Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-25, 00:30
  #4609
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Cryptolocker är ett datorvirus som kom för några månader sen. Det viruset gör är att det krypterar hela din dator och hindrar dig från att göra något. Sedan kräver viruset att du ska betala en lösensumma i bitcoin till en viss adress för att du ska få dekrypteringsnyckeln. Gör du inte detta inom viss tid kommer nyckeln förstöras, och din data kommer vara förlorad för all framtid.

Viruset håller alltså din data som gisslan.

Betalar man lösensumman så gör viruset vad det lovat. Det dekrypterar din dator igen, avinstallerar sig själv, och markerar din dator för att den inte ska infekteras igen.

Det jobbiga med det här viruset är att den absolut bästa lösningen i många fall är allt helt enkelt betala lösensumman, och därmed göra precis vad virusskaparen vill. Jag har läst om fall där hela företag blivit drabbade. En lösensumma på 300 USD är småpengar gentemot att bli av med all sin företagsdata. Så i och med lönsamheten lär den här typen av virus tyvärr bli vanligare.

fan vad jobbigt men jävligt smart ändå

behöver man oroa sig om att få det om man inte besöker skumma sidor?
Citera
2013-10-25, 02:05
  #4610
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
fan vad jobbigt men jävligt smart ändå

behöver man oroa sig om att få det om man inte besöker skumma sidor?

Tanka inte skumma torrents från skumma sidor, du behöver förmodligen inte oroa dig övht. Men håller med, vilket jävla virus asså.

Vad tror ni händer annars då, är detta början på en bubbla? Kommer vi se fler corrections, spekulera lite nu för fan!
Citera
2013-10-25, 02:09
  #4611
Avstängd
går bara upp och ner och upp...har på känn att det kommer gå upp rejält under helgen, kanske sälj-läge efter söndagen eller kanske på söndagen.

spekulationer...beware. haha...
Citera
2013-10-25, 02:22
  #4612
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED
går bara upp och ner och upp...har på känn att det kommer gå upp rejält under helgen, kanske sälj-läge efter söndagen eller kanske på söndagen.

spekulationer...beware. haha...
Tippar själv på nedgång. Och hoppas på det också =)=)
Citera
2013-10-25, 15:49
  #4613
Medlem
ojdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED
går bara upp och ner och upp...har på känn att det kommer gå upp rejält under helgen, kanske sälj-läge efter söndagen eller kanske på söndagen.

spekulationer...beware. haha...


Tror att den kommer att jämna ut sig till sitt vanliga värde igen såsmåningom
Citera
2013-10-25, 16:15
  #4614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojdo
Tror att den kommer att jämna ut sig till sitt vanliga värde igen såsmåningom

Haha, och vad är det "vanliga värdet" då?

Jag hoppas på nedgång för att göra en investering, men min magkänsla säger att en dipp är ganska långt borta faktiskt.

För varje dipp kommer BitCoins att stabiliseras, då det finns parter med stora poster i BitCoins (läs: early adopters). När dessa säljer kommer dessa dippar, och valutan sprids över fler individer.

Den enda stora nackdelen är sättet att förvara BitCoins, vilket avskräcker många. Förhoppningsvis kommer etablerade banker börja förmedla valutan, vilket vore en stor framgång för BTC:n.

Bryter BitCoins 1000$ tills Q4 2014? Mycket möjligt. Eller vad tror ni?
Citera
2013-10-25, 16:37
  #4615
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Haha, och vad är det "vanliga värdet" då?

Jag hoppas på nedgång för att göra en investering, men min magkänsla säger att en dipp är ganska långt borta faktiskt.

För varje dipp kommer BitCoins att stabiliseras, då det finns parter med stora poster i BitCoins (läs: early adopters). När dessa säljer kommer dessa dippar, och valutan sprids över fler individer.

Den enda stora nackdelen är sättet att förvara BitCoins, vilket avskräcker många. Förhoppningsvis kommer etablerade banker börja förmedla valutan, vilket vore en stor framgång för BTC:n.

Bryter BitCoins 1000$ tills Q4 2014? Mycket möjligt. Eller vad tror ni?
Hoppas på nedgång gör du ju rätt i men det har ju minskat konstant de senaste dygnet så att bara vänta efter en dipp är väl onödigt, de kan minska i värde sakta men säkert också vilket innebär att det senaste dygnet kan kallas för en "dipp" vad gäller btc i mina ögon.
Citera
2013-10-25, 18:11
  #4616
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson
Vet inte om jag får bäst svar här eller i Silkroad tråden men jag testar!

Jag satte in ca 2800 kronor på Bitstamp två dagar innan Silkroad togs ner och köpte bitcoins för de precis som jag gjort så många gånger tidigare. Jag ville sen ta tillbaka pengarna eftersom jag inte kunde använde de på SR längre men då var jag tvungen att verifiera mitt konto, alltså skicka in en bild på mitt körkort + nått bankpapper för att ta ut pengarna.
Känns jävligt pissigt att det inte krävdes validering när jag satte in pengarna för att sedan behövas två dagar senare när jag försöker ta ut de igen. Speciellt nu när SR är nedtaget så känns det riktigt olustigt att behöva skicka in en bild på mitt körkort som ni säkert förstår. Hur tycker ni jag ska göra?
Är det helt idiotiskt att göra verifieringen eller är det värt risken för att få sina 2800kr?

Tacksam för svar!

https://www.flashback.org/sp45293899

Jag hade nog gärna fått tillbaka mina 2800 kr
Citera
2013-10-25, 20:01
  #4617
Medlem
vizuals avatar
Fan, har fortfarande problem med verifikation...

funderar på att testa och skicka in igen för 4e och sista gången
Citera
2013-10-26, 00:35
  #4618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arslen
Är det överföringen från BTC till kronor du har problem med? Det skulle kanske funka att göra ett konto på t.ex. Kapiton och skicka dina BTC dit för att därefter skicka vidare till ditt bankkonto om du nu nödvändigtvis inte vill identifiera dig.

Måste identifiera mig om jag vill flytta bitcoins också. Får inte loss de på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av distans
https://www.flashback.org/sp45293899

Jag hade nog gärna fått tillbaka mina 2800 kr
Mjo, hade önskat att jag läst det innan jag satte in pengarna Du tror inte att det är nån större risk att jag åker dit om jag identifierar mig?
Citera
2013-10-26, 02:58
  #4619
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson
Mjo, hade önskat att jag läst det innan jag satte in pengarna Du tror inte att det är nån större risk att jag åker dit om jag identifierar mig?

Nej det tror jag knappast. I praktiken är du redan identifierad eftersom du skickat pengar dit från en svensk bank. Enda sättet att komma undan det är att säga att någon annan otillbörligen använt ditt personliga konto - men då hamnar förklaringsbördan på dig.

Så hämta du ut dina pengar!
Citera
2013-10-26, 08:24
  #4620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Haha, och vad är det "vanliga värdet" då?

Jag hoppas på nedgång för att göra en investering, men min magkänsla säger att en dipp är ganska långt borta faktiskt.

För varje dipp kommer BitCoins att stabiliseras, då det finns parter med stora poster i BitCoins (läs: early adopters). När dessa säljer kommer dessa dippar, och valutan sprids över fler individer.

Den enda stora nackdelen är sättet att förvara BitCoins, vilket avskräcker många. Förhoppningsvis kommer etablerade banker börja förmedla valutan, vilket vore en stor framgång för BTC:n.

Bryter BitCoins 1000$ tills Q4 2014? Mycket möjligt. Eller vad tror ni?

Forstar inte vad du menar, finns ju ett antal olika satt att forvara de pa, och alla de kanns sakrare an ngn bank som skickar informationen vidare till varje statlig myndighet. Och sedan att man ska borja betala bankernas avgifter for bitcoin ocksa ar ju helt fel, tar ju bort lite av iden med bitcoin enligt mig.


Och JA, jag tror och hoppas pa BTC ar over 1000$ Q4-2014. Det ar verkligen lage att kopa de fortfarande. (jag kopte mina forsta 30 nar de lag pa 2,8$/st ) Och snart har varenda sandnigger i varenda oken sin egna bitcoin address och darmed mojlighet att gora business international style ..
Samt att bitcoin borjar bli valdigt stort i Kina med nu bla att Baidu har borjat anvanda de for vissa tjanster..
Allt borde ga som pa rals om inte ngn/ngr stater borjar forsoka reglera BTC marknaden, vilket i sin tur skulle betyda att de forlorar bitcoinracet, vilket inget land vill gora i nulaget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback