2011-02-05, 01:03
Medlem
-8Ball-s avatar
Ny variant av 6-apb (6-(2-aminopropyl)benzofuran), som ser ut att bli det nsta stora Rc i UK.

Flera trder p Bluelight om 5-apb:

http://www.bluelight.ru/vb/showthrea...ighlight=5-apb

Kpte sjlv 500mg frn en av de "5 official UK" shops och testade i kvll.

Efter att ha prvat 6-apb frn samma shop, fr jag sga det hr knns mera potent. S klart en del av den "hype" som dom frsker skapa, men sgs att det r kring 30% mera potent.

Andra som har testat och vill dela?
Citera
2011-02-05, 08:01
Medlem
Bertta lite om vad fr slags drog det r, rus, hur lng tid det sitter och ev AT. r det denna som kallas Benzo Fury?
Citera
2011-02-06, 19:47
Medlem
-8Ball-s avatar
Ja, det r en ny variant av den drog som heter Benzo fury eller 6-apb. Glm bort den version av drogen som Pp har, inte i nrheten av kta 6-apb.

Nr jag tog 100mg i juice i lrdags, tog det kring 1.5 timma att knna effekten. Skrev lite i brjan, men glmde sen bort att gra en rapport.

18.30 Kkade sista mat
22.55 100mg i juice
00.15 Brjar knna ngon effekt, typ som r lite full
00.20 Effekten ker, en del euphoria, lite skakig i kroppen strre pupiller.
01.10 Knns stabilt nu, fortfarande lite skakig. Allt mste vara mysigt, musik r fantastisk och frger otroligt frstrkad

Gick ned med soppor p ngot tidspunkt kring 01.00, och helt vanligt vit ljus, var helt fantastisk att se p. Kring 2 p natten tog jag igen 100mg i juice, och det gav mig lite hallisar. Igen tog det ver en timma att knna effekten, och som frsta gng var det ver 30-45min att det kade.

Nr jag hade haft ett stabilt rus i kring 1 timma, kndes det helt naturligt att g lgga mig p soffan. Blev ganska seg, mysigt trtt men fortfarande med ett stort leende och knslan av att allt var perfekt.

Flickvnnen kom in kring 4.30 p morgonen, och hade svrt att frst vad jag sa. L och mysade till ngon film, och frskte frklara hur bra jag mdde. Somnade om kring 5 i sngen, och vaknade utan ngon AT alls.

Ska nmnas att min puls hela tiden var helt normal, knde inget bodyload alls eller ngot tryck i brstet. Pulvret var inte heller frtande, vanligtvis r jag lite m dagen efter m1 eller meph, men knde ingenting.

Kommer testa om 2 veckor igen, ska ka dosen till 150mg p frsta och ta andra 2 timmar efter.

Bsta r vl att det r lagligt n s lnge, och det inte gav samma jobbiga biverkningar som p andra droger.
Citera
2011-02-06, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -8Ball-
Ja, det r en ny variant av den drog som heter Benzo fury eller 6-apb. Glm bort den version av drogen som Pp har, inte i nrheten av kta 6-apb.

Nr jag tog 100mg i juice i lrdags, tog det kring 1.5 timma att knna effekten. Skrev lite i brjan, men glmde sen bort att gra en rapport.

18.30 Kkade sista mat
22.55 100mg i juice
00.15 Brjar knna ngon effekt, typ som r lite full
00.20 Effekten ker, en del euphoria, lite skakig i kroppen strre pupiller.
01.10 Knns stabilt nu, fortfarande lite skakig. Allt mste vara mysigt, musik r fantastisk och frger otroligt frstrkad

Gick ned med soppor p ngot tidspunkt kring 01.00, och helt vanligt vit ljus, var helt fantastisk att se p. Kring 2 p natten tog jag igen 100mg i juice, och det gav mig lite hallisar. Igen tog det ver en timma att knna effekten, och som frsta gng var det ver 30-45min att det kade.

Nr jag hade haft ett stabilt rus i kring 1 timma, kndes det helt naturligt att g lgga mig p soffan. Blev ganska seg, mysigt trtt men fortfarande med ett stort leende och knslan av att allt var perfekt.

Flickvnnen kom in kring 4.30 p morgonen, och hade svrt att frst vad jag sa. L och mysade till ngon film, och frskte frklara hur bra jag mdde. Somnade om kring 5 i sngen, och vaknade utan ngon AT alls.

Ska nmnas att min puls hela tiden var helt normal, knde inget bodyload alls eller ngot tryck i brstet. Pulvret var inte heller frtande, vanligtvis r jag lite m dagen efter m1 eller meph, men knde ingenting.

Kommer testa om 2 veckor igen, ska ka dosen till 150mg p frsta och ta andra 2 timmar efter.

Bsta r vl att det r lagligt n s lnge, och det inte gav samma jobbiga biverkningar som p andra droger.

Varfr dricka 100mg nr du kunde dra en 100-200 lina ist och knna mer effekt?
Eller r det s potent att det rcker med lite? Vilka droger skulle du kunna sga liknar denna?

6apb vs Meph
6apb vs metyhlone
6apb vs 4 mec
Citera
2011-02-06, 22:56
Medlem
detta lter sjukt intressant mste jag sga, finns bara i UK n s lnge va?
Citera
2011-02-07, 01:27
Medlem
Var det ngon speed i ruset? Du sger att du fick hallisar?

Hur jmfr du det mot riktigt tjack tex?
Citera
2011-02-07, 11:22
Medlem
-8Ball-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Varfr dricka 100mg nr du kunde dra en 100-200 lina ist och knna mer effekt?
Eller r det s potent att det rcker med lite? Vilka droger skulle du kunna sga liknar denna?

6apb vs Meph
6apb vs metyhlone
6apb vs 4 mec

6-apb fungerade likasom Methylone bst oralt. Frskte sjlv att ta en 6-apb pellet nasalt, och fick ingen effekt alls, om det r exakt det samma med 5-apb kan jag inte sga tills jag har testat igen om 2 veckor.

Ruset skulle jag sga liknar Methylone mest, det r soft och kar p lngsamt utan att sl hrt som Meph. Det tar kring 1timma eller lite mera fr att brja, ocks nr jag inte hade kkat ngot p 5-6 timmar.

Methylone gav mig dog hg puls, och gick inte att sova p flera timmar. Det hr hade nstan en opiat effekt i slutet, och jag knde mig hrligt seg. Jag hade lite spnningar i kken, men lngt ifrn hur mycket det knns p m1 eller meph.

Kan inte sga hur det r vs. 4-mec, eftersom jag inte har knd av ngon speciell effekt nr jag testade.

Citat:
Ursprungligen postat av shrimper
detta lter sjukt intressant mste jag sga, finns bara i UK n s lnge va?

Lste om 5-apb p bluelight, och dom flesta har kpt frn UK. Gr skert att kpa frn andra lnder, men tyckte sjlv det kndes mest skert att kpa frn en shop jag knde i frvgen.

Citat:
Ursprungligen postat av Holy-Judgment
Var det ngon speed i ruset? Du sger att du fick hallisar?

Hur jmfr du det mot riktigt tjack tex?

Ingen speed alls, ingen hg puls eller knslan att jag mste rra p mig. Om jag ska jmfra med ngot mste det vara mdma, som p samma stt r jtte soft och lugnt. Men ska inte sga om det r samma mngd eufori, eftersom jag bara har tagit mdma 1 gng.

Fick sm hallisar p andra dosering, inget stort men lite kul eftersom jag aldrig har ftt det frre. Mitt tcken s lite ut som ett ansiktet p en delfin, och brjade rra lite p sig p ngot stt. Nr jag kollade p tv i slutet, var det ocks som mina hgtalare kom nrmare och ljuden brjade att hacka p ngot konstigt stt.
Citera
2011-02-09, 15:23
Medlem
Calle.s avatar
Jag har provat bde 5-apb och 6-apb. Det r tv helt OK substanser. Jag skulle dock vilja pst att det knns som om man aldrig riktigt "nr dit".
Jag har ftt piffa till det hela med att dra tjack, Methiopropamine eller Dimethocaine, de gnger jag har krt. Helt enkelt fr att f lite mer fart p ruset. I min mening s r Methylone bttre.
Citera
2011-02-09, 15:37
Medlem
-8Ball-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle.
Jag har provat bde 5-apb och 6-apb. Det r tv helt OK substanser. Jag skulle dock vilja pst att det knns som om man aldrig riktigt "nr dit".
Jag har ftt piffa till det hela med att dra tjack, Methiopropamine eller Dimethocaine, de gnger jag har krt. Helt enkelt fr att f lite mer fart p ruset. I min mening s r Methylone bttre.

Helt skert inte lika bra som Meph (men vad r), men tycker det var bttre n M1 p flera punkt.

1. Ingen hg puls eller tryck i brstet
2. Gr inte att sova p flera timmar efter p M1 - sov direkt efter p 5-apb
3. Afterglowet p 5-apb hade en nstan opiat effekt, som jag gillade skarpt.

Men fr sga att jag gillar M1 bttre p det stt att man blir mera skev. Saknar sparken i ansiktet som meph gav - suck...

Iofs har jag bara testat med 100mg dos tills nu, kommer testa med 150 i en bomb (inte i juice) fredag kvll. Se om det funkar bttre om det kommer ut i tarmsystemet, sen bomba 100 mg 1 timma senare.

Ska terkomma med en tripp rapport efter helgen.

Calle-> Har du testat 4-mec och kan jmfra ?
Citera
2011-02-09, 23:33
Medlem
Calle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -8Ball-
Helt skert inte lika bra som Meph (men vad r), men tycker det var bttre n M1 p flera punkt.

1. Ingen hg puls eller tryck i brstet
2. Gr inte att sova p flera timmar efter p M1 - sov direkt efter p 5-apb
3. Afterglowet p 5-apb hade en nstan opiat effekt, som jag gillade skarpt.

Det stmmer rtt bra. Jag fick ven mindre kkspnningar. Nstan inga alls, faktiskt.
Jag har svrt att somna p alla centralstimulanter, drfr ser jag alltid till att ha rka och benso till handa. Dock s har jag kunnat somna relativt fort nr jag bara petat i mig MDMA-kristaller.

ven jag blev vldigt seg och trtt vid afterglowen p dessa substanser, men ngon opiateffekt skulle jag inte vilja pst infann sig.

Citat:
Men fr sga att jag gillar M1 bttre p det stt att man blir mera skev. Saknar sparken i ansiktet som meph gav - suck...

Jag upplever mer eufori frn Methylone.

Citat:
Iofs har jag bara testat med 100mg dos tills nu, kommer testa med 150 i en bomb (inte i juice) fredag kvll. Se om det funkar bttre om det kommer ut i tarmsystemet, sen bomba 100 mg 1 timma senare.

Ska terkomma med en tripp rapport efter helgen.

Calle-> Har du testat 4-mec och kan jmfra ?

Jag har inte prvat 4-MEC nnu, men funderar starkt p att handla en gubbe eller tv fr lite forskning.
Senast redigerad av Calle. 2011-02-09 kl. 23:35.
Citera
2011-02-10, 02:36
Medlem
PenisJuices avatar
Aha. Lt ju intressant tills man fick reda p priset.

Drygt 1200 fr ett gram..
Citera
2011-02-10, 08:41
Medlem
-8Ball-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Aha. Lt ju intressant tills man fick reda p priset.

Drygt 1200 fr ett gram..

Ja, prisen r den vrsta nackdel. Men behver inte 1g eller mera fr en kvll, som man gr med 4-mec. Jag vger kring 90kg och kr ngot typ varandra helg, fr mig var 200mg nstan nog fr 4-5 timmar (300mg hade varit perfekt).

S fast det inte r lika bra som Mdma, och kostar lite extra, inte lika fantastisk som sparken Meph ger (men ganska skert mera hlsosamt) - r det lagligt och kan bestllas hem utan att noja.

Tills det r klassat kommer det iaf bli min nya favorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in