2017-08-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Är det nån härinne som gör grova virtuella pengar just nu?
Den har väl gått upp 300-400% under sommaren?
Nån som har spaning om det är läge att köpa eller kommer det dala innan det går upp mot 100 000/coin?

Nej, jag har bara mina pengar i Ethereum. Jag vet inte vad du menar med 100 000/coin, menar du svenska kronor eller $? Oavsett så dröjer det bra länge innan det kommer ske, om det någonsin sker. Jag skulle vänta med att lägga in pengar i bitcoin tills det kommit en correction, dvs nedgång i priset. Det är oundvikligt med tanke på hur mycket den ökat på sistone.
Citera
2017-08-21, 10:25
Medlem
Bimboankans avatar
Hej hur man går till väga för att minear bitcoin cash?
Vilken plånbok kan man använda sig av till att lagra sina Bitcoin Cash?

Och vilket G-kort är att föredra?
Citera
2017-08-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Är det nån härinne som gör grova virtuella pengar just nu?
Den har väl gått upp 300-400% under sommaren?
Nån som har spaning om det är läge att köpa eller kommer det dala innan det går upp mot 100 000/coin?

Om jag var du: vänta på en rejäl sättning (ett tecken är att journalister skriver om att "bitcoin kraschar"). En annan sak att göra är att köpa mindre poster så man inte riskerar att gå all in på en kortsiktig topp.

- Inget råd, bara hur jag gör. Sätter du 100% av ditt kapital i det här är du dock ute på riktigt hal is.
Citera
2017-08-21, 17:50
Medlem
DigiFlaxs avatar
Tänkte bara passa på att påminna om att SegWit aktiverar på block 481 824, vilket blir om ungefär två dygn. Hur tror ni det påverkar mempool och priset?
Citera
2017-08-21, 17:56
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Framförallt den delen av inlägget du inte citerade.

Om även min wallet har delat sig, så jag har 0,3 Bitcoin och 0,3 Bitcoin cash nu?

Och om ja, hur får jag tillgång till Bitcoin Cash:en?

edit: har dom lokalt.
Ja. Eftersom båda nya kedjorna har sitt ursprung från samma kedja (Bitcoin innan fork) så har du beloppet på båda de nya kedjorna.

Det lättaste brukar vara att skicka till exchanges, men var noga med att läsa på först. Om du skickar till en exchange som inte splittar innehavet åt dig kan du förlora dina BCC.

Kolla med Kraken. De hanterade ETH/ETC ypperligt. Slapp man göra massa jobb själv.

EDIT: men om det går att skicka direkt till en bra wallet är det såklart ännu lättare, speciellt om det rör sig om stora belopp.
Senast redigerad av Trillske 2017-08-21 kl. 17:58.
Citera
2017-08-21, 18:24
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Ja. Eftersom båda nya kedjorna har sitt ursprung från samma kedja (Bitcoin innan fork) så har du beloppet på båda de nya kedjorna.

Det lättaste brukar vara att skicka till exchanges, men var noga med att läsa på först. Om du skickar till en exchange som inte splittar innehavet åt dig kan du förlora dina BCC.

Kolla med Kraken. De hanterade ETH/ETC ypperligt. Slapp man göra massa jobb själv.

EDIT: men om det går att skicka direkt till en bra wallet är det såklart ännu lättare, speciellt om det rör sig om stora belopp.

Du behöver inte splitta eftersom det finns replay-protection. Av säkerhetsskäl så kan det dock finnas anledning till att ha olika privata nycklar till de olika kedjorna. Då gör man så att man skapar en ny BTC-plånbok och skickar sina Bitcoins dit. Den nya nyckeln använder man sedan för sina BTC och den gamla nyckeln för sina BCH.
Citera
2017-08-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Tänkte bara passa på att påminna om att SegWit aktiverar på block 481 824, vilket blir om ungefär två dygn. Hur tror ni det påverkar mempool och priset?

Med tanke på att blockstream själva har sagt att det inte kommer aktiveras direkt så... ingenting? Mempool kommer fortfarande vara överfull för de kör med blockstorlekar från 1990-talet.

Men jag klagar inte, desto fler som inser att det är fullt konstant desto fler kommer inse att BCH är mycket bättre kedja.
Citera
2017-08-22, 19:39
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Med tanke på att blockstream själva har sagt att det inte kommer aktiveras direkt så... ingenting? Mempool kommer fortfarande vara överfull för de kör med blockstorlekar från 1990-talet.

Men jag klagar inte, desto fler som inser att det är fullt konstant desto fler kommer inse att BCH är mycket bättre kedja.

Frågan var riktad till de som hade några seriösa tankar eller analyser kring det. Jag är inte intresserad av att höra mer av dina konspirationsteorier och svammel. Gör något konstruktivt i stället för detta eviga ältandet av FUD mot Bitcoin.
Citera
2017-08-24, 03:34
Medlem
raxmouses avatar
så, nu när segwit aktiveras, är "Bitcoin Cash" mer Satoshi's vision än "Bitcoin Segwit"?

Att Blockstream kommer hävda att dem är riktiga Bitcoin är väl rätt klart men tittar man på whitepapers från satoshi så är det ju större block det pratas om och inte segwit, är segwit ett prestigebygge från utvecklare som blivit en prestige i identiteten? fattar inte problemet det är med att enkelt öka blockstorleken

Segwit verkar ju fungera rätt bra på Litecoin även fast vissa inte hängt med och uppdaterat fast iofs så var väl inte blocken smockfulla som bitcoin blev, är.

lär ju bli intressant och se hur miningen kommer bli på Bitcoin Cash, känns som att difficulten kommer minas så på gränsen att den inte blir gynnsam vilket borde bli en rätt snär bana, fixar inte segwit att skala kostnaden för transaktioner kommer marknaden reagera men det verkar ju finnas lösningar från andra entusiaster

rätt smart move dock å gå ifrån new york överenskommelesen å ba köra på en blixtannonsering med en fork i 8mbit hahaa

gillar dock bitcoin-satelliten som sköts upp nyss hehe så golden eye https://www.youtube.com/watch?v=fXW02XmBGQw

kul iaf att se cryptokriget urarta så det händer något, lär väl bli en tredje splitfork inom 2 månader så ännu mer förvirrande lol

ja, då var segwit aktiverad då
Senast redigerad av raxmouse 2017-08-24 kl. 04:05.
Citera
2017-08-24, 07:37
Medlem
Intressant nu när litecoin är på snabb väg mot att bli bättre 'cash' än Bcash, eftersom det faktiskt kommer finnas saker att köpa saker med LTC

https://mobile.twitter.com/SatoshiLite/status/900444718189785089
Citera
2017-08-24, 12:34
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
så, nu när segwit aktiveras, är "Bitcoin Cash" mer Satoshi's vision än "Bitcoin Segwit"?
Tror du missförstått Satoshi's vision lite.

Citat:
Att Blockstream kommer hävda att dem är riktiga Bitcoin är väl rätt klart men tittar man på whitepapers från satoshi så är det ju större block det pratas om och inte segwit, är segwit ett prestigebygge från utvecklare som blivit en prestige i identiteten? fattar inte problemet det är med att enkelt öka blockstorleken
Det här börjar bli rätt löjliga konspirationsteorier. Vafan skulle Blockstream hävda att de är Bitcoin för?
Senast redigerad av DigiFlax 2017-08-24 kl. 12:46.
Citera
2017-08-24, 14:05
Medlem
Citat:

Ja, BCH är mer som Satoshis vision var, peer 2 peer. Inte ett sätt med massa mellahänder som ska ta ut en avgift (det har vi ju redan i bankerna och kortföretagen).

Att öka blocken har aldrig varit en fråga förrän Blockstream satte sig på tvären pga sina särintressen i att ha små och fulla block, och därmed tvinga folk att använda deras sido-implementationer som de kommer tjäna pengar på.

SegWit kommer inte göra någon som helst skillnad, de kommer skylla på att wallets inte är uppdaterade, och/eller vi ska vänta på LN. Men LN kommer inte lösa något heller, iaf inte för normala användare. Stora hubs kanske får det lite lättare att prata direkt med varandra. Men det är inte decentralisering och p2p.

Citat:
gillar dock bitcoin-satelliten som sköts upp nyss hehe så golden eye

De har ingen egen satellit. De har inte skjutit upp något. Det är bara PR-dumheter. De har köpt in lite bandbredd på en satellit. Detta tillför ingenting och det är bara skadligt, mycket lättare för en regering att blocka en satellit än att blocka hela internet.

Det enda bra med SegWit är att förhoppningsvis kommer folk att inse att det inte löser något problem, och det har tagit 3 år att få fram en skalningslösning som inte håller alls. BCH:s lösning med att bara öka blockstorleken räcker gott och väl nu och i många år framöver. Det kommer fortfarande vara knökfullt på BTC-kedjan och avgifterna kommer vara skyhöga.

Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Det här börjar bli rätt löjliga konspirationsteorier. Vafan skulle Blockstream hävda att de är Bitcoin för?

Jag tror han menar att de kommer att hävda att deras kedja är Bitcoin även när (inte om, utan när) BCH har mer PoW i sin kedja. Sen varför pratar du om konspirationsteorier, det är ingen som sagt något om dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in