2013-02-12, 15:00
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Minns inte exakt men mindre än en vecka är jag rätt säker på. 3-7 dagar +/-3
Tack för infon. Den hade blivit godkänd nu när jag gick in och kollade, så 3 dagar tog det för mig.
Citera
2013-02-12, 16:14
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Störd valuta som folk bara köper som investering istället för att faktiskt handla med.
Citera
2013-02-12, 17:11
Medlem
Urtidens avatar
Hej! Är det möljligt att införhandla Bitcoins med PayPal valuta?

- Urtiden
Citera
2013-02-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Störd valuta som folk bara köper som investering istället för att faktiskt handla med.

Det är väl många som handlar på silkroad.
Citera
2013-02-12, 18:44
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtiden
Hej! Är det möljligt att införhandla Bitcoins med PayPal valuta?

- Urtiden

När jag letade efter någonstans att köpa bitcoins för ukash såg jag denna sida

https://btc-e.com/

Det är en paypal-logga på sidan så kanske går det där. Jag har dock ingen aning om huruvida sidan är bra eller inte.

Någon som vet något bra sätt för att köpa bitcoins för ukash? Jag får inte Second Life Viewer att funka så jag kan inte använda VirWox. Plus att det verkar vara en hög avgift där. Det får kanske bli mercabit.eu trots att de har hög avgift. Jag läste att det skulle gå att köpa bitcoins för ukash på Silk Road. Jag har dock inte kollat upp det ännu. Tacksam för förslag då jag redan köpt ukash.
Citera
2013-02-12, 20:49
Medlem
skitifittabaknulls avatar
181 sek för 1btc på kapiton, är ju helt stört.
Citera
2013-02-12, 20:58
Medlem
Ja, det har varit lite fart sista veckan onekligen. Legat skapligt över mtgox hela tiden dessutom, så det borde väl ha gått att göra sig en hacka på att sätta in och köpa btc på mtgox, flytta till kapiton och sälja där, ta ut via avgiftsfri banköverföring..?
Citera
2013-02-12, 22:53
Medlem
Glömde ju bort detta med den psykopatiskt långa (oändliga?) block laddningen i bitcoin plånboken. Datorn har stått på och laddat nu i ca 3 dagar och för 3 dagar sen (innan jag visste att detta skulle ta så pass lång jävla tid) köpte jag bitcoins för ett par hundra kr som inte dykt upp i plånboken än (förmodligen för att den inte synkroniserats klart än).

Börjar nu bli orolig ifall pengarna inte kommer komma in när väl laddningen är klar, någon annan som varit lika dum som jag och köpt coins innan synkroniseringen med nätverket är klart? Skulle uppskatta svar så jag slipper oroa mig!
Citera
2013-02-12, 22:56
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitifittabaknull
181 sek för 1btc på kapiton, är ju helt stört.

Mtgox är det 170 tror jag just nu
Citera
2013-02-12, 23:01
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
Glömde ju bort detta med den psykopatiskt långa (oändliga?) block laddningen i bitcoin plånboken. Datorn har stått på och laddat nu i ca 3 dagar och för 3 dagar sen (innan jag visste att detta skulle ta så pass lång jävla tid) köpte jag bitcoins för ett par hundra kr som inte dykt upp i plånboken än (förmodligen för att den inte synkroniserats klart än).

Börjar nu bli orolig ifall pengarna inte kommer komma in när väl laddningen är klar, någon annan som varit lika dum som jag och köpt coins innan synkroniseringen med nätverket är klart? Skulle uppskatta svar så jag slipper oroa mig!

Vad är det för laddning du pratar om? Jag ska köpa mina första bitcoins snart och vill inte råka ut för något sådant. Hur undviker jag det? Jag har satt in kronor på kapiton samt köpt ukash som jag ska köpa bitcoins för någonstans.
Citera
2013-02-12, 23:06
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Är inte grejen med bitcoin att det ska gå lätt att och snabbt att överföra pengar och att det är anonymt, varför är det så många som klagar när dom försöker köpa bitcoin? var ligger problem för tjänsterna? Varför är skillnaderna så stora? För vanliga valutor så är det ju inga skillnader.

och har folk lust här att dela med sig hur pengar dom har i bitcoins just nu? Det är ju anonymt så...

Jag har 1 bitcoin.
Citera
2013-02-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Vad är det för laddning du pratar om? Jag ska köpa mina första bitcoins snart och vill inte råka ut för något sådant. Hur undviker jag det? Jag har satt in kronor på kapiton samt köpt ukash som jag ska köpa bitcoins för någonstans.
Vet inte exakt själv.. Laddade i alla fall ner plånboken från denhär sidan -----> www.bitcoin.org och när jag installerat den stog det "osynkroniserad" (detta upptäckte jag efter jag köpt mina mynt)och en laddningsruta under där det typ stog "220 864 block återstår" och tickar den typ 0,1% i timmen..

Så leta upp någon annan plånbok än denna! Den kan nu ha kostat mig 800:- ifall inte mynten kommer in efter installationen är klar (vilket jag VERKLIGEN hoppas att det gör!!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in