2011-11-23, 09:18
Medlem
Pimpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisopos
Lite vl enkelt lille vn. Om personen i frga har ambitioner och vill ngot med livet tror jag inte en blaffig ddskalle p armen frmjar karriren. En person som bde vill gra karrir och har lite innanfr pannbenet gr inte ngot s oklokt. Det r ju arbetsgivaren som har personens karrir i sina hnder inte tvrtom. Undantaget om man startar eget men d ska man g till banken.

r det vanligt att folk klr sig i ribbade linnet eller dylikt nr de sker era eftertraktade jobb eller?
Citera
2011-11-23, 09:28
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Rder det numera konsensus bland folk i ldersgruppen 15-40 r att en s kallad gaddning r ngot otroligt elegant och i hgsta grad efterstrvansvrt? r det verkligen s illa stllt i dagens samhlle? Hur har det kunna bli shr och vad r det som driver folk att freviga ett kladd som gr under den sknskrivande benmningen "kroppsutsmyckning"? Som dessutom endast blir fulare med ren. r det ett behov av uppmrksamhet? Rop efter krlek? Eller r det s enkelt att folk har fr mycket fritid och fr lite verkliga problem att fokusera p?

Nu kanske jag lter som en gammal stofil, vilket jag ej r men kan absolut inte frst resonemanget bakom dessa tatueringar. Mn frsker via blck se lite tuffare ut och kvinnor, ja de vet jag inte vad de frsker stadkomma.

Jag kan frst att man kan tycka det ser lite hftigt ut som kille i 18 rs ldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet mste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misr s det skriker om det. Fr att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen nr dessa blir ldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk frortskrring och tysk ravepartytant.

S finns det ngot hopp eller kommer den blckfrgade hippiedansen ned i avgrunden fortstta?

Nu kommer jag skert kasta glas i stenhus, eftersom jag drar alla som inte gillar tatueringar ver en kant, men det bryr jag mig inte om.

Vill brja med att sga att jag har ett bra betalt jobb, jag har ett bra socialt liv, flickvn, bra boende etc. Allts r inte i "bottenskrapet" som du uttrycker det. Och med bottenskrap menar jag sdana personer som gr p socialbidrag, sitter hemma p sina rvar och klagar p alla politiker att dom fr fr lite pengar, utan att ens rra ett finger fr att frska komma in i det sociala samhllet. ven hr kastar jag kanske sten i glashus, men hey, om du gr det fr att f ut dina vrderingar/tankar om andra mnniskor fr vl jag snka mig till samma niv fr att du ska frst vad jag menar.

Nu nr jag sagt detta s vill jag tillgga att jag ven har en nstan hel sleeve, halstatuering, handen, fingrarna, ryggen, lren och magen. Det som ska tillggas ocks r att mitt sociala liv jag skrev om i brjan, allts jobb, boende och allt det r snt jag skaffat mig _efter_ jag gjorde mina tatueringar, utan ngra som helst problem.

Nr jag lser sna vrderingar/tankar som du spyr ur dig s blir jag nstan lite varm i kroppen. Du sger t oss som r "bottenskrap" att skaffa oss ett liv, nr du sjlv sitter och kokar bakom datorskrmen pga. att andra mnniskor inte tycker som dig. Dr kan man ju undra vem som ska skaffa sig ett liv egentligen.. Men nog om vem som ska det eller ej.
Detta fr mig bara att knna mig mer stolt ver att jag hller p att tatuera hela min kropp. Att man r s trngsynt att man inte kan frst att alla mnniskor inte tycker likadant som man gjorde fr 50 r sedan nr det bara var sjmn/kriminella som bar tatueringar r fr mig helt osannolikt. Vi lever i r 2011, en modernare tid dr man kan ha tatueringar _enbart_ fr att man tycker det r snyggt.

Sen har vi det hr med att man inte kan f jobb om man har tatueringar, hr vill jag sga att om jag ngon gng av ngon anledning skulle frlora mitt jobb och bli tvungen till att ska nytt kan jag sga att om jag hade blivit nekad pga. att jag har tatueringar vill jag inte ens ha det jobbet, vill inte jobba med personer som inte kan se personen bakom blcket, d fr dom leta upp ngon som fortfarande lever p 1950-talet.

Kan tillgga ocks att om jag skaffar barn ngon gng i framtiden s kommer jag inte tillta att dom gr ngon tatueringar frens dom r 18 r. Sen spelar det ingen roll om dom kommer med argument som "men du har ju hela kroppen full pappa, varfr fr inte jag det d?!" eftersom det handlar om hur man uppfostrar sina barn, om man lter sin unge gra hur den vill s kommer det skert bli s som du sger att dom gra massa tatueringar som dom senare ngrar. Medan om man r strikt som frlder att barnet inte fr tatuera sig frens det har fyllt 18 r och blivit myndigt och har en normal vuxen konversation om det s kommer det antagligen inte vara ngra problem heller.

Nu har jag ocks spytt lite galla ver personer som r trngsynta, tackar fr mig och sger ha en bra dag!
Citera
2011-11-23, 10:02
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Jo sen kommer ngern. Alla vulgra TRIBAL-tatueringar som gjordes p sent 90-tal i svanken och skulderbladen sitter i dag p halvfeta killar och tjejer som vaggar ver frortens badstrnder. Stor humor

Men r inte det upp till var och en?
Se det som ngot positivt att du fr ngot att skratta t....
Citera
2011-11-23, 12:51
Medlem
Citat:
Det r lite fr enkelt lille vn ! rren kan man ju frutstta att de inte hamnat dr av fri vilja. Tatueringarna signalerar lite "jag bryr mig inte ett skit", dvs "jag r lite dum i huvudet". Vem vill ha en person som denna i sin organisation ?

Hennes tatueringar tyder vl snarast p motsatsen? Att hon bryr sig eftersom dom trotts allt hamnat dr genom ett medvetet val.

Att du sen inte hller med henne r helt orelevant.
Citera
2011-11-23, 13:17
Medlem
popeondopes avatar
Tatueringar passar bara med crack pipa och husvagn. Ngon borde slja det som ett packet pris.

Riktigt jobbigt nr man trffar en trevlig tjej, pratar med henne och sen ser man att hon har en tatuering. Kan de som har dem inte bra dem synliga s man inte mste slsa tid?
Citera
2011-11-23, 13:52
Medlem
Mujaheeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Tatueringar passar bara med crack pipa och husvagn. Ngon borde slja det som ett packet pris.

Riktigt jobbigt nr man trffar en trevlig tjej, pratar med henne och sen ser man att hon har en tatuering. Kan de som har dem inte bra dem synliga s man inte mste slsa tid?

Haha du r i rlighetens namn helt vrdels p att provocera.
Citera
2011-11-23, 14:01
Medlem
Mujaheeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fumod
bgar uppfattas som glada, s det har en hel jvla hg med det att gra. Ta och kamma dig.

Nu ska jag vara helt rlig med dig, du uttrycker dig inte s bra i skrift, vilket gr att jag faktiskt inte frstr vad det r du frsker sga?

Nu skriver du ju att du fattade att jag menade "bg", vad har det d med saken att du anser bgar vara glada och lyckliga? (Vilket ocks r lite skumt, jag anser bgar vara lite ckliga och onormala. S du r bg antar jag? och drfr tog illa vid dig fr att jag sa gay? s jag kan ju sga att jag inte bryr mig om det, du fr fortstta fylla din tarm med sperma och vara hur glad du vill. Men trakassera inte mig bara fr att jag inte gillar att gra snt.)

Och nej, det r nog bara ni bgar som uppfattar er som glada och eftersom att du r bg (?) s kan du ju inte sga till mig hur jag ska uppfatta dig.
Citera
2011-11-23, 16:18
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpie
r det vanligt att folk klr sig i ribbade linnet eller dylikt nr de sker era eftertraktade jobb eller?

Jag har varit med om folk som inte tar av sig mssan nr de sker jobb, de fr g !
Citera
2011-11-23, 16:19
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Hennes tatueringar tyder vl snarast p motsatsen? Att hon bryr sig eftersom dom trotts allt hamnat dr genom ett medvetet val.

Ja just det, bryr sig endast om sig sjlv och skiter i den hand som skall fda idioten. Bttre d att g p bidrag.
Citera
2011-11-23, 16:20
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^

glmde en sak, trots stavas med ett T.
Citera
2011-11-23, 16:30
Medlem
Citat:
Jag har varit med om folk som inte tar av sig mssan nr de sker jobb, de fr g !

Du KUNDE frgat henne om hon gr med p att arbeta i lngarmad skjorta/kavaj/trja om hon nu hade s pass bra meriter p.g.a. tatueringarna, men n lev p 30 talet och sparka folk fr de minsta lilla...
Citera
2011-11-23, 16:40
Medlem
Det som r tntigt med det r att mnniskor tatuerar sig verkligen fr bekrftelse behov inte ngot annat. har aldrig ngot bra motiv eller tnkt igenom det, vem fan r s korkad att dom tatuerar in sitt namn p armen? har man svrt att komma ihg det? att tatueringar blir mera accepterat i samhllet stmmer inte helt. om du ska ska jobb p ett strre fretag som t ex. programmerar lr du aldrig f jobbet. att mera mnniskor tatuerar sig betyder bara p att mnniskor inte har ngon smak eftersom dom gr det fr "modet"!?! skulle sga att tatueringar var mera accepterat fr eftersom inte alla mainstream gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in