2013-05-08, 18:13
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Hej, har lite frågor ang plånboken.

När det gäller säkerhetskopiera den så är det DAT-filen som man ska spara om jag fattat det rätt ?

Har krypterat plånboken, kommer den fråga om koden då jag ska föra ut bitcoins ur den? antar det.
Ja på båda frågorna förutsatt att det är QT-klienten du använder. Dock så finns det finns en funktion i menyerna för säkerhetskopiering också, så slipper du klippa och klistra i mapparna och riskera att förstöra något, men det är exakt samma sak som att kopiera wallet.dat-filen.

Tänk dock på att om någon har obehörig tillgång till din dator så är kryptering fortfarande inte ett hundraprocentigt skydd. Installerar de en keylogger så är det enkelt att få tag på ditt lösenord. Kryptering skyddar främst mot om någon skulle få tag på en säkerhetskopia som du exempelvis lagrar på internet.
Citera
2013-05-08, 18:22
Medlem
Dreamwings avatar
Har MtGox olika Bitcoin-marknader för olika valutor? I så fall, hur kan man konvertera sina SEK till USD?
Citera
2013-05-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BLAM
om jag ska handla bitcoins och få in dom på silkroad hur går jag lättast till väga

Gör en utlandsbetalning till bitstamp(ca 4dagar). Köp bitcoins där(ca 1min). Skicka dem till silkroad(ca 1h).
Citera
2013-05-09, 03:24
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettig
Gör en utlandsbetalning till bitstamp(ca 4dagar). Köp bitcoins där(ca 1min). Skicka dem till silkroad(ca 1h).
4 dagar? Med SEPA tar det 1-2 dagar ju. Skitsmidigt.
Citera
2013-05-10, 21:56
Medlem
qrizzes avatar
Ställena Vircurex.com och Cryptostocks.com är nerstängda över helgen.

På Vircurex.com står det
Citat:
The systems Vircurex.com and Cryptostocks.com have been taken offline over the weekend
Please do not deposit any further coins to your Vircurex accounts. We must assume that the wallet has been compromised.
Citera
2013-05-11, 01:32
Medlem
zipzap68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing
Har MtGox olika Bitcoin-marknader för olika valutor? I så fall, hur kan man konvertera sina SEK till USD?
Från deras FAQ:
Citat:
Q. Can I convert one currency in my wallet (e.g. EUR) into another currency (e.g. USD) in another wallet?

A. No, it is not possible to convert EUR to USD directly from one wallet to another as Mt.Gox is not a currency exchange.
Man kan alltså inte konvertera mellan olika valutor.

Citat:
Q. Do you keep independent ask/bid tables for different currencies?

A. No, ask/bid tables for different currencies are not independent. All currencies are relative to whichever currency has the highest volume, which is based on said currencies current market price in bitcoin. Every trade is in one pool and in fact, not are not separate currency markets. This allows users the added benefit of trading in "the greater market" -in currencies they understand- while not limiting them to smaller currency markets.
Vad menar de? Kan någon förklara?
Citera
2013-05-12, 01:28
Medlem
Någon bitcoin handlande framtidsvisionär som har en åsikt på hurvida värdet i bitcoin kommer stiga igen eller ifall den stabiliseras vid 700 som den vart runt nu i någon vecka? Eller ännu värre, att helvetet sjunker ännu mer nu när jag lagt in "För" mycket pengar.

Tacksam för alla svar

Mvh din buddler
Citera
2013-05-12, 02:54
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Någon bitcoin handlande framtidsvisionär som har en åsikt på hurvida värdet i bitcoin kommer stiga igen eller ifall den stabiliseras vid 700 som den vart runt nu i någon vecka? Eller ännu värre, att helvetet sjunker ännu mer nu när jag lagt in "För" mycket pengar.

Tacksam för alla svar

Mvh din buddler
På lite längre tid tror jag det kommer öka, hurvida jag håller med Falkvinge & co att en bitcoin kommer vara värd några miljoner dollar i framtiden vet jag inte(orkar inte spekulera, säger varken eller) men det lär öka lite relativt snart iaf.
Citera
2013-05-12, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drole
På lite längre tid tror jag det kommer öka, hurvida jag håller med Falkvinge & co att en bitcoin kommer vara värd några miljoner dollar i framtiden vet jag inte(orkar inte spekulera, säger varken eller) men det lär öka lite relativt snart iaf.

Tack för svar Det räcker för mig att det stiger 150kr så är det värt lika mycket som det var när jag köpte ett par coins. Men det gör skulle vara trevligt om den kunde stiga till 1800kr som den låg på ett tag

mvh
Citera
2013-05-12, 10:57
Bannlyst
Någon som har använt ecardone för att växla ukash --> Bitcoins?

Vad är avgiften? Erfarenheter?
Citera
2013-05-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing

Du kan konvertera SEK till USD genom att köpa BTC för SEK och sedan sälja BTC för USD.
Citera
2013-05-12, 19:48
Medlem
droles avatar
Inte sett någon påpeka det förrut men eBay är ett utmärkt ställe för att handla Bitcoins genom Paypal som i vanliga fall kan vara svårt.
Än del är lite dyrare då de vet att de har möjlighet att ta ut mer än t.ex MtGox med tanke på smidigheten men jag har sett en del privatpersoner som tar samma är lite lägre pris än t.ex MtGox och bara är glada att de kan växla sina coins till Paypal direkt.

Rekomenderas även om man vill ha dem till Paypal btw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in