Citat:
Ursprungligen postat av
swecun
svar jag funderar: Gör ingen skillnad. För att jämföra så när du går till forex bank och växlar svenska kronor mot Amerikanska dollar betalar du en avgift till banken,några procent. Samma avgift tar dem bort för företagare inom EU när dem vill växla sina bitcoins till pengar.
Svar diegocosta: Det är även första steget

men de måste alla ta någon gång.
När din vän swishar från btcx är det 1 adressfält man kan fylla i med en bitcoin adress .Den adressen är enklast om du fyller i din blockchainadress om du redan har en.
Bor du i Stockholm, gå med kontanterna till malmskillnadsgatan 32, där finns en bitcoinmaskin du sätter in dina kontanter och sedan enkelt scannar in din befintliga bitcoinadress från mobilen du vill att pengarna går till.
mvh
Tack för svaret!
Såg på btxc att allt fungerade nu förutom att det stod att telenummret inte är giltligt.
Har även skrivit in min väns blockchain-adress, bekräftat mail osv.
Men just det att telenummret är ogiltligt tycker jag är konstigt.
Vad har du för tankar om det?
Han som swishar har även fyllt i fälten mail, bitcoinadress till sin plånbok och sitt personnummer vilken stämmer med hans bank-id.
Men inte ens det ska väl behövas,(bank-id med tanke på att man indentifierar sig med sitt nummer i genom swish?
Ska man strunta i och registrera sig kanske och bara besöka sidan om man nu handlar för under 2k?
Är det där skon klämmer?
Är ingen swishare heller
Trevlig kväll
edit: jag trodde bara att det gick att swisha från nummer till nummer...hehe
Men det gör ingenting om jag har min blockchain på en stationär, medans han har sin på mobilen, vilket man ju måste ha för att swisha?