2011-02-08, 20:49
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Är konceptet fjollbögar ett/en nytt fenomen/trend eller har det varit en realitet genom alla tider?
iden om feminina män som tar kuk i röven är äldre än det industriella samhället. hur gammalt just ordet "fjollbög" är vet jag inte.
Citat:
Bidrar etablissemanget till en stereotyp bild av bögar genom att främst släppa fram ovanstående i media etc.?
pass
Citat:
Vad tycker ni bögar om att förknippas med melodifestivalfjollor?
jag blir inte förknippad med vare sig melodifestivalen eller dess fjollor såvitt jag vet.
Citera
2011-02-08, 20:49
Att vara homo-/bi-/heterosexuell ser inte jag som ett val i sig. Däremot att vara aktiv i sin sexuella läggning är ett val. På samma sätt som man kan välja att leva i celibat som heterosexuell kan man göra det vilken läggning man än har.

Har ni tänkt tanken på att leva i celibat pga att eran sexuella läggning inte alltid varit accepterad?
Vad känner ni om folk som är emot erat sätt att leva?

Om den andra frågan kan jag säga att jag har en del saker för mig som folk inte vill acceptera, detta känns ju lite trist i sig. Dock tar jag inte illa upp av det utan jag ser det snarare tvärtom. Jag är för att de är öppen med vad de tycker om olika saker och att de kan välja själva vad de vill tycka. Sedan kan man ju försöka få de att öppna ögonen och ge dem en förståelse för ens val, men även om de har all fakta tar jag inte illa upp om vad de väljer.
Citera
2011-02-08, 20:51
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Bajsrunka? Någon som testat det av er som gillar penetration? Dvs, stanna upp och låta bajskorven ta sin tid, blir som en slags gratis-kuk gissar jag?
nej, det låter lamt. du borde testa med en dildo om du vill märka skillnaden. det är en helt annan känsla än behagskänslan man får av att ha bajsat.
Citera
2011-02-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Hahah. Ja, det låter väl gött? Det är så jävla skönt att bajsa, gärna på unga män.

OnT:

Bajsrunka? Någon som testat det av er som gillar penetration? Dvs, stanna upp och låta bajskorven ta sin tid, blir som en slags gratis-kuk gissar jag?

Man måste väl inte vara homosexuell för att brunka? = "Bajsrunka"

Citera
2011-02-08, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Man måste väl inte vara homosexuell för att brunka? = "Bajsrunka"

Nej. Det är sant. Så är det nog. FAIL på mig.

Har du testat?

Jag har inte testat.

Jag ska testa.
Citera
2011-02-08, 20:53
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Bidrar etablissemanget till en stereotyp bild av bögar genom att främst släppa fram ovanstående i media etc.?
Absolut, tycker det är uppenbart att etablissemanget jobbar hårt med att riva ner alla former av identitet i samhället och här utnyttjar man chansen genom att pusha för de mest överskridande typerna för att fostra framför allt de yngre. Obehagligt och tråkigt.
Citera
2011-02-08, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
nej, det låter lamt. du borde testa med en dildo om du vill märka skillnaden. det är en helt annan känsla än behagskänslan man får av att ha bajsat.

Jodå, jag har testat. Har haft en del brudar som velat prova detta, mot slutet gillade jag det, men då ska det vara ett finger utan jävla naglar.
Citera
2011-02-08, 21:02
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkRapunzel
Att vara homo-/bi-/heterosexuell ser inte jag som ett val i sig. Däremot att vara aktiv i sin sexuella läggning är ett val. På samma sätt som man kan välja att leva i celibat som heterosexuell kan man göra det vilken läggning man än har.

Har ni tänkt tanken på att leva i celibat pga att eran sexuella läggning inte alltid varit accepterad?
Jag hade nog kunnat klara mig rätt bra i celibat om nöden krävt det, svårare hade det varit att behöva gifta sig och låtsats som om jag uppskattade en kvinna. Har inget emot personer som inte gillar min läggning, i vissa fall kan jag till och med uppskatta det då jag tycker att det är ett sundhetstecken att ifrågasätta. I synnerhet i en tid då media, skola och politiker ska vara så överdrivet progressiva.
Senast redigerad av SonneHagal 2011-02-08 kl. 21:06.
Citera
2011-02-08, 21:11
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkRapunzel
a) javisst. jag intalade mig länge i min ungdom att jag var asexuell, vilket väl är en variant av det du frågar om.
b) jag tycker oftast att de är slöseri med tid i den mån jag måste ha med dem att göra, förutsatt att de får tillfälle att vädra sina åsikter. ibland tycker jag att de är underhållande och driver med dem. om de blir våldsamma tycker jag förstås att de utgör ett hot och börjar leta efter utgången.
i övrigt får de gärna ha homofientliga åsikter för min del.
Citera
2011-02-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
b) jag tycker oftast att de är slöseri med tid i den mån jag måste ha med dem att göra, förutsatt att de får tillfälle att vädra sina åsikter. ibland tycker jag att de är underhållande och driver med dem. om de blir våldsamma tycker jag förstås att de utgör ett hot och börjar leta efter utgången.
i övrigt får de gärna ha homofientliga åsikter för min del.

Händer det ofta att du råkar ut för homofoba personer? Det har endast hänt mig en gång, och då kan jag ändå var rätt provocerande och ragga på straighta killar på uteställen etc...
Citera
2011-02-08, 21:16
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DialM
...kan jag ändå var rätt provocerande och ragga på straighta killar på uteställen etc...
Funkar det, får du napp ibland?
Citera
2011-02-08, 21:16
Medlem
Underhållande tråd, både frågorna och svaren
Speciellt för mig som är bi och ser det lite från "båda" håll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem