2011-02-23, 17:42
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanna-nanna
Men det borde alltid finnas en majoritet som är på ett visst sätt. Som exempel; Hur många av de homosexuella paren gillar att pussa i varandras knäveck? Svaret på den frågan kommer säkert vara en väldigt liten andel. Okej, då kan vi stryka det från listan som "vanligt". Medan man på detta sätt bör kunna anamma vad vanligast förekommande är. För alla som är homos bör väl veta vad andra gillar? Eller kör alla bara sin grej utan att ha någon riktpunkt? Nej det låter för flummigt och det skulle leda till segregering inom den homosexuella kulturen och subkulturer som inte ens är enkelt för er att förstå sig på alltid? Och om ni går på en gayklubb, så kan det alltså bli så att olika gaykulturer fräffas, vilket från början ser ut att kunna vara ett positivt möte, men som sedan övergår till att de inte alls passar pga de håller sig i sin del av homosexualitetens rum? Nu märker jag att frågan börjar bli lite luddig för mitt eget bästa, men någon kanske förstår frågeformuleringen trots det. Alltså: Vad är vanligast förekommande bland guy on guy? Nu kanske svaret kommer igen, att det inte går att generalisera mot mitt förtret.
det går säkert att via studier komma fram till vilka beteenden som är vanligare än andra, men när du frågar om analsex kan iaf jag inte berätta om så mycket mer än personliga erfarenheter. jag har inte så mkt insyn i vad folk håller på med i allmänhet. däremot har jag förstås hört både ett och annat av bögbekanta och den enda slutsatsen jag kan dra ur det underlaget är att folks preferenser är väldigt individuella. det kan vara bra att bära i minnet att många homosexuella har utvecklat sina preferenser utan att kunna finna ledning hos en majoritetskultur som dikterar åt dem vad som är bra och dåligt.
edit: och förstås är många inspirerade av den porr de sett. en komisk bieffekt av detta har jag märkt när jag haft sex med okända som pratat amerikanska under själva knullandet, och efteråt har jag då pratat vidare med dem på engelska tills jag märkt av deras danska/svenska/tyska accent, varpå iaf jag tyckt att det hela blivit lite krångligt att hantera.

Citat:
Är det fler som är takers än givers eller vice versa? Finns någon statistik alls?
statistik tror jag inte finns. men jag har noterat att det ofta gnälls från passiva killars håll att det är för få som är aktiva. jag tror dock mer att det handlar om en bitter generalisering av deras egna erfarenheter än ngt slags påvisbar sanning.

Citat:
Hur kommer det sig att vissa homosexuella har sex med heterosexuella killar? Är det inte så då att ni har sex med en homosexuell kille som påstår sig gå under benämningen heterosexuell bara? Det känns lite som att vi heteros skulle gilla att ständigt vara med tjejer som är oskulder vilket de flesta vet inte är det optimalt, då det finns en stelhet och oerfarenhet som inte är speciellt tändande.
frågan har besvarats av bl.a. mig längre upp i tråden. klicka på mitt användarnamn för att se de inlägg jag gjort.
Senast redigerad av kissflickan 2011-02-23 kl. 18:13.
Citera
2011-02-23, 19:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Kanske en märklig fråga men...känner ni er ibland som infiltratörer?
Alltså, ni är ute på krogen, ser en snygg kille och glider fram och börjar flörta.
Han är lite halvpackad och tar det bara som nån snubbe som ville snacka lite innan raggandet på brudarna går igång på allvar medan ni vet sanningen...

Hur man än ser på det så vet kan jag ju bara gå till mig själv som nästan fånigt hetero att jag enbart skulle bli förvånad om en kille stötte på mig; inte för att jag skulle bli kränkt eller så, utan bara för att jag inte tänker på killar på det viset.
Citera
2011-02-23, 19:26
Medlem
När det gäller en äggstvillingar blir båda
Homo då?
Citera
2011-02-23, 19:41
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Alltså, ni är ute på krogen, ser en snygg kille och glider fram och börjar flörta.
Han är lite halvpackad och tar det bara som nån snubbe som ville snacka lite innan raggandet på brudarna går igång på allvar medan ni vet sanningen...
nja, nä, jag har liksom ingen större agenda än att jag vill knulla, så infiltratörsliknelsen beskriver inte riktigt min upplevelse av det hela. jag förmodar att jag kanske upplever scenariot ovan annorlunda än en heterotjej som stöter på en heterokille i motsvarande situation, eftersom det typiskt sett är socialt mindre jobbigt för henne att bli dissad, men så värst stor är nog skillnaden inte ändå. jag letar efter tecken på nyfikenhet/intresse. ser jag inte dem drar jag igen om jag inte är vråltänd på personen ifråga.
Citera
2011-02-23, 20:33
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
nu är det jag som måste fråga bögen: det här är första gången jag ser en bög använda uttrycket "förspel". är det vanligt i dina kretsar? jag har aldrig använt det och aldrig hört det bland bögar och flator. jag trodde det var ett hetero-uttryck i paritet med "petting".
Hmm det är väl kanske bara jag som har ett väldigt vitt (vidt?) begrepp för "förspel".
Jag är den som, om jag har någon jag är ihop med, kanske är lite väl klängig. Jag gillar att pilla den andra i håret, smeka ryggen, eller liknande. Alternativt att bara jobba på att kåta upp den andra. Jag ser det inte nödvändigtvis som petting, det heteropar gör just för att få igång tjejen så hon blir våt (eller vad det nu ska vara bra för). Det där som är "sex" utan att ta av kläderna. Hångla, blickar, smek, gnida sig lite mot varandra, osv.
Citera
2011-02-23, 20:39
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Hmm det är väl kanske bara jag som har ett väldigt vitt (vidt?) begrepp för "förspel".
Jag är den som, om jag har någon jag är ihop med, kanske är lite väl klängig. Jag gillar att pilla den andra i håret, smeka ryggen, eller liknande. Alternativt att bara jobba på att kåta upp den andra.
jo jag känner igen det där, har bara aldrig kopplat det till "förspel". jag trodde "förspel" betydde allt man ägnar sig åt innan det är dags för huvudattraktionen (missionären).

edit: det kanske är dags att någon startar en "jag är heterosexuell, ställ frågor" så att man får klarhet i alla de där mysterierna.
Senast redigerad av kissflickan 2011-02-23 kl. 20:48.
Citera
2011-02-23, 20:41
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
När det gäller en äggstvillingar blir båda
Homo då?

Nej.
Jag minns inte om det är samma % som för befolkningen i övrigt, eller om det ändå var en förhöjd chans att båda var homo, men nej. Enäggstvilingar är inte garanterade att båda har samma läggning.
Finns säkert en hel del studier som säger annat, men det här är vad jag hört.
Citera
2011-02-23, 21:11
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
jo jag känner igen det där, har bara aldrig kopplat det till "förspel". jag trodde "förspel" betydde allt man ägnar sig åt innan det är dags för...
Jo, jag tror jag är smittad av heteroversionen kombinerat med vad sexinformatörer säger i TV, att förspel även är småflörtandet under hela dagen, och att det inte behöver involvera könsorgan eller liknande.
Citat:
huvudattraktionen (missionären)
Jag tror det rätta internet-uttrycket är "I lol'd"! =D

Citat:
edit: det kanske är dags att någon startar en "jag är heterosexuell, ställ frågor" så att man får klarhet i alla de där mysterierna.
Det vore faktiskt inte en särskilt dålig idé!
Citera
2011-02-23, 21:56
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
1.
Varför verkar det inte som att någon vill generalisera den homosexuella bilden? Är det för att homosexualitet är så koplext uttryck för något som egentligen bara är en motpol till det "normala" så det helt enkelt inte går? Homosexualitet är i detta fall som vi pratar om nu, killar som gillar killar. Men det borde alltid finnas en majoritet som är på ett visst sätt. Som exempel; Hur många av de homosexuella paren gillar att pussa i varandras knäveck? Svaret på den frågan kommer säkert vara en väldigt liten andel. Okej, då kan vi stryka det från listan som "vanligt". Medan man på detta sätt bör kunna anamma vad vanligast förekommande är. För alla som är homos bör väl veta vad andra gillar? Eller kör alla bara sin grej utan att ha någon riktpunkt? Nej det låter för flummigt och det skulle leda till segregering inom den homosexuella kulturen och subkulturer som inte ens är enkelt för er att förstå sig på alltid? Och om ni går på en gayklubb, så kan det alltså bli så att olika gaykulturer fräffas, vilket från början ser ut att kunna vara ett positivt möte, men som sedan övergår till att de inte alls passar pga de håller sig i sin del av homosexualitetens rum? Nu märker jag att frågan börjar bli lite luddig för mitt eget bästa, men någon kanske förstår frågeformuleringen trots det. Alltså: Vad är vanligast förekommande bland guy on guy? Nu kanske svaret kommer igen, att det inte går att generalisera mot mitt förtret.
Alltså, det är lite problemet. Eller ja, "problem". Det är som att säga att alla tjejer anser att porr är förnedrande för kvinnor eller att alla anser att porr bara är ett tecken på kvinnans totala frigörelse.
Lite som att säga att kristna är på ett sätt när det egentligen finns en väldans massa olika fragmenteringar inom den kristna rörelsen som alla tror olika och långt ifrån alla är vänner med alla.
Det finns tex vissa som är fjollor och tycker att de som är "vanliga" bögar (jag inser värdeladdningen med at säga "vanlig" men jag menar de personer som är som vem som helst och som inte direkt sticker ut från alla andra personer) är det tråkigaste som finns och att de bara försöker passa in i heteronormativiteten och att de försöker vara heteron. Det finns "vanliga" bögar som skyller på fjollorna att de jobbar på att vara annorlunda och speciella och att skilja sig från mängden. Och så vidare.. Det finns de som tycker att transor är creepy och äckliga medans de som tycker att transor är bland det mest spännande som finns. Det finns de som anser att transor är fel med att Dragqueens är roliga. Du verkar vilja tro att det finns någon form av konsesus om vad som är "rätt" och vad som är "fel", eller vad som anses vara bra eller dåligt, eller något liknande. Så är inte fallet. Som Kissflickan säger så har icke-hetero personer inte samma krav eller samma lista över hur saker ska vara. Heteron har det rätt utstakat. Ni ska dejta lite, hitta en flicka / pojke att stadga er med, skaffa barn, uppfostra dessa och sedan börjar allt om. Icke-straighta har inte nödvändigtvis samma ekorrhjul. Många har insett att det där inte appliceras på dom och de undrar då lite "vad ska jag göra istället" och det är därför lite friare vad som förväntas av än och hur man ska vara.

Om jag förstått din fråga så skule jag vilja besvara den med: Bögar är som alla andra killar, bortsett från att vi tänder på killar istället för tjejer. Våra personliga tankar och läggningar är likadana som de heteron har, men att de anpassats lite efter den värld vi lever i, vilket är samma värld som heterokillar lever i, men med vissa skillnader.
Jag skulle kunna rekommendera det hr YouTube klippet: http://www.youtube.com/watch?v=tsjOlsG9ZG4

Citat:
2.
Är det fler som är takers än givers eller vice versa? Finns någon statistik alls?
Som jag sa innan, och som Kissflickan sagt, jag vet inte om det är en skröna, men jag har hört att det är fler som föredrar att vara passiva än som är aktiva.

Citat:
3.
Hur kommer det sig att vissa homosexuella har sex med heterosexuella killar? Är det inte så då att ni har sex med en homosexuell kille som påstår sig gå under benämningen heterosexuell bara? Det känns lite som att vi heteros skulle gilla att ständigt vara med tjejer som är oskulder vilket de flesta vet inte är det optimalt, då det finns en stelhet och oerfarenhet som inte är speciellt tändande.
Jag ska se om jag hittar ett till YouTube klipp av en person jag brukar lyssna på lite då och då. Han är filmare inom gayporren och brukar svara på lite frågor han får in. I ett klipp tar han upp en som anser sig tända mest på heterokillar och han anser att de snarare har nått psykiskt problem än en läggning.

Jag vet att jag tänder på heterokillar, dels för att jag nog intalar mig att för att vara bög måste man vara den där überfjollan på bögställena och jag vill varken vara sådan eller att min framtida pojkvän ska vara sådan, och därför raggar på de som är som jag vill att de ska vara.
Dels för att jag har självförtroende issues och känner att om jag misslyckas med att ragga upp en heterokille så är det inte för att jag är för ful, för fet, för liten kuk, för blek, för dålig klädstil eller något annat, utan just för att jag är kille, och det är av någon anledning lättare att ta. De gånger jag har varit i närheten av andra bögar har jag genast blivit väldigt självmedveten och tycker att "Fan, han kan ju få vem som helst, han skulle aldrig vilja ha mig!" och känner mina tillkortakommanden lite väl mycket.
Dels gör jag det också för att det är mindre chans att någon av mina ex eller nån bögkompis strulat med honom om han är hetero.. Det är faktiskt inte särskilt kul att vara buksvåger med allt och alla och Nej, alla bögar knullar inte runt, troligen inte mer än killar över lag, men det är nått issue jag har och det har hänt alldeles för många gånger attjag får reda på att en kompis tidigare strulat med ett ex till mig..
Citera
2011-02-23, 22:04
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Är förvånad över att du inte tog upp exemplet med omklädningsrummet som annars är så vanligt
Men eftersom jag tog upp det själv så kan jag nämna att jag i duschen efter gymnasiegympan fått kommentaren av en kille att han tog det lite som en förolämpning att jag inte fick stånd av att kolla på honom.

Men, om du nappar och vill svara, varför vänder sig så många killar när det kommer in en bög i omklädningsrummet? Alltså, väner ryggen till. Det brukar ofta vara samma personer som faktiskt tror att man absolut inte ska tappa en tvål i samma dusch som en bög för då är han där och sätter på dig. Vore det inte bättre att vända framsidan mot honom isf? Dels så är ju röven mot väggen och jag intalar mig att fler småhomofoba killar skulle uppskatta en suprise-avsugning än en suprise-påsättning!

Krog-exmplet tror jag inte jag tänkt på innan faktiskt. Det gör nog det hela lite mer spännande om jag går ut nån gång! Att leka lite undercover spionagent! Sedan är jag inte rätt person att kommentera tror jag eftersom jag verkligen aldrig går ut för att ragga och är usel på alla former av signalering.
Citera
2011-02-24, 00:09
Medlem
Det här var ju både underhållande och lärorikt.

1.
Jag minns att vi var ett grabbgäng under gymnasiet, 4 st totalt som gick i samma klass och umgicks på fritiden. Under 1a året så kom en av mina vänner ut som homosexuell. Jag vill minnas att HAN dessvärre var den som började dra sig undan oss andra utan att vi på något sätt sagt något ont om läggningen, utan tvärtom stöttat honom för att han var ärlig. Jag minns att vi skrattade osäkert vid tillfället som han berättade men inte alls i negativ form. Har ni gjort något liknande? Dvs att det är ni som drar er undan i risk för att det skulle vara skamligt inför vännerna?

2.
Det verkar onekligen som ni tolererar ett helt annat leverne i form av monogami om man ska tolka de som skrivits hittills? Hur kommer det sig? Är det så att den delen av moralen i samhället är annan för att man träffar någon av samma kön? Jag tycker tankesättet bör vara samma som i heterosexuella äktenskap. Dvs att monogami är något man eftersträvar och allt utöver det är ren och skär otrohet och är inte tillåtet inom normen.

3.
Tidigare har jag velat generalisera, men nu frågar jag individuellt. Vilken eller vilka andra grupper inom homosexuella är den ni stör er på mest. Nu kan inte jag alla olika indelningar, eller om det ens finns indelningar. Men jag kan ju tro att fjollbögar kan vara en, lack/läder, sådana som inte sticker ut i mängden, transor kanske. Vad vet jag, men vilka kan just du störa dig mest på och finns det tydliga motsättningar inom homosexualiteten där vissa grupperingar inte gillar varandra?

4.
Om ni träffas på en krog och bestämmer er för att gå hem med varandra, hur kommer man in på frågan om vem som gillar att vara aktiv och passiv om man ska använda era uttryck. Finns det någon kod för det eller är det raka ord som gäller. Typ; "ja, om vi ska gå hem och dricka ett glas vin nu så är jag passiv rökare så du vet.." Erkännas att jag tycker giver / taker är mer målande ord och därmed lite mer underhållande.
Citera
2011-02-24, 01:04
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Har ni gjort något liknande? Dvs att det är ni som drar er undan i risk för att det skulle vara skamligt inför vännerna?
absolut. det var inte lätt att komma ut (i mitt fall på stenåldern). jag tror absolut att jag uppvisade neuroser av det slag du beskriver och många fler.

Citat:
Det verkar onekligen som ni tolererar ett helt annat leverne i form av monogami om man ska tolka de som skrivits hittills? Hur kommer det sig? Är det så att den delen av moralen i samhället är annan för att man träffar någon av samma kön? Jag tycker tankesättet bör vara samma som i heterosexuella äktenskap. Dvs att monogami är något man eftersträvar och allt utöver det är ren och skär otrohet och är inte tillåtet inom normen.
polygami bland bögar är numera old school, men då det är där jag hör hemma kan jag kanske svara. min hypotes, efter att jag tagit del av heterosexuell filosofi här på flashback, är att bögar skiljer sig från heteromän i det att vi inte tror att våra partners/pojkvänner/makar/knull är essentiellt annorlunda i huvudet i vi. alltså tycker vi inte att det är konstigt att de emellanåt blir kåta på andra än den de har förlovat sig med och tar det inte personligt.
Citat:
Tidigare har jag velat generalisera, men nu frågar jag individuellt. Vilken eller vilka andra grupper inom homosexuella är den ni stör er på mest. Nu kan inte jag alla olika indelningar, eller om det ens finns indelningar. Men jag kan ju tro att fjollbögar kan vara en, lack/läder, sådana som inte sticker ut i mängden, transor kanske. Vad vet jag, men vilka kan just du störa dig mest på och finns det tydliga motsättningar inom homosexualiteten där vissa grupperingar inte gillar varandra?
jag stör mig mest på bögar som jamsar med i den nyvunna toleransen från heterosexuella och gör allt för att behaga sina forna plågoandar. det äckligaste är den nya strävan från böghåll att försöka leva så svenssonmässigt det bara går. det väcker en obeveklig vrede i mig som jag inte kan förklara.
Citat:
Om ni träffas på en krog och bestämmer er för att gå hem med varandra, hur kommer man in på frågan om vem som gillar att vara aktiv och passiv om man ska använda era uttryck. Finns det någon kod för det eller är det raka ord som gäller. Typ; "ja, om vi ska gå hem och dricka ett glas vin nu så är jag passiv rökare så du vet.." Erkännas att jag tycker giver / taker är mer målande ord och därmed lite mer underhållande.
jag står fast vid mitt tidigare svar: det ger sig när det väl är så dags. på en läderklubb eller sauna är det emellertid andra koder som gäller, förstås, eftersom man där inte ens bryr sig om att gå hem till varann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in