2014-02-25, 06:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det finns gott om varningar i olika diskussioner, om att inte gå händelserna i förväg och alltför snabbt dra slutsatsen att MtGox är nere för gott, att de gått i konkurs och att folk inte kommer att få tillbaka sina bitcoins alls.
Citera
2014-02-25, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det finns gott om varningar i olika diskussioner, om att inte gå händelserna i förväg och alltför snabbt dra slutsatsen att MtGox är nere för gott, att de gått i konkurs och att folk inte kommer att få tillbaka sina bitcoins alls.

nee det är sant. det kan likväl vara någon som tar över affärerna bara och bygger om lite.
Citera
2014-02-25, 07:46
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
rip alla som hade sex siffrigt belopp på mtgox.
Mm och rip alla som förvarat sina pengar på gatan utanför dörren.

Nu är inte 6 siffror speciellt mycket i sammanhanget, men har man dålig ekonomi vore det fortfarande precis lika fenomenalt att förvara det där. Är tillräckligt korkat på valfri exchange - att göra det på Gox är bara fantastiskt.
Citera
2014-02-25, 08:45
Medlem
Ezels avatar
Jamen det var ju roligt med Mt.Gox.

Började med en insättning på 3000:-.
Värderat som mest till ca 160.000 - 200.000 :-.

Slutar nu med att mina 3000:- ligger på nått skattebrottskonto eller något i Japan eller USA, fan vet jag.

Virtuell valuta really is Virtuell valuta.
Citera
2014-02-25, 10:03
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

Att folk fortsatte sätta in pengar och BTC på MtGox efter FBI beslagtog 5 miljoner USD under förra året säger allt. Det roliga är att folk behandlat MtGox som ett seriöst företag när det är uppenbart att de kontinuerligt manipulerat priset genom lagg och fejkade tradewalls.

Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Ingen vet vem skaparen "Satoshi Nakamoto" (smeknamn) är, men man uppskattar att han har mine'at över en miljon BTC. Det innebär att han äger drygt 1% av alla mynt som cirkulerar, minst...

Nja, han sitter på en miljon BTC som inte cirkulerar eftersom han sitter och håller på dem, som så många andra true believers. En väldigt stor andel av alla bitcoins finns på addresser som inte har rört sig på väldigt länge.
Citera
2014-02-25, 10:34
Medlem
knarkpulvers avatar
Finns de någon aktuell sida som fungerar och man får sina btcs under dagen? Och inte behöver vänta i flera dagar / inte få något överhuvudtaget.
Citera
2014-02-25, 10:41
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpulver
Att folk fortsatte sätta in pengar och BTC på MtGox efter FBI beslagtog 5 miljoner USD under förra året säger allt. Det roliga är att folk behandlat MtGox som ett seriöst företag när det är uppenbart att de kontinuerligt manipulerat priset genom lagg och fejkade tradewalls.
Ja. Jag begriper inte heller. Att mount mongolid någonsin skulle bli en seriös aktör fanns ju inte på kartan.

Lathet och liknande har jag självklart förståelse för om det bara handlar om procent av kapitalet, men inte om det utgjort en stor del.
Citera
2014-02-25, 10:57
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Mm och rip alla som förvarat sina pengar på gatan utanför dörren.

Hahaha Jag känner sympatin

Ni som tradar vilken sida är ni på? Någon mer som mig som använder Bitfinex? Jag tycker den sidan är kanon just för att det går att trada med x2,5 gånger mer än vad man har där. Så då kan man låsa in 70% av det med armory offline och ändå ha möjlighet att trada med allt.

Hade jag litat på den sidan hade jag lagt in varenda krona jag äger och lånat ut till 360% om året helt oslagbart...
Citera
2014-02-25, 11:47
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpulver
Finns de någon aktuell sida som fungerar och man får sina btcs under dagen? Och inte behöver vänta i flera dagar / inte få något överhuvudtaget.
Trodde nästan de. BTCX brukar alltid kunna hjälpa en om man kör med Swish, men nu till min stora besvikelse har jag inte fått coinsen på flera timmar. Tycker det är riktigt dåligt då de inte ska ta längre än 1-2 timmar egentligen om de har kontorstid.

Känns som att de köpte coins billig å nu bara sitter å inväntar ökning eftersom de ändå har 24h på sig att leverera coins.
Citera
2014-02-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
rip alla som hade sex siffrigt belopp på mtgox. bitcoin wallet är key. dom väl krypa tillbaka ner i grottan efter dom här nyheterna och leva i misär. kursen lär ju knappast gå uppåt efter det här heller. inb4 kalabalik inb4 panik. =P

Jo det är just det den gör eftersom folk kommer börja spekulera igen.
Folk som handlar med bitcoins fortfarande är fan inte riktigt kloka
Citera
2014-02-25, 11:54
Medlem
Enligt den här länken: http://mattvukas.com/2014/02/24/breaking-mt-gox-dead-long-live-mt-gox/ saknas nästan 750.000 BTC på Mt. Gox. Änsålänge bara rykten, men det ser inte ljust ut. Själva stölden ska ha skett för längesen (från inaktiva wallets) men har gått förbi obemärkt fram tills nu.

Någon/några kommer iallafall inte behöva jobba något mer. Tror det hade varit svårt att hålla tassarna borta faktiskt. En av bitcoins stora brister är just att förlorade pengar är förlorade pengar. Finns ingen bankman man kan ringa för att få tillbaks de.

Tror girigheten hade tagit över de flesta av oss om man hade chansen att sno nästan 750.000.000$.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-02-25 kl. 11:56.
Citera
2014-02-25, 12:02
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Jo det är just det den gör eftersom folk kommer börja spekulera igen.
Folk som handlar med bitcoins fortfarande är fan inte riktigt kloka

Hehe nädå.. Dom som sålde vid $400 imorse då kursen gått ner 15% på en dag är inte riktigt kloka.. Skulle jag säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in