2013-01-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMedication
Erfarenheter av att flirta med killar i eran vardag? Känns som det är rätt väg att gå men personligen har jag inte haft balls till det, än så länge.

Det där är nog väldigt individuellt men bögar flirtar nog främst på "bögorienterade" platser. Historiskt har det väl gått rykten om parker, bastuklubbar, offentliga toaletter osv men det var nog innan internet fanns.

Själv kan jag ta illa upp om folk som jag även känner lite halvt väl börjar flirta med en som smekningar på armen och ryggen i offentliga miljöer och det gäller båda könen. Fysisk berörning har jag inget emot men den ska inte vara sexuellt laddad.

Sedan är det ganska så svårt faktiskt att avgöra om någon bara flirtar eller är vänlig så därför flirtar jag nästan bara på nätet då alla är ute efter ungefär samma sak.
Citera
2013-01-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det där är nog väldigt individuellt men bögar flirtar nog främst på "bögorienterade" platser. Historiskt har det väl gått rykten om parker, bastuklubbar, offentliga toaletter osv men det var nog innan internet fanns.

Själv kan jag ta illa upp om folk som jag även känner lite halvt väl börjar flirta med en som smekningar på armen och ryggen i offentliga miljöer och det gäller båda könen. Fysisk berörning har jag inget emot men den ska inte vara sexuellt laddad.

Sedan är det ganska så svårt faktiskt att avgöra om någon bara flirtar eller är vänlig så därför flirtar jag nästan bara på nätet då alla är ute efter ungefär samma sak.

Kan definitivt relatera till det du säger. Grejen är att det känns dumt att gå miste om intressanta upplevelser bara för att man är för skraj för att göra något eller låter sig hindras av att det skulle kunna bli en pinsam situation. Personligen hanterar jag det genom att inte göra ett skit och låta livet glida förbi, men det vore intressant att höra om någon här gör annorlunda.
Citera
2013-01-07, 21:52
Medlem
W..Dempss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMedication
Erfarenheter av att flirta med killar i eran vardag? Känns som det är rätt väg att gå men personligen har jag inte haft balls till det, än så länge.

Min gaydar är usel, om det inte är någon som är väldigt uppenbar med det. Och med uppenbar menar jag inte nödvändigtsvis fjollig, men någon som berättar om sin läggning. Har chansat några gånger genom att vara extra charmig, eller visa upp min kropp(om det funnits en ursäkt, typ alla är fulla) mot de jag är intresserad av. Fungerar ibland, och ibland inte. Straighta killar brukar inte fatta att jag stöter på dem, för jag har nog aldrig varit den killen som setts som gay. Jag gillar bilar och sport, och är större än de flesta.

Men jag är avundsjuk på alla straighta som kan gå runt och stöta på varandra helt utan att någon tycker det är fel. Vi gays har pride, heteros kan göra det överallt, hela tiden.

Gillar inte gayställen i Sverige. Alla är så likriktade. Har aldrig känt mig hemma i bögvärlden. Jag uppskattar verkligen vad de som stod vid barrikaderna i stonewall gjorde, men har aldrig känt mig riktigt delaktig. Som tur är finns det många bögar som är precis som mig, men vi smälter in för bra för att synas. Tänk på det när du är intresserad av någon. Även den du sist tänker dig skulle vara gay kan vara det. Inkluderar de som har tjej, många inklusive mig har utnyttjat det täckta könet för att ha ett straight alibi.
Senast redigerad av W..Demps 2013-01-07 kl. 21:54.
Citera
2013-01-07, 21:57
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W..Demps
Min gaydar är usel, om det inte är någon som är väldigt uppenbar med det. Och med uppenbar menar jag inte nödvändigtsvis fjollig, men någon som berättar om sin läggning. Har chansat några gånger genom att vara extra charmig, eller visa upp min kropp(om det funnits en ursäkt, typ alla är fulla) mot de jag är intresserad av. Fungerar ibland, och ibland inte. Straighta killar brukar inte fatta att jag stöter på dem, för jag har nog aldrig varit den killen som setts som gay. Jag gillar bilar och sport, och är större än de flesta.

Men jag är avundsjuk på alla straighta som kan gå runt och stöta på varandra helt utan att någon tycker det är fel. Vi gays har pride, heteros kan göra det överallt, hela tiden.

Gillar inte gayställen i Sverige. Alla är så likriktade. Har aldrig känt mig hemma i bögvärlden. Jag uppskattar verkligen vad de som stod vid barrikaderna i stonewall gjorde, men har aldrig känt mig riktigt delaktig. Som tur är finns det många bögar som är precis som mig, men vi smälter in för bra för att synas. Tänk på det när du är intresserad av någon. Även den du sist tänker dig skulle vara gay kan vara det. Inkluderar de som har tjej, många inklusive mig har utnyttjat det täckta könet för att ha ett straight alibi.

Vad menar du med att ni bögar har pride och att straighta kan göra det överallt? Vem säger att straighta taffsar på allt och alla när som helst?
Citera
2013-01-07, 22:24
Medlem
W..Dempss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vad menar du med att ni bögar har pride och att straighta kan göra det överallt? Vem säger att straighta taffsar på allt och alla när som helst?

Klart det inte är så, men nästan. Utbudet är större för straighta av naturliga skäl. Fler utställen, risken att du stöter på någon som inte är intresserad av könet du tillhör minskar, konsekvenserna av att stöta på fel person är antagligen mindre. Sen tycker jag straighta tjejer kan vara rätt rowdy. Deras enda nackdel är att de kan få en horstämpel. Annars kan de ju stöta på allt och alla utan att någon klagar. Finns ju få killar som blir upprörda när en tjej stöter på dem, spec om hon ser bra ut. Men desto fler som blir illa till mods när en snubbe stöter på dem. För att inte tala om alla som direkt tror att jag är intresserad av dem när de får veta att jag spelar på andra laget.
Citera
2013-01-07, 23:05
Medlem
Qarabags avatar
Jag läste den senaste frågan och tänkte att jag BORDE våga ragga ute i "vanliga livet". Jag menar, vad kan gå snett egentligen? Ändå sumpade jag två uppenbara chanser i helgen. Fan.
Citera
2013-01-08, 00:37
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W..Demps
Klart det inte är så, men nästan. Utbudet är större för straighta av naturliga skäl. Fler utställen, risken att du stöter på någon som inte är intresserad av könet du tillhör minskar, konsekvenserna av att stöta på fel person är antagligen mindre. Sen tycker jag straighta tjejer kan vara rätt rowdy. Deras enda nackdel är att de kan få en horstämpel. Annars kan de ju stöta på allt och alla utan att någon klagar. Finns ju få killar som blir upprörda när en tjej stöter på dem, spec om hon ser bra ut. Men desto fler som blir illa till mods när en snubbe stöter på dem. För att inte tala om alla som direkt tror att jag är intresserad av dem när de får veta att jag spelar på andra laget.

Jo jag förstår din poäng här men varför finns Pride för egentligen? Tror du te.x att vi straighta klär ut oss som andra julgranar och annat diverse på stan i stora parader? Bara för att vi är straighta?
Citera
2013-01-08, 00:44
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbler
Brukar ni spana in killar i dusch och bastu på gym eller badhus?

Skulle du spana in andra om du duschade med tjejerna? Givetvis så skulle du det. Där har du svaret.

Deras sexualitet är inte annorlunda än andras. De är inga "aliens".
Senast redigerad av TheBurden 2013-01-08 kl. 00:51.
Citera
2013-01-08, 00:51
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honesttogod
hur trötta är ni på att det är en issue vilket kön den ni knullar med har?
folk borde inte bry sig om såna saker

Damn right!

Vad två homosexuella män gör tillsammans i sitt sovrum borde inte vara ett problem för någon annan.
Citera
2013-01-08, 01:41
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jo jag förstår din poäng här men varför finns Pride för egentligen? Tror du te.x att vi straighta klär ut oss som andra julgranar och annat diverse på stan i stora parader? Bara för att vi är straighta?
Jag hatar att behöva bli en som tar upp genus och som nämner det heteronormativa samhället och allt det där, men det har en poäng.
Det är som när man får reda på att folk faktiskt är så puckade att de vill turista i Sverige! Jag menar, hur fan tänker dom! Det finns ju inget kul att göra i Sverige! Åka och titta på fornlämningar som är så kul.. Men när vi reser ut till exotiska ställen så tänker de troligen likadant om oss. Hur kan vi tycka att palmer är något spännande när det är något de har överallt, men att en ek eller ett bok träd är riktigt vacker och fantastiskt för någon annan?
Varför spökar folk ut sig och har Hammarkullekarnevalen? Tror de att svenskar spökar ut sig sådär hela året runt och har stora parader?

När folk nämner Pride så känns det som att de enbart tänker på Paraden med alla halvnakna tränade killar som hoppar runt på lastbilsflak. Det är det absolut inte! Det är workshops, samtal, debatter, föreläsningar, utställningar och en massa annat. Du kan ju kika i programmet för Pride 2012.

Ur den vinkeln, se det som att Pride är ett sätt för bögar, flator, bin, transor, med flera, att få känna sig mainstream för ett par dagar. För en gångs skull är det deras läggningar som hela tiden syns överallt och är normen. Allt annat handlar oftast om heterosexuella förhållanden. Varför ska till exempel homosexuella ha svårare att adoptera än heterosexuella? Varför ska ett lesbiskt par behöva betala mer för insemination än ett heterosexuellt par? Barnbidrag, med mera. Det är sällan det automatiskt inkluderas homosexuella förhållanden. Man tänker automatiskt en mamma, pappa och ett barn, alternativt en ensamstående mamma eller pappa, men när tänkte du spontant "Det här blir bra för samkönade familjer med barn!"?

När heterosexuella går ut och raggar tänker de sällan på om den andre är homo, bi eller hetero. De bara kör på. Dock måste HBTQ-personer tänka på sånt. Du kan ju läsa runt lite på Flashback, eller till och med här i tråden, hur killar beskriver sina traumatiska upplevelser när en kille har raggat på dom! Tänk om heterosexuella var tvugna att försöka läsa av de andres sinnesstämning innan de ens började! "Kan den här personen vara hetero eller bi / homo? Och om personen är hetero, kommer jag få en käftsmäll eller kommer han garva och snällt säga 'Tack men Nej tack!'. Vågar jag ta risken?"

Tänk att det var lika suspekt att ha keps på sig som vad en del anser att homosexualitet är. Om du har keps på dig på stan så vänder sig folk om, viskar och pekar. De kanske säger det lite sådär för högt, tyst nog att vara en viskning men ändå högt nog för att du tydligt ska höra vad de tycker om saken. Det är inte normalt. Det borde inte vara tillåtet att ha keps..! Men du gillar att ha keps. Du tycker att är en del av din stil och identitet och därför vill du ha keps på dig. Du har nu ett val:
Antingen får du stå ut med att folk stirrar, pekar, ser ogillande på dig och kanske ropar fula ord. Kanske till och med råkar slå ner dig för att du är så konstig som har keps på dig! Eller så tar du av dig din keps och bara har den på dig hemma när ingen ser, eller bara när dina vänner är där. De som accepterar dig för vem du är och inte för att du väljer att ha keps på dig.

Tänk dig så att för en vecka om året så får du ha keps på dig! Du får glatt gå ut med din keps på huvudet, kanske till och med sådär extra provocerande och ha den bakofram! Du får umgås med en massa andra som gillar att ha keps på sig, ni får prata om vart man kan gå ut med keps utan att någon tittar snett på er, om det finns en grupp som brukar träffas och bara umgås och ha keps på sig! Kanske prata om olika modeller och märken!

Tänk dig nu att istället för keps som är konstigt så är det att en man vill ha på sig kvinnokläder. Som gillar att klä ut sig som kvinna med kläder, smink och peruk.
Om du gick fram till kassan på ICA och ser en 50årig transvestit (transa =/= dragqueen, bara för att klargöra) som registrerar dina varor och som du sedan betalar, nog fasen hade du reagerat. Du hade inte betett dig som om det var en "vanlig" man eller kvinna som satt där! Du hade troligen tittat lite, kanske till och med kännt dig illa till mods.

Det är DET Pride betyder för många. Att få vara den man är utan att känna att folk tittar konstigt.
Senast redigerad av Ferdawoon 2013-01-08 kl. 02:02.
Citera
2013-01-08, 20:55
Medlem
Många bögar skriver att de har knullat tjejer också.
Heterosexuella killar blir oftast äcklade bara av tanken att knulla en annan kille.
Så är bögar ofta mer bisexuella än heterosexuella?
Känns det äckligt för några att tänka på nakna tjejer?
Citera
2013-01-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhojtan
Många bögar skriver att de har knullat tjejer också.
Heterosexuella killar blir oftast äcklade bara av tanken att knulla en annan kille.
Så är bögar ofta mer bisexuella än heterosexuella?
Känns det äckligt för några att tänka på nakna tjejer?
Läste nånstans häromdagen att bögar/bi/whatever tenderar att föredra killsex ofta p.ga att det inte blir några känslor inblandade då.

Skiftar säkert individ mellan individ men det ligger något i det. Känslobanden som naturligt gör att hanen/honan stannar vid sin partner för att det ska ge så bra förutsättningar för avelkomman är ju inte orimligt att de saknas,

och jag kan inte inbilla mig att någon vuxen sexuell människa tycker det är äckligt med kvinnor som har sex eller är nakna. Det är något universiellt vackert med kvinnliga varelser.
Senast redigerad av litenfisk 2013-01-08 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in