2024-04-19, 08:25
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Min högstadielärare sa att oralsex (suga kuk alltså) är vanligare än analsex hos bögar som har sex med varandra.
Stämmer detta?

Kan tänka mig att detta stämmer, och att bögar använder dildos istället när det kommer till analsex.
För då är det i det fallet bara den som använder dildon som har "kvinnorollen" i akten så att säga.

En man som knullar en annan man i röven kan knappast vara kvinnan i akten, vilket väl typ är grejen med att vara bög och vad en bög tänder på (bli påsatt snarare än att sätta på).

Tänder bögar verkligen på att se på bögporr där snubbar sätter på varandra? Har jag också tänkt på.

I min värld handlar homosexualitet om kvinnlighet och kvinnlig sexuell njutning som går ut på att ta emot och vara undergiven i akten, och bisexualitet om att vara tvekönad och därmed gilla både och.

Jag har för övrigt personligen inga som helst problem med homosexuella eller bisexuella. Skulle kalla mig bi själv.
Däremot lite problem med "Pride" och dess "Fistingtält" etc. Sex hör inte hemma i offentligheten oavsett läggning.

En grej jag minns min psykologilärare i gymnasiet sa, var att ALLA föds som bisexuella från start och sedan skolas in i respektive könsroll av samhället.

Fistingtält? Ok... nu tror jag att du läst på nån lustig hemsida med hittepå

Homosexualitet har inget med kvinnligt/manligt att göra - utan att man tänder på och blir förälskad i samma kön som en själv. Det finns inte en "kvinnlig part" när två män har sex med varandra. Lika litet som ett BDSM-förhållande mellan en man och en kvinna gör att parterna byter kön med varandra om det är kvinnan som har en dominant roll.
När två personer har sex med varandra betyder inte det att en per automation är undergiven, lika litet som det är sant när två heterosexuella har sex.

Dom flesta bögar tänder på porr och dom som tänder på porr, tänder på bögporr. Säkert finns det varianter - men för dom allra flesta är det hett att se två eller fler snubbar ha sex

Analsex är ovanligare eftersom det kräver en jävla massa mer förarbete. Det du ser i porrfilmer (hetero, homo, bi vad som) är ju editerat så du ser inte förspel, eller andra detaljer. I heteroporr till exempel är det ont om fitt-fisar även om det händer i verkligheten. Porr är ju inte en dokumentär, eller en instruktion - det är ren underhållning. Samma med analsex - det SER UT som en part bara pressar in kuken men det är inte alls det som händer. Det är en jävla massa förspel och jobb innan som editeras ut
Orsaken varför NÅN har analsex, män som kvinnor, är för att man gillar det. För män finns det också möjlighet att få prostataorgasmer.

Det har alltså inget med att vara undergiven att göra, det KAN, men det har inget med det andra att göra.

Det här med "alla föds bisexuella" är säkert en möjlighet. Ingen är plåthundra på varför vissa är homo eller bi eller pan eller hetero för den delen.
Senast redigerad av triptyken 2024-04-19 kl. 08:28.
Citera
2024-04-19, 10:38
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Homosexualitet har inget med kvinnligt/manligt att göra - utan att man tänder på och blir förälskad i samma kön som en själv. Det finns inte en "kvinnlig part" när två män har sex med varandra. Lika litet som ett BDSM-förhållande mellan en man och en kvinna gör att parterna byter kön med varandra om det är kvinnan som har en dominant roll.
När två personer har sex med varandra betyder inte det att en per automation är undergiven, lika litet som det är sant när två heterosexuella har sex.

Dom flesta bögar tänder på porr och dom som tänder på porr, tänder på bögporr. Säkert finns det varianter - men för dom allra flesta är det hett att se två eller fler snubbar ha sex

Analsex är ovanligare eftersom det kräver en jävla massa mer förarbete. Det du ser i porrfilmer (hetero, homo, bi vad som) är ju editerat så du ser inte förspel, eller andra detaljer. I heteroporr till exempel är det ont om fitt-fisar även om det händer i verkligheten. Porr är ju inte en dokumentär, eller en instruktion - det är ren underhållning. Samma med analsex - det SER UT som en part bara pressar in kuken men det är inte alls det som händer. Det är en jävla massa förspel och jobb innan som editeras ut
Orsaken varför NÅN har analsex, män som kvinnor, är för att man gillar det. För män finns det också möjlighet att få prostataorgasmer.

Det har alltså inget med att vara undergiven att göra, det KAN, men det har inget med det andra att göra.

Det här med "alla föds bisexuella" är säkert en möjlighet. Ingen är plåthundra på varför vissa är homo eller bi eller pan eller hetero för den delen.

Ok jag delar dock inte riktigt din syn på vissa saker här, men alla har vi väl olika sätt att se på saker.

För mig är det iaf. ganska uppenbart att många (om inte de flesta) homosexuella män är, eller tenderar att vara kvinnliga till sättet att prata, föra sig, klä sig etc. Vissa vill till och med klä sig till kvinnor ibland, och jag ser inget fel i det. Lika lite som det skulle vara fel eler "förnedrande" att vara den undergivna i en sex-akt, vilket jag står fast vid är en mer kvinnlig part än manlig. Yang är aktiv och Yin passiv.

Eftersom alla har lite av både manligt och kvinnligt inom sig så verkar det rimligt att alla är åtminstone lite bisexuella, fast i olika grad. Min egen bisexualitet tolkar jag som en del av hur jag är och alltid har varit som kille i stort; lite mer feminin och inte så värst super alfa manlig. Det betyder dock inte SVAG rent av och det är viktigt att påpeka. Finns kraft i det feminina som det maskulina saknar. Många feminina män har t.ex. styrkor vad gäller konstnärlighet, andlighet, empatisk förmåga etc. Närmre sina känslor och sitt inre. Kvinnor är generellt sett psykiskt starkare än män, och denna styrka har med det inre att göra då Yin står för inuti och Yang utanpå.

Nu kanske jag låter flummig, men jag är anhängare av en särskild tro vad gäller religion; och det är att både kristendom och islam förtrycker den kvinnliga kraften i oss alla. Inte bara kvinnor i sig. Genom att även förtrycka homosexuella män så förtrycks även kvinnlighet där också. Du får tycka vad du vill, men detta är min tro och syn.
Citera
2024-04-19, 22:49
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Min högstadielärare sa att oralsex (suga kuk alltså) är vanligare än analsex hos bögar som har sex med varandra.
Stämmer detta?

Kan tänka mig att detta stämmer, och att bögar använder dildos istället när det kommer till analsex.
För då är det i det fallet bara den som använder dildon som har "kvinnorollen" i akten så att säga.

En man som knullar en annan man i röven kan knappast vara kvinnan i akten, vilket väl typ är grejen med att vara bög och vad en bög tänder på (bli påsatt snarare än att sätta på).

Tänder bögar verkligen på att se på bögporr där snubbar sätter på varandra? Har jag också tänkt på.

I min värld handlar homosexualitet om kvinnlighet och kvinnlig sexuell njutning som går ut på att ta emot och vara undergiven i akten, och bisexualitet om att vara tvekönad och därmed gilla både och.

Jag har för övrigt personligen inga som helst problem med homosexuella eller bisexuella. Skulle kalla mig bi själv.
Däremot lite problem med "Pride" och dess "Fistingtält" etc. Sex hör inte hemma i offentligheten oavsett läggning.

En grej jag minns min psykologilärare i gymnasiet sa, var att ALLA föds som bisexuella från start och sedan skolas in i respektive könsroll av samhället.

Lite tveksam till det, men tror faktiskt alla är åtminstone lite bisexuella, vilket kan ha en viss evolutionär fördel i och med att det tordes vara en förutsättning för att som man eller kvinna känna sig attraktiv eller känna vad som är attraktivt eller inte hos en själv. Svårt att känna sig attraktiv om man inte kan tända ett dugg på sitt eget kön.

Känns allmänt som mer ok för en kvinna att göra det, och att de riktigt heta kvinnorna också vet om sin attraktion eftersom de kan känna av den själv. Inte lika ok för en man däremot, vilket kan göra det lite svårare för män att känna sig attraktiva faktiskt kanske.

Homofobi och bögförakt har nog mycket av sin grund i religion, där vissa länder har dödstraff för bögar, och även i kvinnofientliga attityder från religion. Finns kraft i det kvinnliga som religion vill trycka ner.

Orkar inte läsa allt.

Men din lärare har rätt i mitt fall iaf.
De skapligt seriösa förhållanden jag haft så brukar vi låta bli rumpan.
Men jag är nog inte representativ
Citera
2024-04-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sydow
Om ni raggar upp ett ONS, går ni på toa då innan ni har sex? Eller är bajs på snoppen något som de flesta bögar är beredda på vid ONS? Känns ju inte lika smidigt som när det är en fitta som skall penetreras, oavsett om det handlar om man/kvinna eller kvinna/kvinna, så känns det ju helt klart som att man/man ONS är det mest omständiga.

Bög här! Det är ju inte som om skiten bara hänger där (om man inte är nödig då- men att ha inte sex där om du är nödig är väl ändå rimligt???) Man får tvätta sig helt enkelt. Och torka sig som en normal medmänniska!
Citera
2024-04-27, 20:43
Medlem
Hej!

Har nån någon gång varit så sjukt kåt och full när ni suttit i taxin och tyckt gubben i förarsätet ser lite söt ut och frågat honom om ett avsug efter resans slut?
Citera
2024-04-27, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dovhjorten
Hej!

Har nån någon gång varit så sjukt kåt och full när ni suttit i taxin och tyckt gubben i förarsätet ser lite söt ut och frågat honom om ett avsug efter resans slut?
Specifik fråga.
Citera
2024-04-27, 23:32
Bannlyst
Citat:

Om en kvinna dominerar en man under sex så är ”han” inte en man längre.

Sluta stoppa din snopp i mäns rumpor. Vad är det du inte förstår?
Citera
2024-04-27, 23:47
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aborterabrudfoster
Om en kvinna dominerar en man under sex så är ”han” inte en man längre.

Sluta stoppa din snopp i mäns rumpor. Vad är det du inte förstår?

vilken liten mes du är.

Tro fan att du är singel
Citera
2024-04-27, 23:50
Bannlyst
Citat:
vilken liten mes du är.

Tro fan att du är singel
Hahahah. Jag är singel. Dessutom så är jag förmodligen ful (aldrig haft brudar som kommit fram till mig och flirtat med mig) och jag är smalfet. Jag är dock 1.92m lång och har en stor kuk. Jag kommer börja gymma och sånt.

Läs mina trådstarter.

Men om en kvinna dominerar en ”man” så är han ingen man längre.

Sen så är det ganska äckligt att du stoppar din snopp i andra mäns rumpor. Tycker du inte?
Citera
2024-04-27, 23:51
Medlem
flugornass avatar
Citat:

Tack för ett bra svar på en undran jag haft länge och trott att det är som du beskriver det.
Citera
2024-04-29, 15:46
Medlem
Mohaves avatar
Används systemet med hanky codes fortfarande?

https://en.wikipedia.org/wiki/Handkerchief_code
Citera
2024-05-19, 10:46
Medlem
SkivadFalukorvs avatar
Gillar ni rimming?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem