2015-11-29, 20:26
Medlem
Så om jag har förstått det rätt, allt jag behöver göra är att registrera mig på nån av bitcoin sidorna, fanns en annan tråd om de där han förklarade steg för steg, sedan kan jag, om jag inte vill köpa bitcoins via swish eller liknande bara ta ut kontanter, gå in på banken och be dem hjälpa mig? Då har man ju verkligen inte på något sätt kopplat sitt konto till nått bitcoin köpande

Med konto menar jag då bankkonto alltså
Senast redigerad av Yolo1234 2015-11-29 kl. 20:28.
Citera
2015-11-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Så om jag har förstått det rätt, allt jag behöver göra är att registrera mig på nån av bitcoin sidorna, fanns en annan tråd om de där han förklarade steg för steg, sedan kan jag, om jag inte vill köpa bitcoins via swish eller liknande bara ta ut kontanter, gå in på banken och be dem hjälpa mig? Då har man ju verkligen inte på något sätt kopplat sitt konto till nått bitcoin köpande

Med konto menar jag då bankkonto alltså

Syftar du på att handla bitcoins genom att träffa någon irl och köpa med kontanter? Eller vad tänkte du att banken skulle kunna hjälpa dig med?
Senast redigerad av GBGglenn 2015-11-29 kl. 21:23.
Citera
2015-11-30, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Det är det som är nackdelen också. Skickar du dina btc fel är det omöjligt att få tillbaka dom.

Ser du det som en nackdel så är du nog smått trögtänkt.
Se till att inte skicka fel; nackdelen borta!
Citera
2015-11-30, 21:21
Medlem
Ja, nackdelen med kontanter är att man kan råka tappa dem. Typ
Citera
2015-11-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Ser du det som en nackdel så är du nog smått trögtänkt.
Se till att inte skicka fel; nackdelen borta!

Så du menar att det inte är ett problem? Pengar har hamnat fel i dagens system där det är betydligt svårare att göra fel.

Inse att bitcoin har sina brister även fast det är fantastiskt på många andra sätt. Om du inte kan inse det så är det snarare du som är trögtänkt. Bye

TDKii: Du syftar på de 10% som cirkulerar i vårt system?
Senast redigerad av GBGglenn 2015-11-30 kl. 22:46.
Citera
2015-11-30, 22:47
Medlem
Citat:
Syftar du på att handla bitcoins genom att träffa någon irl och köpa med kontanter? Eller vad tänkte du att banken skulle kunna hjälpa dig med?
Tror jag missförstått en del, men som jag förstod det menade han i nybörjar tråden jag läste att han startat ett nytt bankkonto, gått in på banken med kontanter, för in pengar där.. allt för att det ska vara så säkert som möjligt. Sen handlat bitcoins från sitt "nya" bankkonto.

Han fick det dock att låta som han bara registrerat sig på nån av bitcoin sidorna sen gått in på banken och fått dom att omvandla hans pengar till bitcoins.
Senast redigerad av Yolo1234 2015-11-30 kl. 22:59.
Citera
2015-12-01, 00:05
Medlem
Citat:
Så du menar att det inte är ett problem? Pengar har hamnat fel i dagens system där det är betydligt svårare att göra fel.

Inse att bitcoin har sina brister även fast det är fantastiskt på många andra sätt. Om du inte kan inse det så är det snarare du som är trögtänkt. Bye

TDKii: Du syftar på de 10% som cirkulerar i vårt system?

Det är bara ett problem för folk som skickar fel. Tycker det tjatas så mycket om att det är riksfyllt men det är la bara att dubbelkolla adressen och inte vara dum i huvudet.

Det finns dock många andra brister även för normalbegåvade.
Citera
2015-12-01, 20:36
Medlem
Kalciumnitrats avatar
Hur lång tid tar det att bli verifierad på Localbitcoins? Väntat i över en timme nu.
(ID verifiering)
Citera
2015-12-02, 23:52
Medlem
troymans avatar
intressant veta också om localbitcoins svarstid
Citera
2015-12-04, 13:30
Medlem
Hej vad betyder "Status: konflikterade" ?
Citera
2015-12-04, 15:09
Medlem
BaalZeBubs avatar
Gårdagens uttag från Cryptsy är fortfarande pending. Lite googling ger inte så mycket upplysningar, eftersom det alltid finns olycksfåglar som tror att varje exchange är på väg att kollapsa, vare det december 2015 eller oktober 2013.

Men det är tre uttag direkt till min multibit wallet; och den har inte sett minsta tecken på att det är på väg. Det brukar gå betydligt snabbare än så, även från tröga Cryptsy.
Citera
2015-12-06, 01:22
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Gårdagens uttag från Cryptsy är fortfarande pending. Lite googling ger inte så mycket upplysningar, eftersom det alltid finns olycksfåglar som tror att varje exchange är på väg att kollapsa, vare det december 2015 eller oktober 2013.

Men det är tre uttag direkt till min multibit wallet; och den har inte sett minsta tecken på att det är på väg. Det brukar gå betydligt snabbare än så, även från tröga Cryptsy.

Ibland undrar jag om exchanges bedriver att krig mot varandra, vilket i sig inte vore något konstigt... Cryptsy har haft ett rykte om att vara sega, poloniex kan jag personligen säga är segast.

gällde detta bitcoin eller någon alt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in