av att skrämma folk, för rädda människor fattar ofta irrationella beslut, som t ex att rösta på extremister som lovar att rädda oss från faran, men nån jävla hederlighet måste det ju finnas i argumentationen.