2013-02-03, 14:08
Medlem
25Decembers avatar
Har ni några bra guider om hur man kommer igång med bitcoin mining?
Citera
2013-02-03, 15:18
Medlem
jeppezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smiskad
Såg att det gått upp igen. 127.5 kr. Sitter och väntar ut att det ska sjunka.

När jag började köpa BTC i sommras kostade de 40kr st.. Tror knappast de lär sjuka så länge inte btc-mining slår igenom ordentligt ;P
Citera
2013-02-03, 15:28
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Har ni några bra guider om hur man kommer igång med bitcoin mining?

Jag brukar använda http://bitminter.com/
Bara skapa ett konto, Skriva in vilket bitcoin det ska betalas ut till när det har uppnått 0.10 BTC.

Sedan klicka på Start

Ett tips på sidan är att klicka på My Account > Donations & Perks och sedan klicka ur alla alternativ så får du hela summan.
Citera
2013-02-03, 17:16
Medlem
jeppezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Jag brukar använda http://bitminter.com/
Bara skapa ett konto, Skriva in vilket bitcoin det ska betalas ut till när det har uppnått 0.10 BTC.

Sedan klicka på Start

Ett tips på sidan är att klicka på My Account > Donations & Perks och sedan klicka ur alla alternativ så får du hela summan.

Huh?
Citera
2013-02-03, 18:00
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppezon
Huh?

Skrev ifrån surfplattan så den "rättstavade"
Skall stå att man skriver in till vilket bitcoinkonto man ska betala ut till.
Citera
2013-02-03, 18:51
Medlem
jeppezons avatar
Citat:
Skrev ifrån surfplattan så den "rättstavade"
Skall stå att man skriver in till vilket bitcoinkonto man ska betala ut till.

Now it makes sense...
Citera
2013-02-03, 22:53
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Det känns som att hela tråden på sistone bara är frågor om hur man får tag på bitcoins. För att höja kvaliten lite så tänkte jag att det kanske är uppskattat om jag länkar till lite läsvärda artiklar och nyheter då och då. Så här kommer två mycket välskrivna artiklar som jag i alla fall uppskattade.

Angående bitcoins potential för internetgambling. Det verkar nämligen hända en del på den fronten just nu, och det ska bli intressant att se utvecklingen de närmsta åren.
http://calvinayre.com/2013/02/01/bus...er-be-ignored/

Nästa artikel är förvisso från September men ändå mycket väl värd läsning (Erik Vorhees som skriver för Bitinstants blogg har alltid väldigt välskrivna och tänkvärda inlägg). Det är en bitcoinföreläsning på en konferens för banker med bl.a. tre deltagare från Federal Reserve, hur kan det bli tråkigt liksom?
http://blog.bitinstant.com/blog/2012...nts-forum.html

Guldläsning.
Citera
2013-02-03, 23:38
Medlem
alla tummar upp för 2 Thumbs up! trevlig läsning, tack!
Citera
2013-02-04, 00:12
Medlem
dokoalseleds avatar
Jag har tänkt köpa bitcoins men jag måste visa mitt kontoutdrag för socialen varje månad och jag vill inte att de ska fatta misstankar om något. Jag kanske kan gå in på en pressbyrå och köpa ukash och sedan köpa bitcoins med ukashen på virwox? Det verkar vara ett alternativ. Det verkar som att man bara kan köpa hela bitcoins på virwox och inte t.ex. 1,5 bitcoins. Det låter sugit men det kanske man får leva med.

edit: Det verkar som man måste vara medlem i en "virtuell värld" för att kunna använda virwox och jag är inte det så jag kan nog glömma den. Då får jag väl ta mercabit.eu istället fastän de lägger på en saftig avgift. Att gå till en affär med western union eller liknande verkar lite krångligt med tanke på den konstiga texten man ska skriva i meddelandet och som jag antar att personalen ska skriva på en dator och att man kanske måste legitimera sig (vilket jag inte vet) och får frågor. Men det kanske inte är krångligt eller dåligt.
Senast redigerad av dokoalseled 2013-02-04 kl. 00:22.
Citera
2013-02-04, 01:05
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jag har tänkt köpa bitcoins men jag måste visa mitt kontoutdrag för socialen varje månad och jag vill inte att de ska fatta misstankar om något. Jag kanske kan gå in på en pressbyrå och köpa ukash och sedan köpa bitcoins med ukashen på virwox? Det verkar vara ett alternativ. Det verkar som att man bara kan köpa hela bitcoins på virwox och inte t.ex. 1,5 bitcoins. Det låter sugit men det kanske man får leva med.

edit: Det verkar som man måste vara medlem i en "virtuell värld" för att kunna använda virwox och jag är inte det så jag kan nog glömma den. Då får jag väl ta mercabit.eu istället fastän de lägger på en saftig avgift. Att gå till en affär med western union eller liknande verkar lite krångligt med tanke på den konstiga texten man ska skriva i meddelandet och som jag antar att personalen ska skriva på en dator och att man kanske måste legitimera sig (vilket jag inte vet) och får frågor. Men det kanske inte är krångligt eller dåligt.

Inte så att de kräver att du visar upp ett kvitto från ex. Pressbyrån vad du har handlat där, när det står Pressbyrån på kontouttaget?

Ja, En virtuell värld måste man vara medlem i. Eller ha medlem och medlem, kräver bara att du har ett konto på http://secondlife.com och sedan använder klienten och "verifiera" dig första gången via deras terminaler. Sen är det bara att ta bort klienten. Logga aldrig mer in på Second Life.
Citera
2013-02-04, 01:14
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Inte så att de kräver att du visar upp ett kvitto från ex. Pressbyrån vad du har handlat där, när det står Pressbyrån på kontouttaget?

Ja, En virtuell värld måste man vara medlem i. Eller ha medlem och medlem, kräver bara att du har ett konto på http://secondlife.com och sedan använder klienten och "verifiera" dig första gången via deras terminaler. Sen är det bara att ta bort klienten. Logga aldrig mer in på Second Life.

Jag kan ta ut kontanter och köpa ukash på pressbyrån för dem. Då ser socialen bara att jag tagit ut kontanter och det frågar de aldrig om.

Jag registrerade mig på Second Life. Jag får se, det kanske funkar bra att använda virwox.
Citera
2013-02-04, 12:07
Medlem
Vid vilken tid kan man tänka sig att pengarna från kapiton kommer in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in