2013-04-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Så menade jag väl inte men han nämnde det väl eller något, jag minns inte. Hur som helst om man inte förstår datorbiten kan man kanske inte förvänta sig att någon skall dra hela grejen och utbilda en bara för det. Då får man väl läsa på lite själv tills man fattar det. Wikipedia och Google finns ju bara ett musklick och returslag bort.

Men när du översatte det han sa så hade jag iaf en aning om vad det handlade om så han/hon kanske skulle skrivit som du istället för då hade fler fattat vad han sa/ville.

Edit: Nog om detta och tack för översättningen.
Citera
2013-04-03, 00:41
Bannlyst
Herre jävlar vad det ökat i värde, hade inte ens råd med det jag skulle ha för 3 dagar sen, nu kunde ja köpa det jag skulle ha och har även en halv bitcoin över.
Citera
2013-04-03, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Herre jävlar vad det ökat i värde, hade inte ens råd med det jag skulle ha för 3 dagar sen, nu kunde ja köpa det jag skulle ha och har även en halv bitcoin över.

19/3 satte jag in 5400:- köpte en sak för 900:- och sen har jag inte rört resten, nu är det värt 12200:-
Senast redigerad av BeerSeeker 2013-04-03 kl. 05:53.
Citera
2013-04-03, 07:18
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxpytt
Undra vad som driver den kraftiga uppgången för tillfället. Troligen är det en förstärkande loop där folk köper fler bitcoins för att de stiger i kombination med ett ökat användande av bitcoins för handel.

Ja, värdet stiger helt sjukt mycket nu. Eftersom det handlar om tillgång och efterfrågan ser jag två möjligheter:

1. Efterfrågan ökar snabbare än tillgången.

2. Någon/några pumpar in pengar, alltså köper upp massa bitcoins för att sänka tillgången och därmed dra upp värdet, för att sedan kunna dumpa dom och tjäna pengar innan värdet går ner. Otrevlig tanke.
Citera
2013-04-03, 07:52
Medlem
Gagoffs avatar
Förutsatt att butterfly labs levererar så gissar jag att värdet kommer sjunka strax därefter, så 1-2 månader enligt dem själva.
När folk lagt ner flera tusen på ASICs så lär de flesta vilja sälja BTC fort för att få tillbaka investeringen.
Citera
2013-04-03, 08:24
Medlem
WeeMaans avatar
Ökat på bra inatt igen, ligger på 105 euro nu vilket borde motsvara 870kr.
Intressant att se var detta rally slutar, jag ligger iaf kvar ett tag till.
Citera
2013-04-03, 09:41
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Ja, värdet stiger helt sjukt mycket nu. Eftersom det handlar om tillgång och efterfrågan ser jag två möjligheter:

1. Efterfrågan ökar snabbare än tillgången.

2. Någon/några pumpar in pengar, alltså köper upp massa bitcoins för att sänka tillgången och därmed dra upp värdet, för att sedan kunna dumpa dom och tjäna pengar innan värdet går ner. Otrevlig tanke.
min fetning.

äääääsch bara den fria marknaden at work
Citera
2013-04-03, 10:14
Medlem
Bimboankans avatar
Jävlar deta är ingen bubbla alls tror jag.30usd på mindre än två timmar?.
Btc kommer inte gå under 100usd iaf, (personligen.) kommer inte bli chockad om dom går upp över 200usd inom några veckor.. pass på att köp.
Tror att det är väldigt många som börjar få upp ögonen för Btc.

Mitt tips är att hoppa på tåget nu!.
Citera
2013-04-03, 10:49
Medlem
Gicka666s avatar
Ni anar inte hur lycklig jag är som Mine:ar för fullt, hade en polare som ville ha x antal kronor i bitcoin, jag räkna med att jag skulle ha klart det om 2-3 veckor.. Men så fick jag klart det inatt..

Frågan är bara, nu får jag en hel del bitcoins över, vad för sidor finns det för mig som inte är intresserad av något från SilkRoad?
Citera
2013-04-03, 11:53
Medlem
Dock så är det omöjligt att köpa bitcoins. det tar så extremt jävla lång tid att få sina coins från diverse sidor
Citera
2013-04-03, 11:55
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargosa
Dock så är det omöjligt att köpa bitcoins. det tar så extremt jävla lång tid att få sina coins från diverse sidor

bitcoin-otc.com är din vän
Citera
2013-04-03, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
bitcoin-otc.com är din vän

Inget på internet som handlar om pengar är någons vän mer krångel än lycka. Dock har jag redan beställt så det är ju värdelöst att beställa igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in