2013-12-18, 00:47
Medlem
Vilken sida ska jag använda mig utav för att sälja BTC och ta ut pengarna till mitt bankkonto?

Fybse
Citat:
Vi har just nu en stor efterfråga av SEK uttag som vi är försenade med på grund av att banken[...]
btcx
Citat:
BTC till SEK är tillfälligt avstängt[...]
Kapiton
Citat:
Arbetet med att lösa de rådande problemen fortskrider varje vaken timme.

Sen undrar jag också vad ni andra tänkt göra inför den "kommande kraschen" som Kina skapar. Hålla, sälja?
Senast redigerad av SweCrime 2013-12-18 kl. 00:51.
Citera
2013-12-18, 02:48
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Sen undrar jag också vad ni andra tänkt göra inför den "kommande kraschen" som Kina skapar. Hålla, sälja?
Bitstamp, de använder SEPA-överföringar så det går rätt snabbt.
Citera
2013-12-18, 02:50
Medlem
AaronHernandezs avatar
Kommer ihåg för någon månad sen när 1 bitcoin var 30 euro och jag inte köpte det pga jag tyckte det var så jävla dyrt. Sen för någon vecka sedan var 1 bitcoin värd 900 euro. Lite blåst man kände sig.
Citera
2013-12-18, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AaronHernandez
Kommer ihåg för någon månad sen när 1 bitcoin var 30 euro och jag inte köpte det pga jag tyckte det var så jävla dyrt. Sen för någon vecka sedan var 1 bitcoin värd 900 euro. Lite blåst man kände sig.
Tänkt så länge, så tillslut köpte jag för runt 1000-dollarsträcket för att inte missa tåg. Trots att jag visste att det skulle sjunka. Är nu nede på under 600.
Citera
2013-12-18, 08:20
Medlem
Kallessidas avatar
Nu har BTC'n åkt ner rejält..
Citera
2013-12-18, 09:48
Medlem
500? 400? 300? Vart vänder det?
Citera
2013-12-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipchip
500? 400? 300? Vart vänder det?

Svårt att säga eftersom de som sitter på bitcoin tydligen inte bryr sig om att förlora allt de investerat.
Skulle folk sälja eftersom de inser att det är en bubbla kommer nog bitcoin lägga sig på runt 50-100$ men i längden tror jag bitcoin kommer försvinna och ersättas med något liknande bättre.

Vi får väl följa det och se, jag är ganska säker på att regleringar från regeringar kommer göra det dyrare att använda bitcoin och göra dem mindre attraktiva.
Citera
2013-12-18, 10:31
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Vilken sida ska jag använda mig utav för att sälja BTC och ta ut pengarna till mitt bankkonto?

Localbitcoins.com, har testat det senaste veckan och det har funkat rätt bra. Hänger dock på att köparen är vettig.
Citera
2013-12-18, 10:34
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Svårt att säga eftersom de som sitter på bitcoin tydligen inte bryr sig om att förlora allt de investerat.
De som sitter på Bitcoin som en långsiktig investering tror jag inte bryr sig så mycket. Kanske köper de in sig lite mer nu. Själv köpte jag tillbaka lite vid $570 så jag lyckades utöka ägandet med nästan hela 3 Bitcoin. Flest Bitcoin när man dör vinner va?

Citat:
Skulle folk sälja eftersom de inser att det är en bubbla kommer nog bitcoin lägga sig på runt 50-100$ men i längden tror jag bitcoin kommer försvinna och ersättas med något liknande bättre.
Ja, allt ersätts väl förr eller senare av något bättre. Ge Bitcoin ett par år till så kommer det vara enklare att avgöra dess framtida roll.

Citat:
Vi får väl följa det och se, jag är ganska säker på att regleringar från regeringar kommer göra det dyrare att använda bitcoin och göra dem mindre attraktiva.
Jo, säkert. Fast de grundläggande attributen kan man ju inte reglera bort, och det är de som är värdefulla.
Citera
2013-12-18, 10:47
Medlem
Tjenare, ny här och har ett par korta frågor.

Är bitstamp det vettigaste alternativet om man siktar på att göra en snabb insättning nu under kommande low?
Om jag förstår det rätt så kan man sätta in till usd vilket tar ett par dagar för att sedan genomföra köpa av btc på ca 30 min, är det korrekt?

Någon som provat tumblertjänsten Bitcoinfog, någon anmärkning eller helt grön?

Är det säkert att använda en internetbaserad plånbok som slutförvaring eller bör man skaffa sig en offline wallet på usb sticka? vad rekommenderar ni för plånbok?
Citera
2013-12-18, 10:57
Medlem
Dags att handla på sig BTC nu iaf :>
Citera
2013-12-18, 11:02
Medlem
Eronis avatar
Vem här har använt MTGOX för att få ut sina cash? Tänkte ta ut 20k och undrar ungefär hur lång tid det tar? Hur länge fick ni vänta med MTGOX och när förde ni över pengarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in