2012-02-21, 14:40
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miglia
Den 7:e februari, dvs 8 dagar sen, gjorde jag en banköverföring till MtGox men jag har fortfarande inte fått in några pengar på mitt konto där. Hur lång tid har det tagit för er?

Jag använder SEPA-överföring och det brukar ta ca 3 dagar.
Citera
2012-02-22, 13:26
Medlem
Mackss avatar
vilka e-wallets och bitcoin tumblers använder ni er av?
Citera
2012-02-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.H.
Jag använder SEPA-överföring och det brukar ta ca 3 dagar.

Till Mt.Gox?
Citera
2012-02-25, 22:33
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hamster
Till Mt.Gox?

Ja precis.
Citera
2012-02-29, 18:04
Medlem
Hur lång tid brukar det ta att få pengarna till sin bitcoin adress? Switchpoker sa att dom hade skickade pengarna för 8 timmar sen, men jag har fortfarande inte fått något.Det ska vara receive man ska skriva ner när man ska få pengar eller hur?
Citera
2012-02-29, 20:50
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeSoder
Hur lång tid brukar det ta att få pengarna till sin bitcoin adress? Switchpoker sa att dom hade skickade pengarna för 8 timmar sen, men jag har fortfarande inte fått något.Det ska vara receive man ska skriva ner när man ska få pengar eller hur?
Är din blockkedja uppdaterad? Skall stå i bottnen om den inte är det. Det skall ta en timme, ungefär. Testa att köra resync (starta Bitcoin-klienten med flaggan -resync). Testa också att titta på adressen de skickade till i http://blockexplorer.com/
Citera
2012-03-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.H.
Ja precis.

Du som är insatt i hur MtGox funkar kanske kan svara på ett par frågor? Om någon annan har svar får självklart den personen också svara

1. Har MtGox öppet på helger? Alltså, om jag överför idag, överföringen från min bank till deras är klar, kan jag då få mina bitcoins på fredag/lördag/söndag-kväll?

2. "Volume", innebär det hur många BitCoins dom har att sälja? Och isf, vad händer när den åker ner på 0? Fyller dom på lagret igen?

3. Måste man ha ett verified account för att dom ska lägga in pengarna på ens konto?

4. Ytterligare än "öppettider"fråga: Har dom öppet dygnet runt? Det jag undrar är om mina pengar kan dyka upp på deras sida vilken tid som helst på dygnet eller är det bara på dagen, morgonen, kvällen eller natten?

Hoppas någon kan svara på mina frågor!

Puss & Kram.
Citera
2012-03-10, 09:37
Medlem
Avsmugens avatar
Jag förstår inte det här med bitcoins alls. Varför har de ett värde? De skapas ju ur tomma intet. Sen "plånboken"; vad hindrar mig från att:

1. backuppa min plånbok
2. skicka alla coins till en kompis
3. ta bort min tomma plånbok och ersätta den med min backup.
4. upprepa detta tills vi är rika?
Citera
2012-03-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsmugen
Jag förstår inte det här med bitcoins alls. Varför har de ett värde? De skapas ju ur tomma intet. Sen "plånboken"; vad hindrar mig från att:

1. backuppa min plånbok
Någon här har inte läst det allra mest grundläggande om bitcoin.
Det skapas inte alls ur tomma intet, och precis som allt annat så har den inget värde förutom det värde väljer att betala för. (Det är alltså fritt för dig att anse att en BTC är värd 0 kr.)
När du kommer till steg 3 så kommer du se att din backup även tömdes när du skickade dina bitcoins till din vän. I och med blockchain så kan man inte spendera samma mynt två gånger.

Läs:
http://bitcoin.org/bitcoin.pdf

Läs ovanstående pdf för att lära dig om hur bitcoin skyddar mot doublespends
Citera
2012-03-10, 14:52
Medlem
Citat:

1. backuppa min plånbok

Varför har bitcoins inget värde när vanliga sedlar anses ha ett värde?
Till skillnad från vanliga sedlar så kan ingen skapa hur många bitcoins som helst.

Det går inte att göra backup på bitcoins på sättet du tänker, bitcoin-nätverket kontrollerar varje transaktion.
Citera
2012-03-10, 17:01
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:

1. backuppa min plånbok
Hur något skapas avgör inte vad det är värt. Det är dess egenskaper som avgör vad det är värt. Guld är inte värdefullt för att man gräver upp det. Det är värdefullt för att det har egenskaper som människor värderar (främst monetära egenskaper som delbarhet, knapphet, homogenitet etc). Bitcoin har ett värde som valuta främst för att det är matematiskt omöjligt att skapa fler än vad som är förutbestämt (21 miljoner) och för att de uppfyller andra monetära krav som delbarhet etc.

Det du sparar i din plånbok är faktiskt inte dina bitcoins. Det är kryptonycklar som bevisar att du har äganderätten till dina bitcoins. Alla bitcoins "sparas" i blockkedjan som är offentlig. På http://www.blockchain.info kan du söka på adresser och se att exempelvis adressen 18aJGkxH7V8dZ6jRRSpJM7Cx91qywVhAST äger 0.5745 BTC. Men enbart personen med den privata kryptonyckeln till denna adress kan spendera dessa Coins. Det spelar ingen roll ifall han gör en backup av sin plånbok för när han spenderar dessa så uppdateras blockkedjan, och när han försöker spendera samma bitcoins igen med sin backup så kommer nätverket säga att det inte finns några bitcoins som tillhör den adressen längre.
Citera
2012-03-10, 17:11
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Ett intressant potentiellt användningsområde för bitcoins är att ge incitament till att starta noder i anonyma nätverk som exempelvis TOR och i2p. Flaskhalsen i dessa nätverk är vad jag har förstått att det finns för få noder och därmed inte tillräckligt med bandbredd. Om noderna skulle kunna få betalt för den tjänst som de tillhandahåller så borde det möjliggöra anonyma nätverk med mycket högre hastighet. Blir det tillräckligt populärt så borde det kunna möjliggöra anonym fildelning m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in