2011-02-23, 17:42
Citat:
det går säkert att via studier komma fram till vilka beteenden som är vanligare än andra, men när du frågar om analsex kan iaf jag inte berätta om så mycket mer än personliga erfarenheter. jag har inte så mkt insyn i vad folk håller på med i allmänhet. däremot har jag förstås hört både ett och annat av bögbekanta och den enda slutsatsen jag kan dra ur det underlaget är att folks preferenser är väldigt individuella. det kan vara bra att bära i minnet att många homosexuella har utvecklat sina preferenser utan att kunna finna ledning hos en majoritetskultur som dikterar åt dem vad som är bra och dåligt.
Ursprungligen postat av johanna-nanna
Men det borde alltid finnas en majoritet som är på ett visst sätt. Som exempel; Hur många av de homosexuella paren gillar att pussa i varandras knäveck? Svaret på den frågan kommer säkert vara en väldigt liten andel. Okej, då kan vi stryka det från listan som "vanligt". Medan man på detta sätt bör kunna anamma vad vanligast förekommande är. För alla som är homos bör väl veta vad andra gillar? Eller kör alla bara sin grej utan att ha någon riktpunkt? Nej det låter för flummigt och det skulle leda till segregering inom den homosexuella kulturen och subkulturer som inte ens är enkelt för er att förstå sig på alltid? Och om ni går på en gayklubb, så kan det alltså bli så att olika gaykulturer fräffas, vilket från början ser ut att kunna vara ett positivt möte, men som sedan övergår till att de inte alls passar pga de håller sig i sin del av homosexualitetens rum? Nu märker jag att frågan börjar bli lite luddig för mitt eget bästa, men någon kanske förstår frågeformuleringen trots det. Alltså: Vad är vanligast förekommande bland guy on guy? Nu kanske svaret kommer igen, att det inte går att generalisera mot mitt förtret.
edit: och förstås är många inspirerade av den porr de sett. en komisk bieffekt av detta har jag märkt när jag haft sex med okända som pratat amerikanska under själva knullandet, och efteråt har jag då pratat vidare med dem på engelska tills jag märkt av deras danska/svenska/tyska accent, varpå iaf jag tyckt att det hela blivit lite krångligt att hantera.
Citat:
statistik tror jag inte finns. men jag har noterat att det ofta gnälls från passiva killars håll att det är för få som är aktiva. jag tror dock mer att det handlar om en bitter generalisering av deras egna erfarenheter än ngt slags påvisbar sanning.
Är det fler som är takers än givers eller vice versa? Finns någon statistik alls?
Citat:
frågan har besvarats av bl.a. mig längre upp i tråden. klicka på mitt användarnamn för att se de inlägg jag gjort.
Hur kommer det sig att vissa homosexuella har sex med heterosexuella killar? Är det inte så då att ni har sex med en homosexuell kille som påstår sig gå under benämningen heterosexuell bara? Det känns lite som att vi heteros skulle gilla att ständigt vara med tjejer som är oskulder vilket de flesta vet inte är det optimalt, då det finns en stelhet och oerfarenhet som inte är speciellt tändande.
Senast redigerad av kissflickan 2011-02-23 kl. 18:13.
Senast redigerad av kissflickan 2011-02-23 kl. 18:13.