2013-04-20, 17:04
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Det man inte får glömma är att spillprodukten av mining är värme. Så om man råkar ha el-element hemma som ändå måste stå på så kan man ignorera elkostnaden, och istället slå på datorn och sänka värmen. Har man någon billigare form av värme så är det mellanskillnaden som blir den egentliga kostnaden för mining.
Citera
2013-04-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det man inte får glömma är att spillprodukten av mining är värme. Så om man råkar ha el-element hemma som ändå måste stå på så kan man ignorera elkostnaden, och istället slå på datorn och sänka värmen. Har man någon billigare form av värme så är det mellanskillnaden som blir den egentliga kostnaden för mining.
Bra råd när det börjar bli sommar. inte. Hur många använder ens elvärment någon längre stund? Snarare så får man räkna på extrakostnad för kalluftsfläkt om man minar med något som är värt att mina med.
Citera
2013-04-21, 06:48
Medlem
Vill hemskt gärna också veta.
Enligt kan man det.

Annars finns https://localbitcoins.com/

Edit: Med tanke på att pressbyrån började sälja ukash redan när det var nytt så tror jag det bara är en tidsfråga. Men samtidigt är bitcoin en mer real valuta vilket kräver lite mer engagemang.
Senast redigerad av Zi 2013-04-21 kl. 06:51.
Citera
2013-04-21, 07:58
Medlem
sharkbaits avatar
Svaret på din fråga är som sagt ovan; nej.

Känner till en grupp människor som växlar kontanter mot BTC. Något som i sig är HELT ospårbart och väldigt tryggt för deras kunder.

Det är just som du säger dessa banktransaktioner man gärna undviker.

Min fråga är nu huruvida man någonsin kommer kunna köpa/växla sig till BTC på t.ex. pressbyrån.

Min gissning är att det aldrig kommer ske då kontroll vart pengarna sedan tar vägen inte är möjlig.
Pressbyrån kommer aldrig få möjligheten att underlätta för kriminell verksamhet.

Med Ukash är trots allt summorna oftast relativt låga.
Citera
2013-04-21, 11:13
Medlem
WeeMaans avatar
Man kan köpa ukash och sedan växla till bitcoins.
Citera
2013-04-21, 15:13
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Bra artikel:
http://www.forbes.com/sites/timothylee/2013/04/17/why-programmers-are-excited-about-bitcoin/?utm_campaign=forbestwittersf&utm_source=twitter&u tm_medium=social

Citat:
Before 2009, truly decentralized digital cash was in the same intellectual category as public key cryptography was in before 1976. Programmers knew that it was a theoretical possibility, and that it would have revolutionary implications if it could be made to work. But no one had figured out how to build a practical system.

I think this explains a difference I’ve noticed in the way programmers and non-programmers react when they first learn about Bitcoin. Many people in both categories initially greet it with skepticism—certainly I did. But the nature of their skepticism is different. Non-programmers simply don’t see what the fuss is about. They see little difference between Bitcoin and conventional payment systems like PayPal. Programmers, on the other hand, immediately see that Bitcoin would have have revolutionary implications. It just takes time to convince them that Bitcoin lives up to the hype.
Citera
2013-04-21, 17:14
Medlem
MADYEs avatar
Jag undrar en sak vid utlandsbetalning dvs bank transfer till virwox. Handelsbanken vill ha "namn och adress" och det enda jag hittar på virwox hemsida är "Virtual World Services GmbH in Graz, Austria" är det rätt och räcker det med att skriva det på namn och adress?

Tack på förhand!
Citera
2013-04-21, 19:49
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Piratebay har en bitcoinadress på sin hemsida nu. De verkar ha fått 2.29 BTC under dagen i donationer.

1Kqzbv4ekpJX3ohYWGEzMqzvf27VjBux35
Citera
2013-04-21, 21:58
Medlem
Cilangs avatar
Hur får man tag på en bitcoin-adress?
Citera
2013-04-21, 22:03
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang

Öh? Vad är det du söker först och främst?

Min fråga kvarstår fortfarande:
Handelsbanken vill ha "namn och adress" då jag skall göra en överförning (bank transfer) till VirWox och jag hittar inget förutom "Virtual World Services GmbH in Graz, Austria" på deras sida. Är det deras fullständiga namn och adress?
Citera
2013-04-21, 22:12
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Ladda ner en bitcoinklient.

http://bitcoin.org/en/choose-your-wallet
Citera
2013-04-21, 22:14
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADYE
Öh? Vad är det du söker först och främst?

Alltså hur får jag tag på en egen bitcoin-adress? När man registrerar sig på btcx så ska man fylla i "Bitcoin adress - Din Bitcoin eller- btc.to/adress". Och det antar jag att jag inte har någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in