Det känns som att hela tråden på sistone bara är frågor om hur man får tag på bitcoins. För att höja kvaliten lite så tänkte jag att det kanske är uppskattat om jag länkar till lite läsvärda artiklar och nyheter då och då. Så här kommer två mycket välskrivna artiklar som jag i alla fall uppskattade.
Angående bitcoins potential för internetgambling. Det verkar nämligen hända en del på den fronten just nu, och det ska bli intressant att se utvecklingen de närmsta åren. http://calvinayre.com/2013/02/01/bus...er-be-ignored/
Citat:
In fact, playing is so easy that you can do it without even visiting the website. For example, if you have Bitcoins, try sending them to the address:
1dice97ECuByXAvqXpaYzSaQuPVvrtmz6
Doing so will trigger an actual bet with 50/50 odds and a 1.957x payout if you win (giving the house a 1.9% edge). The transaction is sent, calculated, and returned typically within a matter of seconds. Think about that… you can gamble from within this article page itself.
No need to spend days waiting for your deposit to arrive, nor weeks or months for your winnings to return home. No account needed. You can place bets from any country, and from any device with a Bitcoin wallet (computer, phone, tablet, etc.). You can even click on that address above and see people placing bets in real time.
But why would players trust some unknown Irish website with a silly name to be legitimate? Because every single bet is provably fair. Using some basic mathematics and Bitcoins distributed blockchain database (which cannot be manipulated because nobody controls it), players can check their bet transaction after they place it and see, without a doubt, that the number rolled for their bet was legitimate. The Nevada Gaming Commission might want to start looking for new jobs.
Nästa artikel är förvisso från September men ändå mycket väl värd läsning (Erik Vorhees som skriver för Bitinstants blogg har alltid väldigt välskrivna och tänkvärda inlägg). Det är en bitcoinföreläsning på en konferens för banker med bl.a. tre deltagare från Federal Reserve, hur kan det bli tråkigt liksom? http://blog.bitinstant.com/blog/2012...nts-forum.html
Citat:
Finally, at the end of the afternoon, it was our turn! Charlie and I had prepared some slick PowerPoint slides, but before we started, we asked the audience to email us using their smartphones. Upon doing so, we explained, they’d immediately have a Bitcoin account credited with 0.1 coins. This was done through Coinapult, of course. It didn’t matter what country they were from, nor their name, nor address… nor did we ask what they’d do with the money. We didn’t require any arduous sign-up process. There was no approval. There was no fee. We simply demonstrated to them the power of Bitcoin – they went from “never heard of it” to “I have an account with coins” in about 2 minutes, all from an auditorium in downtown Rio de Janeiro.
Side note: there are now some members of the Atlanta Federal Reserve who are in possession of Bitcoin – perhaps simply holding it on their own phones will make them less antagonistic toward this alien technology. I can imagine them taking this sample back to their laboratory to be dissected, and surely they will try to figure out a way to print more of it.
Jag har tänkt köpa bitcoins men jag måste visa mitt kontoutdrag för socialen varje månad och jag vill inte att de ska fatta misstankar om något. Jag kanske kan gå in på en pressbyrå och köpa ukash och sedan köpa bitcoins med ukashen på virwox? Det verkar vara ett alternativ. Det verkar som att man bara kan köpa hela bitcoins på virwox och inte t.ex. 1,5 bitcoins. Det låter sugit men det kanske man får leva med.
edit: Det verkar som man måste vara medlem i en "virtuell värld" för att kunna använda virwox och jag är inte det så jag kan nog glömma den. Då får jag väl ta mercabit.eu istället fastän de lägger på en saftig avgift. Att gå till en affär med western union eller liknande verkar lite krångligt med tanke på den konstiga texten man ska skriva i meddelandet och som jag antar att personalen ska skriva på en dator och att man kanske måste legitimera sig (vilket jag inte vet) och får frågor. Men det kanske inte är krångligt eller dåligt.
Senast redigerad av dokoalseled 2013-02-04 kl. 00:22.
Jag har tänkt köpa bitcoins men jag måste visa mitt kontoutdrag för socialen varje månad och jag vill inte att de ska fatta misstankar om något. Jag kanske kan gå in på en pressbyrå och köpa ukash och sedan köpa bitcoins med ukashen på virwox? Det verkar vara ett alternativ. Det verkar som att man bara kan köpa hela bitcoins på virwox och inte t.ex. 1,5 bitcoins. Det låter sugit men det kanske man får leva med.
edit: Det verkar som man måste vara medlem i en "virtuell värld" för att kunna använda virwox och jag är inte det så jag kan nog glömma den. Då får jag väl ta mercabit.eu istället fastän de lägger på en saftig avgift. Att gå till en affär med western union eller liknande verkar lite krångligt med tanke på den konstiga texten man ska skriva i meddelandet och som jag antar att personalen ska skriva på en dator och att man kanske måste legitimera sig (vilket jag inte vet) och får frågor. Men det kanske inte är krångligt eller dåligt.
Inte så att de kräver att du visar upp ett kvitto från ex. Pressbyrån vad du har handlat där, när det står Pressbyrån på kontouttaget?
Ja, En virtuell värld måste man vara medlem i. Eller ha medlem och medlem, kräver bara att du har ett konto på http://secondlife.com och sedan använder klienten och "verifiera" dig första gången via deras terminaler. Sen är det bara att ta bort klienten. Logga aldrig mer in på Second Life.
Inte så att de kräver att du visar upp ett kvitto från ex. Pressbyrån vad du har handlat där, när det står Pressbyrån på kontouttaget?
Ja, En virtuell värld måste man vara medlem i. Eller ha medlem och medlem, kräver bara att du har ett konto på http://secondlife.com och sedan använder klienten och "verifiera" dig första gången via deras terminaler. Sen är det bara att ta bort klienten. Logga aldrig mer in på Second Life.
Jag kan ta ut kontanter och köpa ukash på pressbyrån för dem. Då ser socialen bara att jag tagit ut kontanter och det frågar de aldrig om.
Jag registrerade mig på Second Life. Jag får se, det kanske funkar bra att använda virwox.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!