2015-10-24, 23:53
Bannlyst
svar jag funderar: Gör ingen skillnad. För att jämföra så när du går till forex bank och växlar svenska kronor mot Amerikanska dollar betalar du en avgift till banken,några procent. Samma avgift tar dem bort för företagare inom EU när dem vill växla sina bitcoins till pengar.
Svar diegocosta: Det är även första steget men de måste alla ta någon gång.
När din vän swishar från btcx är det 1 adressfält man kan fylla i med en bitcoin adress .Den adressen är enklast om du fyller i din blockchainadress om du redan har en.
Bor du i Stockholm, gå med kontanterna till malmskillnadsgatan 32, där finns en bitcoinmaskin du sätter in dina kontanter och sedan enkelt scannar in din befintliga bitcoinadress från mobilen du vill att pengarna går till.
mvh
Senast redigerad av swecun 2015-10-25 kl. 00:36.
Citera
2015-10-25, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swecun
svar jag funderar: Gör ingen skillnad. För att jämföra så när du går till forex bank och växlar svenska kronor mot Amerikanska dollar betalar du en avgift till banken,några procent. Samma avgift tar dem bort för företagare inom EU när dem vill växla sina bitcoins till pengar.
Svar diegocosta: Det är även första steget men de måste alla ta någon gång.
När din vän swishar från btcx är det 1 adressfält man kan fylla i med en bitcoin adress .Den adressen är enklast om du fyller i din blockchainadress om du redan har en.
Bor du i Stockholm, gå med kontanterna till malmskillnadsgatan 32, där finns en bitcoinmaskin du sätter in dina kontanter och sedan enkelt scannar in din befintliga bitcoinadress från mobilen du vill att pengarna går till.
mvh

Tack för svaret!

Såg på btxc att allt fungerade nu förutom att det stod att telenummret inte är giltligt.
Har även skrivit in min väns blockchain-adress, bekräftat mail osv.
Men just det att telenummret är ogiltligt tycker jag är konstigt.

Vad har du för tankar om det?
Han som swishar har även fyllt i fälten mail, bitcoinadress till sin plånbok och sitt personnummer vilken stämmer med hans bank-id.
Men inte ens det ska väl behövas,(bank-id med tanke på att man indentifierar sig med sitt nummer i genom swish?

Ska man strunta i och registrera sig kanske och bara besöka sidan om man nu handlar för under 2k?
Är det där skon klämmer?

Är ingen swishare heller

Trevlig kväll

edit: jag trodde bara att det gick att swisha från nummer till nummer...hehe
Men det gör ingenting om jag har min blockchain på en stationär, medans han har sin på mobilen, vilket man ju måste ha för att swisha?
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-10-25 kl. 01:05.
Citera
2015-10-25, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Tack för svaret!

Såg på btxc att allt fungerade nu förutom att det stod att telenummret inte är giltligt.
Har även skrivit in min väns blockchain-adress, bekräftat mail osv.
Men just det att telenummret är ogiltligt tycker jag är konstigt.

Vad har du för tankar om det?
Han som swishar har även fyllt i fälten mail, bitcoinadress till sin plånbok och sitt personnummer vilken stämmer med hans bank-id.
Men inte ens det ska väl behövas,(bank-id med tanke på att man indentifierar sig med sitt nummer i genom swish?

Ska man strunta i och registrera sig kanske och bara besöka sidan om man nu handlar för under 2k?
Är det där skon klämmer?

Är ingen swishare heller

Trevlig kväll

edit: jag trodde bara att det gick att swisha från nummer till nummer...hehe
Men det gör ingenting om jag har min blockchain på en stationär, medans han har sin på mobilen, vilket man ju måste ha för att swisha?

Har ingen erfarenhet av ej giltigt telefonnummer ,kanske att det är kontantkort om man får gissa, men det gick igenom ändå ?
Eftersom det är snabbskick så måste du fylla i bank id varje gång . Swish mellan telefonnummer om jag förstår det rätt fungerar för att bank id redan är registrerat på ett konto vars telefonnummer redan är kopplat automatiskt !
Om du vill lägga swish åt sidan kan du gå till närmaste pressbyrån eller 7eleven och inhandla Paysafecard i olika valörer. När du köpt ett går du enkelt in på http://paysafecard-exchange.biz/ och skickar till vederbörandes bitcoin wallet, allt utan band id.
Men om man ändå skall använda det tycker jag det är bäst att koppla sitt kontokort till fybse.se . Där swishar man på vanligt bank vis och har sin egen bitcoin wallet,exchanger från sek till btc o viceversa,skicka Btc eller skicka över bitcoinen till kontokortet. Allt i ett helt enkelt
trevlig kväll
Citera
2015-10-25, 21:43
Bannlyst
Citat:
Har ingen erfarenhet av ej giltigt telefonnummer ,kanske att det är kontantkort om man får gissa, men det gick igenom ändå ?
Eftersom det är snabbskick så måste du fylla i bank id varje gång . Swish mellan telefonnummer om jag förstår det rätt fungerar för att bank id redan är registrerat på ett konto vars telefonnummer redan är kopplat automatiskt !
Om du vill lägga swish åt sidan kan du gå till närmaste pressbyrån eller 7eleven och inhandla Paysafecard i olika valörer. När du köpt ett går du enkelt in på http://paysafecard-exchange.biz/ och skickar till vederbörandes bitcoin wallet, allt utan band id.
Men om man ändå skall använda det tycker jag det är bäst att koppla sitt kontokort till fybse.se . Där swishar man på vanligt bank vis och har sin egen bitcoin wallet,exchanger från sek till btc o viceversa,skicka Btc eller skicka över bitcoinen till kontokortet. Allt i ett helt enkelt
trevlig kväll

Tjenare!

Tack för tippsen, ska prova de 2 sista om det inte går igenom i kväll.
Det är abonemangnummer.
Men på btxc så står det att man kan fylla i mobilnummret på en stationär dator samt personnummer som är samma som din bank id, låter ju bra.

Men går det alltså att betala med swish utan att använda mobil, bara skriva in nummer och personummer/bank-id?
Verkade som så och allt gick hur bra som helst, det enda som stod var felaktikgt mobilnummer, resten stämde.

När vi provade från mobilen så hittade vi inte något fält där man fyller i ewallet adressen.
Och det står ju att man kan handla för under 2k utan att registrera sig.
Vad gör vi för fel?
Måste man swisha från mobilen eller kopplar sidan samman shwish och överföringen på stationär?

Fan vad krånligt. funkar det inte i kväll så testar jag dina andra tipps.
Tack för tipps och suport

mvh
Citera
2015-10-26, 02:23
Bannlyst
Citat:
trevlig kväll

Paysafe verkar inte finnas i sek på exchangen, men det kanske inte gör någonting?
Jag tänker att man handlar för sek på pressbyrån och sedan finns inte valutan med på sidan, eller är det så att när du väl har skrivit i ditt paysafenummer så blir det till omvandlas det till sek pga paysafenummret du skriver in?
Citera
2015-10-26, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Paysafe verkar inte finnas i sek på exchangen, men det kanske inte gör någonting?
Jag tänker att man handlar för sek på pressbyrån och sedan finns inte valutan med på sidan, eller är det så att när du väl har skrivit i ditt paysafenummer så blir det till omvandlas det till sek pga paysafenummret du skriver in?

Det finns inte sek för det fyller ingen funktion för oss i Sverige, om det hade funnits skulle det innebära att du går med din svenska 500 hundring och köper en kod för att sedan skicka Svenska kronor. Då har vi ju redan western union och banker för att skicka vanliga pengar
Du fyller i koden du köpt, skriver in btC adress du vill skicka till sen kryssa bara EUR.
Senast redigerad av swecun 2015-10-26 kl. 15:28.
Citera
2015-10-27, 15:36
Medlem
Är det bara jag som tycker Bitcoins går långsamt idag?
Är det överbelastning eftersom Blockchain var nere igår kanske?
Citera
2015-10-27, 16:50
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Krånglar blockchain idag igen? skicka över en summa till en annan adress för ca 1,5 h sen och det står 0% (mycket dålig) i nodförökning eller vad det kallas finns det nått man kan göra för att det ska gå fortare?
Mvh
Citera
2015-10-27, 16:58
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.ester
Är det bara jag som tycker Bitcoins går långsamt idag?
Är det överbelastning eftersom Blockchain var nere igår kanske?
Verkar som vi har ungefär samma problem, säg gärna till om det löser sig för dig!
Citera
2015-10-27, 19:04
Medlem
Här kan du se genomsnittstiden för nya block under de senaste 30 dagarna. Det verkar ligga mellan 8-9 minuter vilket är snabbare än målet på 10 minuter per block. Du kan också se alla nya block på startsidan på https://blockchain.info/ Just nu har det kommit fem nya block på tio minuter
Citera
2015-11-02, 03:25
Medlem
Parnborrs avatar
Någon som vet varför bitcoins gått upp så mkt senaste tiden? Nästan 3000 på safello. Har jag missat något? Något tillfälligt bara?
Citera
2015-11-02, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Någon som vet varför bitcoins gått upp så mkt senaste tiden? Nästan 3000 på safello. Har jag missat något? Något tillfälligt bara?
Undrar detsamma.. Julen är ju inte här än tycker man! :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in