2012-12-19, 01:06
Medlem
Bimboankans avatar
btw hur köper man BC om man har swedbank?.
har hört att swedbank har blockat BC.
någon som kan förklara steg för steg hur man gör liksom?.
Citera
2012-12-19, 01:16
Medlem
FattigaShejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
btw hur köper man BC om man har swedbank?.
har hört att swedbank har blockat BC.
någon som kan förklara steg för steg hur man gör liksom?.
Sitter i samma sits just nu med.. Antar att man kan välja bankgiro eller "annan bank" som alternativ när man väljer att betala. Förstår inte varför den helt plötsligt är borta som alternativ utan en förklaring vare sig på Swedbanks hemsida eller btcx.se vars ägare borde tilltala den här förändringen..
Citera
2012-12-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Sitter i samma sits just nu med.. Antar att man kan välja bankgiro eller "annan bank" som alternativ när man väljer att betala. Förstår inte varför den helt plötsligt är borta som alternativ utan en förklaring vare sig på Swedbanks hemsida eller btcx.se vars ägare borde tilltala den här förändringen..
Senaste nytt från de.

"Vi har tekniska problem med Mtgox och bygger om våran service, i inväntan på detta stänger vi tillfälligt ner Btcx och beräknas öppna igen på Fredag den 21:a december. Om det är superakut så kontakta oss på skype eller telefon som du hittar under ”Om oss” så gör vi din order manuellt."
Citera
2012-12-19, 10:44
Medlem
Frankets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharproblem
hjälp med bitcoins

hur gör man?

ska betala med bitcoins och har ingen aning hur man gör.

så långt har jag kommit:
beställt på nätet och fått ett "nummer" och en länk till Btcx.se.

och sen?
Vad är: Din bitcoin-eller btc.to adress

jag måste har ett s.k "plånbok"?

har någon tid och kan förklara mig i ENKLA steg hur man gör?

du har en hel tråd som tar upp ämnet, så jag föreslår att du kikar igenom tidigare kommentarer. kommer en "jag orkar inte läsa"-post varannan sida i tråden.
Citera
2012-12-20, 11:00
Medlem
Tog väldigt lång tid för mina blocks att ladda och nu har hela min original-plånbok havererat står "St13runtime error" och jag hade nyligen satt in pengar där som dock inte hann komma in. Hur ska jag göra?
Citera
2012-12-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Tog väldigt lång tid för mina blocks att ladda och nu har hela min original-plånbok havererat står "St13runtime error" och jag hade nyligen satt in pengar där som dock inte hann komma in. Hur ska jag göra?

http://bitcoin.stackexchange.com/questions/4594/can-the-blk0001-dat-and-blk0002-dat-files-be-deleted

blk0001.dat osv är alltså bara blockkedjan, det är wallet.dat du ska vara försiktig med.
Citera
2012-12-26, 01:06
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
Jag skulle gissa på att folk tycker att det är för krångligt att göra internationella banköverföringar.

Vad gäller spårbarheten så är det inte själva bitcointransaktionerna jag oroar mig för; jag vill inte att det ska synas att jag köpt bitcoins över huvud taget. Exempelvis så skulle jag aldrig göra en överföring från mitt eget bankkonto till btcx eller kapiton. Tyvärr saknar jag tillräcklig sjukdomsinsikt för att kunna avgöra om det är en vettig försiktighetsåtgärd eller bara onödig paranoia .
Okej, ja det kan kanske verka skrämmande men är inte mycket svårare än en vanliga inhemsk banköverföring. Jag har bestämt mig för att släppa sådan paranoia då jag insett att jag kommer hinna åka fast för eventuella olagligheter jag gör tusen gånger om innan jag gör det av ett sådant vagt indicium som att mitt kontoutdrag visar att jag köpt bitcoins Jag handlar dem även i spekuleringssyfte, då jag tror att det finns en god chans att värdet kommer fortsätta stiga.
Citera
2012-12-28, 18:51
Medlem
Thickskins avatar
Rätta mig om jag har fel, kan jag gå in på btcx, handla bitcoins genom att välja "handla anonymt", ta min bank som "Nordea" (när jag egentligen har swedbank men det finns ju inte) och sen sätta över beloppet från mitt swedbank-konto till Nordea kontot som ges? Hur långt tid tar den sen för coinsen?

Edit: Är det väldigt korkat att sätta skriv sin silk road receiving adress för bitcoinsen direkt istället för t.ex en wallet?
Senast redigerad av Thickskin 2012-12-28 kl. 19:06.
Citera
2012-12-29, 01:01
Medlem
Nyckelsmedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thickskin

Edit: Är det väldigt korkat att sätta skriv sin silk road receiving adress för bitcoinsen direkt istället för t.ex en wallet?

Undrar detta med, skickade mina bitcoins till min SR adress idag ifrån Kapiton, är jag körd nu?
Citera
2012-12-29, 01:08
Medlem
Går det att sätta in kontanter direkt på ett Mt.Gox konto?

Någon som vet hur man går tillväga?
Citera
2012-12-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newb3
Går det att sätta in kontanter direkt på ett Mt.Gox konto?

Någon som vet hur man går tillväga?

Gå till banken och gör en SEPA (EU) betalning, uppgifterna finns om du går in under "Add funds" på Mt.Gox. Dock lär det kosta en del av göra en sådan betalning via ett bankkontor då det kostar några tior om man gör det via internetbanken.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyckelsmeden
Undrar detta med, skickade mina bitcoins till min SR adress idag ifrån Kapiton, är jag körd nu?

Silk Road "tvättar" pengarna så att det inte ska vara möjligt att spåra, men det skadar aldrig att själv flytta runt mellan olika wallets. Men nej, du är inte körd.
Citera
2012-12-30, 00:07
Medlem
itworkss avatar
Vilken sida är bäst?
Kan man sätta in med kort på någon hemsida eller föredrar de flesta banköverföring?

Bara använt bitcoin någon enstaka gång innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in