2015-03-11, 11:28
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orez
Finns olika cloud mining som kan fungera, har ingen som helst aning hur bra utdelning de ger eller hur tillförlitliga de är, där får någon som provat fylla i.

Cloud mining ( microsoft ) är ju typ samma som cdn eller lastbalanserade linux burkar. Intressant om någon får ut något av det.

Programvara för detta verkar Microsoft jobba på.
Citera
2015-03-11, 11:34
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Cloud mining ( microsoft ) är ju typ samma som cdn eller lastbalanserade linux burkar. Intressant om någon får ut något av det.

Programvara för detta verkar Microsoft jobba på.

Finns lite info om de olika alternativen här
http://www.coindesk.com/information/cloud-mining-bitcoin-guide/
Citera
2015-03-11, 11:50
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Finns olika cloud mining som kan fungera, har ingen som helst aning hur bra utdelning de ger eller hur tillförlitliga de är, där får någon som provat fylla i.
Har ingen egen erfarenhet, men det man ska tänka på är att om det är en lönsam investering för köparen, så är det en förlustaffär för säljaren.

Om någon har en miner som genererar x BTC varje månad så kommer han inte sälja datorkraften om han inte kan få ut mer än x BTC av det.

Också:
https://www.cryptocoinsnews.com/gavin-andresen-suspects-ponzi-schemes-bitcoin-cloud-mining/
Citera
2015-03-11, 13:52
Medlem
Claviuss avatar
Blir fan inte klok på det här.

Hur går jag tillväga för att köpa? Finns det någon enkel guide till hur fasen jag ska göra? Varför måste jag skanna in mitt ID?
Citera
2015-03-11, 16:06
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius

Hur går jag tillväga för att köpa? Finns det någon enkel guide till hur fasen jag ska göra? Varför måste jag skanna in mitt ID?

Här är lite hjälp

http://www.svt.se/nyheter/sverige/bitcoin-guide-sa-gor-du

Ett annat sätt att skaffa bitcoin är att försöka hitta någon som vill sälja dem till dig via exempelvis localbitcoins.com eller så kan man besöka måndagsmötet Satoshi Square Stockholm som sker varje måndagkväll på Royal Viking Hotell i Stockholm. Då kan det vara bra att först ha laddat ner en bitcoinklient (en plånbok) till sin mobiltelefon, exempelvis Blockchain som finns till både Iphone och Android.
Senast redigerad av musttomte 2015-03-11 kl. 16:39.
Citera
2015-03-11, 17:57
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius

När du blir kund hos en bank eller företag som hanterar transaktioner måste banken/företaget säkerställa att de känner dig enligt Lag (2009:62) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism, därför frågar alltid en bank eller företag som hanterar kunders pengar på något sätt vid transaktioner om ID-kort
Citera
2015-03-11, 19:18
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
När du blir kund hos en bank eller företag som hanterar transaktioner måste banken/företaget säkerställa att de känner dig enligt Lag (2009:62) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism, därför frågar alltid en bank eller företag som hanterar kunders pengar på något sätt vid transaktioner om ID-kort

Inte bara ID-kort, utan även bevis på att du bor där du bor. En räkning eller nåt. Det tog stopp där för mig nu då jag kastar dem när jag har betalt.

Edit: Inte på alla Bitcoin-sidor.
Senast redigerad av Overklighets 2015-03-11 kl. 19:57.
Citera
2015-03-12, 10:53
Medlem
telepatis avatar
Någon som har en smidig sida för att tumbla BTC?
Räcker det att köra via ett gäng Blockchain-adresser eller går det att spåra?

Help me please!
Citera
2015-03-12, 12:45
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Någon som har en smidig sida för att tumbla BTC?
Räcker det att köra via ett gäng Blockchain-adresser eller går det att spåra?

Help me please!

blockchain har en smidig "sharecoins" funktion..
Citera
2015-03-12, 20:20
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
blockchain har en smidig "sharecoins" funktion..

Inte att förväxla med en tumbler dock.
Citera
2015-03-13, 01:38
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
Någon som vågar lägga en chansning, om hur många % av Bitcoinhandeln är olaglig?
Ganska liten, framförallt tror jag det ligger i utveckling, tester, investeringar etc och en del naturligt handlande vid sidan av det.

Men om vi tittar till typ marknader som faktiskt gått över helt till endast bitcoin och där betalningsmedlet är operativt vitalt redan idag så tror jag det är ganska stor andel som är olaglig handel.
Citera
2015-03-13, 04:10
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Men om vi tittar till typ marknader som faktiskt gått över helt till endast bitcoin och där betalningsmedlet är operativt vitalt redan idag så tror jag det är ganska stor andel som är olaglig handel.
Eller, kanske ska tilläggas, "handel folk vill hålla för sig själva". Detta behöver ju inte vara olagligt utan kan ju även handla om spel, porr, etc. Eventuell olaglighet handlar då antagligen ofta om att undvika skatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in