2013-12-17, 20:15
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Jag måste ställa en korkad fråga.

Som jag har förstått det finns det en bestämd maxgräns för hur många bitcoins som kan finnas. Borde inte detta innebära att antalet bitcoins kommer att minska över tid då folks hårddiskar dör och så vidare. Det har ju redan varit några historier om borttappade bitcoins.
Absolut. Minskar ständigt.

Men det leder till deflation, att befintliga bitcoins stiger i värde. Och om du missat det så kan man dela en bitcoin på väldigt många decimaler.
Citera
2013-12-17, 21:09
Medlem
JacquesGrelliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espelir
Har gjort en överföring av mina Bitcoins från Kapiton till Bitstamp, men de har inte kommit fram ännu, och det var över sju timmar sedan. Någon annan som tagit sina BTC från Kapiton till någon annan wallet och fått väntat länge?

Har väntat i två dygn och tre timmar nu, dock från btc-e...
Citera
2013-12-17, 22:10
Medlem
LampknappeNs avatar
Hur tror ni kursen kommer gå de närmaste dagarna/veckorna? Personligen är jag inte så kunnig men känns som att det svajar rejält... Tror ni det är en bubbla som är på väg att spricka?
Senast redigerad av LampknappeN 2013-12-17 kl. 22:13.
Citera
2013-12-17, 22:33
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Vad gäller transaktionsavgifterna så erbjuder nätverket något bättre än "gratis", det är en öppen marknad. Vill du att nätverket ska utföra en transaktion åt dig kan du köpa den tjänsten genom att erbjuda en "transaktionsavgift". Noder på nätverket kan prioritera eller filtrera som de vill baserat på denna avgift. Idag är det möjligt att göra transaktioner gratis, imorgon kommer troligen priset bättre avspegla den riktiga kostnaden.
lögnen om avsaknad av transaktionsavgifter kommer till stor del okunnig media tillsammans med bitcoinägare som gör allt för att pumpa upp kursen.
Citera
2013-12-17, 23:32
Medlem
Här är ett bevis på att du är okunnig och ljuger. Någon skickade 1770 BTC och betalade exakt 0 BTC i transaktionsavgifter. Det är alltså möjligt att göra transaktioner gratis.
Citera
2013-12-17, 23:37
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Här är ett bevis på att du är okunnig och ljuger. Någon skickade 1770 BTC och betalade exakt 0 BTC i transaktionsavgifter. Det är alltså möjligt att göra transaktioner gratis.

Det kommer nog bli mer och mer ovanligt dock.
Citera
2013-12-17, 23:40
Medlem
Vad kostar det att mina coins? Alltså i elektricitet, får man betala mer då?
Citera
2013-12-17, 23:44
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Vad kostar det att mina coins? Alltså i elektricitet, får man betala mer då?

får betala mer? Din elräkning kommer ju att gå upp, antagligen mer än du kommer tjäna i btc. Alltså en förlustaffär.
Citera
2013-12-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
får betala mer? Din elräkning kommer ju att gå upp, antagligen mer än du kommer tjäna i btc. Alltså en förlustaffär.

Okej men hur mkt kommer räkningen öka då? Om man minar typ 1 hel dag.
Citera
2013-12-17, 23:53
Medlem
nutkjells avatar
Citat:

Härharu en kalkulator: http://www.bitcoinx.com/profit/

Du får nog räkna med att förlora pengar.
Citera
2013-12-18, 00:03
Medlem
Citat:
Problemet är om du inte har speciell utrustning (alltså ASIC miner), eftersom du inte får någon utbetalning från din bitcoin mining pool förrän du samlat ihop tillräckligt. Jag körde lite i våras på ett medelbra grafikkort. Då tog det fler dagar innan jag lyckats få ihop till minimibeloppet (0.05 bitcoin på Slush's mining pool). Idag krävs där 0.01 bitcoin, men eftersom svårighetsgraden är betydligt högre nu får man hålla på mycket längre.

Om du köper en ASIC-miner så tror jag priset vida överstiger elkostnaden.
Citera
2013-12-18, 00:10
Medlem
adolf512s avatar
när det gäller transaktionsavgifter så är detta en direkt nödvändighet för alla kryptovalutor då det kostar mycket pengar att hålla nätverket säkert, sedan finns det proof of stake men detta har också sina nackdelar http://bitcoin.stackexchange.com/que...network-system
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in