2013-12-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
med tanke på att bitcoin ändå inte är värt runt 550$
Vad är en bitcoin värd och varför?
Citera
2013-12-07, 10:05
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Det gick undan!

Några fler som planerar köp eller sitter ni kvar med era BTC?
Kan nog komma in billigt om man avvaktar.
Vid 400 USD/BTC kommer jag nog börja handla i alla fall,
förutsatt att vi når dit.

Handlade dock med Bitcoins igår kväll...inte mycket han fick för
fruktkorgen såhär i efterhand..
Citera
2013-12-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ui
Skulle lagar fungera så skulle det ta livet av BTC känns det som, och lagar känns inte heller som vägen man bör vandra.
Så fritt fram för exchangerna och insiderna att fiffla är det som gäller för att BTC ska fungera?
Citera
2013-12-07, 10:45
Medlem
JacquesGrelliers avatar
Lite snabbt bara, växlade lite LTC mot BTC igår på btc-e.com i syfte att skeppa vidare mot SR2. Skickade från btc-e.com till min adress på SR2 och fick det auktoriserat av förstnämnda för ca 10h sedan. Mina BTC har ännu ej nått SR och det finns heller ingen info om transaktionen på blockchain
Hur lång tid kan det tänkas ta?

(Postade här iom att jag inte kan skriva i trådar tillhörande Nätapotek och drogshoppar)
Citera
2013-12-07, 11:03
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så fritt fram för exchangerna och insiderna att fiffla är det som gäller för att BTC ska fungera?

Att det fifflas har ingenting med bitcoin i sig att göra. Det är fiatvalutorna som tillåter fifflet. Därför finns det lagstiftning som förbjuder fifflet.
Citera
2013-12-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Att det fifflas har ingenting med bitcoin i sig att göra. Det är fiatvalutorna som tillåter fifflet. Därför finns det lagstiftning som förbjuder fifflet.
Klart det inte bara fifflas med bitcoin men fifflet har ju varit det som har pressat upp värdet.
Citera
2013-12-07, 11:51
Medlem
Detta är min personliga teori och har egentligen inte någon fakta som backar upp detta.
Jag har dock svårt att se en kortsiktig uppgång till de nivåer som rådde för några dagar sedan, jag tror heller inte botten är nådd då vi de senaste dagarna sett ett fall på 2-300 och en återhämtning på 100 per dygn och iochmed att detta är en "valuta" baserad på spekulation tror jag det finns många nagelbitare och nervvrak som inte kan se detta som en långsiktig investering och helt enkelt pull the trigger och drar sig ur (spiralen har redan börjat).
Med julen runt hörnet och annat därtill tror jag efterfrågan och hypen kortsiktigt kommer lägga sig och folk lägger fokus på saker man kan ta på, jag tror vi innan jul har bottnat i dom nivåerna som rådde under början av november, dvs runt 200/BTC.

Efter nyår är vi nog tillbaka till verkligheten, julskyltningen åker ut och granen likaså, intresset för BTC kommer vakna till liv och vi kommer under våren se en uppgång, dock inte en sådan på steroider vi sett under november men fortfarande i en snabbare takt än vad som är rimligt.

Långsiktigt tror att ATH kommer nås under 2014, framförallt under julhandeln då marknaden har haft tid på sig att acceptera BTC som betalmedel och därmed genererat ett större användningsområde.

Som sagt, mina spekulationer och som med allt annat är det omöjligt att förutspå framtiden.
Citera
2013-12-07, 11:54
Medlem
Citat:
JacquesGrellier

En tidigare överföring som jag gjorde tog enligt mottagaren 2 dagar att nå fram.
Tror knappast dina pengar har försvunnit i alla fall.
Citera
2013-12-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Det gick undan!

Några fler som planerar köp eller sitter ni kvar med era BTC?
Kan nog komma in billigt om man avvaktar.
Vid 400 USD/BTC kommer jag nog börja handla i alla fall,
förutsatt att vi når dit.

[...]
Jag håller mina, har inte så mycket pengar så kan nog inte köpa in mig heller.
Citera
2013-12-07, 12:51
Medlem
Ja dom som inte sålde sina när det låg över 1k förstår jag mig inte på. Det var ju en magisk topp!
Citera
2013-12-07, 12:59
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Ja dom som inte sålde sina när det låg över 1k förstår jag mig inte på. Det var ju en magisk topp!

Det där är en sådan där kommentar man kan skratta åt om ett år! Bitcoin bör handla om så mycket mer än att tjäna snabba pengar.

Hur mycket är 1 kilo värt?
Citera
2013-12-07, 13:04
Medlem
Verkar stiga rätt bra nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in