Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Rder det numera konsensus bland folk i ldersgruppen 15-40 r att en s kallad gaddning r ngot otroligt elegant och i hgsta grad efterstrvansvrt? r det verkligen s illa stllt i dagens samhlle? Hur har det kunna bli shr och vad r det som driver folk att freviga ett kladd som gr under den sknskrivande benmningen "kroppsutsmyckning"? Som dessutom endast blir fulare med ren. r det ett behov av uppmrksamhet? Rop efter krlek? Eller r det s enkelt att folk har fr mycket fritid och fr lite verkliga problem att fokusera p?
Nu kanske jag lter som en gammal stofil, vilket jag ej r men kan absolut inte frst resonemanget bakom dessa tatueringar. Mn frsker via blck se lite tuffare ut och kvinnor, ja de vet jag inte vad de frsker stadkomma.
Jag kan frst att man kan tycka det ser lite hftigt ut som kille i 18 rs ldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet mste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misr s det skriker om det. Fr att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen nr dessa blir ldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk frortskrring och tysk ravepartytant.
S finns det ngot hopp eller kommer den blckfrgade hippiedansen ned i avgrunden fortstta?
Nu kommer jag skert kasta glas i stenhus, eftersom jag drar alla som inte gillar tatueringar ver en kant, men det bryr jag mig inte om.
Vill brja med att sga att jag har ett bra betalt jobb, jag har ett bra socialt liv, flickvn, bra boende etc. Allts r inte i "bottenskrapet" som du uttrycker det. Och med bottenskrap menar jag sdana personer som gr p socialbidrag, sitter hemma p sina rvar och klagar p alla politiker att dom fr fr lite pengar, utan att ens rra ett finger fr att frska komma in i det sociala samhllet. ven hr kastar jag kanske sten i glashus, men hey, om du gr det fr att f ut dina vrderingar/tankar om andra mnniskor fr vl jag snka mig till samma niv fr att du ska frst vad jag menar.
Nu nr jag sagt detta s vill jag tillgga att jag ven har en nstan hel sleeve, halstatuering, handen, fingrarna, ryggen, lren och magen. Det som ska tillggas ocks r att mitt sociala liv jag skrev om i brjan, allts jobb, boende och allt det r snt jag skaffat mig _efter_ jag gjorde mina tatueringar, utan ngra som helst problem.
Nr jag lser sna vrderingar/tankar som du spyr ur dig s blir jag nstan lite varm i kroppen. Du sger t oss som r "bottenskrap" att skaffa oss ett liv, nr du sjlv sitter och kokar bakom datorskrmen pga. att andra mnniskor inte tycker som dig. Dr kan man ju undra vem som ska skaffa sig ett liv egentligen.. Men nog om vem som ska det eller ej.
Detta fr mig bara att knna mig mer stolt ver att jag hller p att tatuera hela min kropp. Att man r s trngsynt att man inte kan frst att alla mnniskor inte tycker likadant som man gjorde fr 50 r sedan nr det bara var sjmn/kriminella som bar tatueringar r fr mig helt osannolikt. Vi lever i r 2011, en modernare tid dr man kan ha tatueringar _enbart_ fr att man tycker det r snyggt.
Sen har vi det hr med att man inte kan f jobb om man har tatueringar, hr vill jag sga att om jag ngon gng av ngon anledning skulle frlora mitt jobb och bli tvungen till att ska nytt kan jag sga att om jag hade blivit nekad pga. att jag har tatueringar vill jag inte ens ha det jobbet, vill inte jobba med personer som inte kan se personen bakom blcket, d fr dom leta upp ngon som fortfarande lever p 1950-talet.
Kan tillgga ocks att om jag skaffar barn ngon gng i framtiden s kommer jag inte tillta att dom gr ngon tatueringar frens dom r 18 r. Sen spelar det ingen roll om dom kommer med argument som "men du har ju hela kroppen full pappa, varfr fr inte jag det d?!" eftersom det handlar om hur man uppfostrar sina barn, om man lter sin unge gra hur den vill s kommer det skert bli s som du sger att dom gra massa tatueringar som dom senare ngrar. Medan om man r strikt som frlder att barnet inte fr tatuera sig frens det har fyllt 18 r och blivit myndigt och har en normal vuxen konversation om det s kommer det antagligen inte vara ngra problem heller.
Nu har jag ocks spytt lite galla ver personer som r trngsynta, tackar fr mig och sger ha en bra dag!